יום שישי, 19 בנובמבר 2010

הקייזר הבא?

ללא ספק התאקלמות היא עבודה במשרה מלאה. החום, התחבורה הציבורית המזעזעת (חצי שעה חיכיתי ל47 הזה בשבע וחצי בערב והוא לא בא!), השינוי בהרגלי התזונה והפעילות הגופנית, הקניות לדירה החדשה, הניקיונות ושאר התופעות החדשות בחיי כמעט השכיחו ממני את האהבה הגדולה שלי; אופנה. אחרי שבוע שלם של התרוצצויות לא נורמאליות בהן לא היה לי זמן לעיין במקורות שלי כל כך נהניתי לשבת ולדפדף בעמודי הכרומו המטאפוריים של האינטרנט. נתקלתי בידיעה מבית היוצר של מיודעינו היקר קארל לאגרפלד.
קארל שכידוע אינו הפרגית הכי צעירה בלול, דוחק לאט לאט ובנחישות את קו גיל ה 80 ומתחיל להרהר מה יהיה אחרי שיעזוב את בית האופנה שאנל. בראיון לירחון Numero לאגרפלד התחבט בשאלה מי יירש את מקומות כאשר יגיע יומו ומפרקי אצבעותיו לא יצליחו יותר להחזיק עיפרון ולצייר סקיצה והתבקש לחלוק עם קוראי הירחון את לבטי ליבו באשר לזהותו של היורש. לאגרפלד, אדם לא עקבי בדעותיו, רמז לא אחת על מעצבים צעירים כגון ג'רמי סקוט בתור יורשים פוטנציאליים אך הפעם השליך את יהבו על היידר אקרמן.
אקרמן מעצב צעיר בן 39 (צעיר זה עניין של פרספקטיבה) בוגר האקדמיה לאמנויות של אנטוורפן הפך בשנים האחרונות ממעצב אלמוני ללחמניה חמה בשוק האופנה הבינלאומי. אחרי שמרטין מרג'לה הציע לו בכבודו ובעצמו להחליף אותו בעת פרישתו מבית האופנה הנושא את שמו, סירב אקרמן בנימוס ונשאר נאמן למותג שלו. רבות משווים אותו לריק אוונס (מקווה שקראתם את הכתבה שלי עליו) ומציינים לשבח את הסגנון האינטיליגנטי והמהוקצע שלו, שיטות דירוג הבד הבלתי קונבנציונאליות שלו, שילובי החומרים והצבעים והדוגמאות הבלתי שגרתיות שלו.
אז ללא הקדמות נוספות, אתן לכם ליהנות מלקט של שלושת הקולקציות האחרונות שלו. אשמח כמובן אם תכתבו לי האם לדעתכם הוא ראוי להחליף את הקייזר לאגרפלד ולמלוך באימפריית שאנל ב50 שנה הבאות.

שמלות ערב קצת אחרות ונועזות 

קיץ 2011

ריזורט 2010



קולקציה מרשימה לחורף הנוכחי. שילובי עור, עור בחיתוכי לייזר, ג'רזי ופרווה יוצרים מראה מתוחכם ומעניין.


יום חמישי, 11 בנובמבר 2010

מיאו, חתולה

אז חזרתי לארץ.
אחרי אחד עשר חודשים בהם לא הייתי בארץ חזרתי לתמיד. עת עשינו את דרכנו אישי ואני בליווי חמי משדה התעופה, קידם את פניי בניין לאונרדו (זה שהיה פעם שרטון) ומיד אחריו בר רפאלי בפיג'מה ורודה וירכיים מרוטשות עם הכיתוב Basic is Beautiful (מישהו צריך להסביר להם שם שאין שום דבר בייסיק בפיג'מה ורודה). כמה רומנטי, בר ולאונרדו מביטים על נוסעי איילון הקטנים ממרום ושומרים עליהם. כמובן מיד עלו למול עיניי שלטי החוצות של מילאנו, בהם רואים אנשים יפים ואלגנטיים; ברברי, דולצ'ה, ארמאני ופראדה, מאחרונות הקולקציות שלהם. זה כבר לא יהיה יותר, מעכשיו בר רפאלי בטרנינג ודוגמן לא מגולח בג'ינס מיושן וחולצת פלאנל מרופטת, שיא הפאסון הישראלי, תענוג.
במילאנו עליתי למטוס לבושה ב4 שכבות וצעיף, כשיצאתי מהשדה קיבלתי בוקס לח וחם בפנים "וולקאם טו יזראל" המקום בו החורף לעולם לא מגיע. עשיתי בחירות לא נכונות כאשר ארזתי מזוודות ונשארתי נטולת מלבושים בסתיו המהביל של ארצנו הקטנטונת.
מפאת אבל הפרידה ממילאנו והשוק התרבותי לא התעדכנתי במה שקורה בעולם האופנה, רק שקבוצת LVMH שמאגדת בתוכה בתי אופנה כגרון גוצ'י ולואי ויטון נמצאת בשלבים סופיים של המשא ומתן לקניית הרמס, כאמור, המותג היקר בעולם. בשבוע האחרון חדשות אלה נראו לי זניחות. כשאתה עובד כל כך קשה על השגת חיים, עסקאות ענק כאלה פחות מעניינות.
אז מצאנו דירת גג בבניין באוהאוס ישן בהרצליה, טפו טפו טפו, גם עבודה מסתמן שתהיה בקרוב, אופטימיות זהירה והעיקר לא לעשות עין הרע (חמסה חמסה).
לשיפור מצב הרוח פונקתי בזוג נעליים חמודות מתוצרת כחול לבן (כך נאמר לי בחנות) ממותג הנקרא KOSHKA, חתולה ברוסית, שזה כבר פלוס מבחינתי. בסוף לא נעלתי אותן לראיון עבודה (כמו בתכנון המקורי) מפאת החום הכבד אבל אני מחכה כבר לשבוע חורף שיגיע ואז אחרוש עליהן כמה שרק אוכל.


שבוע הבא מקווה ליותר פאסון