יום חמישי, 3 במאי 2012

שמלות כלה

הפוסט הבא מוקדש לכל הכלות לעתיד. אלה שאני מכירה ואלה שלא. לכל אותן נשים בנות מזל שחתונתן עוד לפניהן והן נמצאות בתהליך הנפלא הזה של התכנונים. במיוחד החלק שאני אישית הכי אהבתי, תכנון שמלת הכלה.
שמלת הכלה היא יותר מסתם בגד, היא אחת התכניות היותר גדולות שלנו. עוד הרבה לפני שאנחנו בוחרות חתן, הרבה לפני שאנחנו בכלל מתעניינות בבנים, אנחנו מתחילות לקבל מושג איזה שמלת כלה נרצה בבוא היום. התכנית המפורטת הזאת תשתנה כמיליון פעם עד אשר נגיע ליום המיוחל, אבל תהיו בטוחים, בכל רגע נתון שתשאל ילדה איזה שמלת כלה תהיה לה, היא תדע לתאר אותה בדיוק.
לכבוד אותן כלות נרגשות שבעונת החתונות הנוכחית עומדות לממש את שמלתן התקיים באפריל שבוע האופנה לכלות אביב קיץ 2013. אז אמנם זה עוד הרבה זמן, אבל שום דבר לא מונע מאיתנו ללטוש עיניים למעצבי שמלות הכלה הגדולים בניו יורק ולנסות ליישם את מה שהם מציעים כבר השנה מתחת לחופות ישראל.
שמלות כלה באות בגזרות, בדים, וצבעים רבים אך לא תמיד הכלה המיועדת יודעת לבחור מה הכי מתאים לה. רבות הן הכלות ששוגות בגזרה ומבליטות את חסרונותיהן בשמלות חנוקות או חשופות מדיי. לכן כלל מספר אחד בבואנו לבחור שמלת כלה הוא קודם כל להסתכל טוב מראה, לא לשקר לעצמנו ולהבין בדיוק מה החסרונות שלנו. אשה עם כתפיים רחבות או חזה גדול מדיי לא מומלץ שתלבש שמלת סטרפלס, אשה עם עור בעייתי, עדיף שלא תלך על גב חשוף, בחורה קטנה לא צריכה חגורה משמעותית שתקצר אותה וכן הלאה, יש המון כללים כאלה ואחרים על מנת להמנע ממבוכה. בנוסף לבחירת הגזרה המתאימה, עדיף להמנע מבחירה בגזרה מיושנת, גם בתחום שמלות הכלה יש טרנדים, יש עדכני ויש פאסה, וכדאי להתעדכן ולראות מה במודה.
אז בגזרת החצאיות הנפוחות, ה"קצפת" היא בהחלט אאוט. לא מדובר בחצאית נפוחה של שמלת כלה, שהיא גזרה קלאסית ולעד תמשיך להיות חביבת הכלות, אלא החצאיות עם המטראז' הגבוה וריבוי החומרים המייצבים שמתחת לשכבה העליונה. חצאיות "מתולתלות" מדיי הינן בגדר חוסר טעם עד כדי גיחוך. אז מה בכל זאת תעשה כלה שרוצה נפח? את זה:
שמלה נהדרת של קרולינה הררה עם כמות תלתלים צנועה ועדינה נפח מרשים אך לא גרוטסקי

עוד דוגמא נהדרת לנפח עדין וקליל, הפעם של מוניק לולייה, מבד זרוע כוכבים

יותר נפוח מזה, הופך לבעייתי, גם לוגיסטית וגם עיצובית.

עוד דגם קלאסי שכלות אוהבות הוא השמלה הכביכול "פשוטה". בגזרה חובקת גוף, מדגישת חמוקיים וסולידית, שאני אישית מעדיפה. ללא חיתוכים מיותרים לרוחב, בגרסת סטרפלס (לקטנות החזה וצרות הכתפיים), מחשוף נדיב או סולידי, מבד חלק או מתחרה, זוהי גזרה שיכולה להתאים להרבה מאוד נשים וקשה לטעות איתה.

שמלה מקסימה של קרולינה הררה, יכולה להתאים גם לנשים עם אגן יותר עגול, ולו בלבד שתשכלנה ללבוש את המחטב המתאים שלא יחתוך אותן לצורת שרשרת נקניקיות

שוב קרולינה הררה עם מחשוף רבידה נדיב ומתחתיו טול משובץ פנינים, שרוולון קטנטן, מצויין לרחבות הכתפיים וגדולות החזה. הזר הזה מהמם ביופיו

א-סימטרית ממשי סאטן נשפך כמו חלב, עם זר סחלבים ענקי, גם כאן קרולינה הררה מראה לנו שהיא יודעת לעשות את העבודה

כפי שבוודאי שמתם לב, מאוד אהבתי את הקולקציה של קרולינה הררה, היא נתנה מגוון מאוד רחב של אפשרויות, בדים וגזרות, כאשר הקו המנחה הוא אלגנטיות ועידון. השמלה שזכתה אצלי במקום הראשון היא בהחלט זאת, שמהווה שילוב בין הגזרה הנפוחה לישרה, וכל זאת בלי להיות בגזרת "בתולת הים" השנואה עליי כל כך:


בשוק שמלות הכלה יש מקום גם לאלטרנטיבות לא שגרתיות, בעיקר לאלה בינינו שזוהי אינה חתונתן הראשונה. בגזרת שמלות פרק ב', שאצלי מתאפיינות באורך ברך מצאתי שתי שמלות נחמדות מאוד, כמובן שאחת מהן היא של קרולינה הררה, וגם חליפת מכנסיים! גם היא, ניחשתם נכון, של קרולינה הררה
מימין לשמאל: קרולינה הררה, מוניק לולייה

עם סומבררו ענק, קרולינה הררה

ואז באה ורה וואנג עם קולקציית שמלות כלה בגווני האדום-בורדו וגרמה לי להתאהב גם בקצפת אחת גדולה

וגם בבתולת ים משגעת

כל התמונות בפוסט הזה מגיעות מבלוג נפלא שמצאתי שמכיל בתוכו מכל טוב עולמה של הכלה המיועדת. בהצלחה ובכיף.
אחרי כל שמלות הכלה המקסימות האלה אני ממליצה לכל הכלות שטרם החליטו מה הן רוצות, להתעדכן גם במסלולי התצוגה של האופנה העילית, ולראיה, קולקציית הקוטור האחרונה של אלי סאאב
Photo: Alessandro Viero / GoRunway.com