יום רביעי, 18 במאי 2011

כבוד למסגרת

כבר לפני חצי שנה, בתצוגת הקיץ של פראדה על שלל קופיה ובננותיה סימנתי לי את משקפי השמש המדליקות שלהם כדבר החם הבא שישגע את חובבי האופנה באשר הם, וכנראה גם בפראדה חשבו כמוני והחליטו להקדיש למשקפיים האלה קמפיין משלהם ללא שימוש בדוגמניות או פרזנטוריות אלה ואחרות, הוחלט לשים את המשקף במרכז הבמה. ישבו וחשבו איך לעשות את זה גם מגניב וגם חדשני ואז עלה במוחם הרעיון הגאוני: אנחנו פשוט נעשה תחרות לכישרונות צעירים, נגיד שזה בשביל לקדם אותם, הם ירוויחו פרסום בווג איטליה ואנחנו נרוויח ויזואל חדש, אחר ומפתיע במינימום השקעה! וכמה שהם צדקו...התוצאות פשוט משובבות נפש. להלן התמונות שאני הכי אהבתי:

Tomas Noguiera

Rosi Di Stefano

Mattia Buffoli

Kuba Dabrowski

Federica Di Giovanni

Carlo Ciraudo & Max Majola

כולם יצירתיים ויפים, מבחינתי המנצחת היא פדריקה די ג'ובאני עם הקומפוזיציה של החתול שיושב ומביט בעניין רב על אוסף המשקפיים, יש משהו מאוד הומוריסטי ועדין בתמונה הזו, היא גורמת לי לחייך :)

כל התמונות מכאן

יום חמישי, 12 במאי 2011

בטוקיו העסקים כרגיל

למרבה הפלא, שבוע האופנה בטוקיו התקיים כפי שתוכנן. זה לגמרי לא טריוויאלי, אחרי שאסון טבע כפול בממדים שאנחנו לא מסוגלים אפילו לדמיין לעצמנו החריב חלקים נרחבים מיפן, מוטט עסקים, ענפי עיסוק שלמים, הרג אלפי בני אדם והשאיר מדינה על ברכיה, מוכת צער ויגון, ללא עתיד ברור הנראה באופק.
מעצבי האופנה ביפן עושים כמיטב יכולתם כדי לשדר עסקים כרגיל. בימים שלפני שבוע האופנה עסקו המעצבים במדידות אחרונות, תיקונים ודוגמניות כאשר לבטח ראשם היה נתון במחשבות אחרות לגמרי. רוב התצוגות נפתחו בדקת דומייה לזכר קורבנות האסון. מלבד זה שכמובן מי שעדיין יכול, חייב להרוויח ולהמשיך לגלגל את העסק והכלכלה, צריך הרבה כוח נפשי ואיפוק כדי להיות מסוגל לעבוד אחרי אסון כזה ולא להישבר. לכן הפעם אני אוהבת את שבוע האופנה בטוקיו במיוחד.
הדור החדש של מעצבי האופנה ביפן שונה מקודמו. פעם, כדי להצליח היגרו מיטב המוחות היצירתיים למערב והשתלבו בחברות אופנה אירופאיות, אם רצו להציג עבודות, השתתפו בתערוכות בינלאומיות באירופה. הדור החדש נשאר נאמן ליפן, שבוע האופנה בטוקיו מושך אליו עיתונאים מכל העולם ויוצר באזז תקשורתי רציני. המעצבים גאים להיות יפנים, מציגים ביפן ומוכרים לכל העולם.
תמיד כשאני מדפדפת בתמונות של תצוגות אני אוהבת לדמיין לעצמי שאני קניינית בחיפוש אחרי הדבר החם הבא שהולך לשגע פאשוניסטות וחובבות אופנה (כזו אני, לא פונה לקהל הרחב) והקולקציות של טוקיו היו מספקות לי מספיק סחורה כדי למלא חנות ענקית בסחורה טובה ומיוחדת.
אז מה נמכר בחנות הדמיונית שלי? אז ככה:

במחלקה האלגנטית מבחר מותגים שבהחלט מדברים בשפה אירופאית עם טוויסט יפני משוגע, מי יותר ומי פחות:

 Araisara

 Dresscamp

Lep Luss 

Taro Horiuchi

במחלקת הגברים שני מותגים, האחד אופנת רחוב זרוקה והשני אולטרא דנדי עם שפם וכובע:

Discovered


GalaabenD

אבל עם כל הנטיה שלהם לנסות להדמות למערב, הכי טוב הם עושים אופנת רחוב יפנית, אמנם בלי הצבעים הבוהקים, אבל בהחלט עם הגזרות הנכונות:

 In Process by Hall Ohara

 The Dress & Co

Theater Products

 Vima

Yab- Yum

ואיך אפשר בלי Fur Fur, שבקולקציה הקודמת שבו את ליבי עם פאות הענק והדוגמנית המחופשת לסנופי, השנה הם מוציאים לוקבוק משובב נפש עם איורים בסטייל מינימליסטי.



Fur Fur

ומעצב אופנה עילית אחד Christian Dada



אחרי הביקור בקום אלי פו הגעתי למסקנה שהכי בא לי בעולם להיות קניינית אופנה (כמובן אחרי מעצבת אופנה), זה נראה כזה כיף, להסתובב בעולם בחיפושים אחרי הדבר החם הבא, זה בערך כמו "לחנך" את הקונים, מה אופנתי ומה לא, עבודה מושלמת! מה שבטוח, כשאהיה קניינית, In Process יהיה המותג הראשון שאייבא.
ומה אתם חושבים?

כל התמונות כאן

יום שישי, 6 במאי 2011

בדיוק כמו שצריך

ביום ראשון האחרון הייתי במפגש היח"צ של המותג קום איל פו (Comme Il Faut) בנמל תל אביב. ביחד עם מיכל (ההיא מהפוסט האורח) הלכנו להתרשם מהקולקציה החדשה שלהן "יומן מסע". 
חלל התצוגה של הקולקציה מאוד הזכיר לי את חלונות הראווה של מאקס מארה במילאנו, כמות של מניקנים עומדים בקבוצה כאילו התאספו שם למפגש חברתי ועליהם מוצגת הקולקציה. 


חלל התצוגה של קום איל פו
במרכז התמונה: קרדיגן שנתפר בגזרת בלייזר

חלל התצוגה של מאקס מארה

לפני תחילת הפרזנטציה קיבלנו הזדמנות להסתובב ולפשפש בסחורה המוצגת בחנות ומיכל ואני בחרנו את הפריט היפה בעינינו.
 מיכל עם חולצה מכופתרת ללא שרוולים

הנה היא מציצה אליי, בוהקת ופרחנוית עשויה כותנה, ממש כמו שאני אוהבת

מלבד העוגות הטעימות שהוצעו לנו היה גם הרבה מה לראות; קיבלנו הסבר נרחב על הקולקציה אשר מגלמת בתוכה שילוב בין אירופה של שנות ה20 של המאה הקודמת למקומות אקזוטיים אליהם יוצאת הקולקציה הזו להפלגה על אוניה. היא כללת פריטים בהשפעה אירופאית ברורה כגון שמלות צ'ארלסטון באורך מידי בגזרה ישרה, חליפות מכנסיים מחוייטות לצד פריטים בהשפעה ימית עם קשירות חבלים במותניים. המעצבת אירה גולדמן דיברה על העבודה בשיטת ה°Slow Fashion°, על תשומת לב רבה לחומרים מהם מייצרים את הבגדים, על מהדורות מוגבלות, על צביעת פריטים מוגמרים כל אחד לחוד, על תדמיתנות נכונה ועל חדשנות בגזרות, כל זה מאוד דיבר אליי, שכן אני מאמינה בזה שאופנה לא צריכה להיות פס יצור שמוציא מיליוני עותקים של אותו הבגד, זו הדרך לאבד את האינדיוידואליות. נכון הוא שאופנה איכותית היא יותר יקרה, לייצר פחות זה אומר לשלם יותר, אבל על איכות משלמים ועדיף פריט אחד כזה בארון על עשרה מייד אין צ'יינה.
בהמשך הערב קיבלנו סיור מודרך בנבכי קולקציית האקססוריז שכללה פריטים ממותגים איכותיים בעיקר מאיטליה אך לא רק. אני נתתי דרור לעדשת המצלמה שלי להוביל אותי אל הפריטים שהכי אהבתי


 סנדל יפה שלCHIE MIHARA , מותג ספרדי של בחורה ברזילאית-יפנית (כמה אקלקטיות בבחורה אחת)

היו גם תיקים מאוד יפים וחגורות וסריגים והכל באיכות גבוהה ובכמות מוגבלת, כדי שלא לכולם יהיה כזה.

תיק יד קטן ויוקרתי

סך הכל היה מרענן לראות כזו קולקציה מוקפדת ואיכותית, כמו שאני אוהבת, לא יותר מדיי מסחרית, לא יורה לכל הכיוונים, ממוקדת וסולידית עם הרבה שיק. ליין האקססוריז המשלים מתאים לקולקציה כמו כפפה ליד ואפשר לראות שבאמת הושקעה כאן הרבה מחשבה בבחירת הפריטים היחודיים שישלימו וישדרגו את הקולקציה.
ברמת המחירים וודאי שלא מדובר פה בזארה או קסארה ומעיון בטווח המחירים שלהם אפשר לראות שהם לא זולים, אבל כמו שאמרתי, עדיף פריט אחד טוב על עשרה זבלונים ובקולקציה הזו ראיתי יותר מפריט אחד שהייתי מאמצת בשמחה לארוני הדל.
טווחי המחירים:
מכנסיים 750-1390 ₪
ג'קטים 1100-3400 ₪
שמלות 890-2200 ₪
טישרטים 220-590 ₪
סריגים 690-2200 ₪
חצאיות 790-1790 ₪
חולצות 790-990 ₪
טופים 790-1190 ₪
קרדיגנים 590-890 ₪ 


הגעתי לקום איל פו בלי יותר מדיי ידע מקדים על החברה, אחרי הניתוק של שבע שנים מהארץ וכל מה שקורה בה בזירה האופנתית, חשבתי שעדיף לי לבוא עם פלטה נקיה ולספוג את האופנה נטו ולא את האג'נדה או הנפשות הפועלות ולמען האמת, טוב עשיתי, כך יצא לי להעריך את הקולקציה הזו בצורה נקיה ואובייקטיבית ולמען האמת, התרשמתי מאוד.

רשימת חנויות קום איל פו:
  • דגל בנמל, האנגר 26, נמל תל-אביב
  • קניון רמת אביב (קומה ב'), איינשטיין 40, תל-אביב
  • שד' מוריה 24, חיפה
  • רח' ויצמן 1, רחובות
  • רח' אחוזה 170, רעננה
  • רח' אוסישקין 44, רמת-השרון
  • חנות סטודיו: הפלך 3 (בניין פנטהאוס, קומה 2), תל-אביב
  • חנות עודפים : כיכר רבין 9, תל-אביב