יום ראשון, 29 ביולי 2012

תפירה עילית חורף 2012-2013, מעלים את הרף

אחרי הפיטורים הצורמים של ג'ון גליאנו מכריסטיאן דיור החלו שוטפים את התעשייה גלי שמועות על מי יהיה מחליפו בבית האופנה ההיסטורי הזה, בין המעטים שמשתתפים בשבוע האופנה העילית בפריז. שמות כמו היידר אקרמן ומארק ג'ייקובס הועלו והתעשיה עצרה את נשמימתה לקראת ההחלטה. בסופו של דבר נבחר רף סימונס, אשר מ2005 היה המנהל האמנותי של בית האופנה ז'יל סנדר ושל ליין הנושא את שמו. סימונס הבלגי שואב השראה מאופנת הרחוב, ותתי התרבות של בני הנוער ("תת תרבות" נשמע רע. אני מתכוונת לפאנקיסטים, גותים, מטאליסטים וכיו"ב). האהבה שלו להלבשת גברים באה לידי ביטוי גם בקו הנשים שלו ותמיד יש דגש מובהק על הקונסטרוקציה של הבגדים וכמעט ולא נמצא אצלו פריטים "נוזליים" או נשפכים מדיי, גם כשהוא עובד עם סריגים רכים, אפשר לראות שהפריטים אותם הוא יוצר בנויים ממספר חלקים שונים, הוא לא נותן לבד סתם לנזול על הגוף.
רצה הגורל והתצוגה הראשונה של רף סימונס אצל דיור היתה תצוגת הקוטור. כולם ציפו לה בכילון עיניים. בקהל היה ניתן לראות את נכבדי התעשייה שבאו להציץ במלך החדש עושה את תהלוכת הבכורה שלו; אלבר אלבז, מארק ג'ייקובס, ריקרדו טישי מז'וואנשי, דיאן פון פירסטנברג ועוד ועוד גדשו את השורות הראשונות של התצוגה ובחנו את התוצרת בשבע עיניים.
ולתצוגה עצמה. כראוי לבכורה של מעצב חדש בבית אופנה היסטורי, סימונס היה חייב לעבור על הסילואטים האיקוניים של דיור; הניו לוק, המעילים הצמודים במותניים ומתרחבים למטה והשמלות הארוכות הקלאסיות האופייניות כל כך לבית האופנה הזה קיבלו את הטוויסט ה"סימונסי" בצורת הצבעים הבוהקים אליהם הוא כה נמשך. בשביל להוסיף את השורה שלו לספר ההיסטוריה של המותג הוא שילב פריטים בצבע הורוד פודרה בו השתמש הרבה בקולקציה האחרונה שהציג לז'יל סנדר ובכך נתן את הסימן שזה עדיין הוא, אותו סימונס שכולנו אוהבים ומוקירים, רק בגלגול חדש ומרגש יותר שלו.

Christian Dior
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

מסכן המעצב שהציג אחרי פתיחה מרשימה כזו... היה זה אלכסיס מאביל הצרפתי הצעיר שהציג קולקציה מבולבלת משהו. מצד אחד ג'רזי מצד שני אורגנזה, מצד אחד תחרה ומצד שני קטיפה. לגוון זה נחמד, אבל עדיף אמירה חזקה ועקבית. גם תכשיטי היהלום שהיו תלויים עם האנטנות לראשן של הדוגמניות לא כאלה נחוצים. בגדול אבל, היו כמה הברקות, והנה הן לפניכם.

Alexis Mabille
Photo: Filippo Fior / GoRunway.com

בניגוד למבקרים, אני אישית אהבתי מאוד את הקולציה של ג'מבטיסה ואלי, על אף שהיא לה ניחוח מיושן קמעה, אהבתי את הנפחים הדימיוניים והמוגזמים בשמלותיו, את הפרפרים והרשתות. הקולקציה מושפעת מפיות יער קסומות ומהסיפור הנפלא של האמן ומרגריטה, הספר האהוב עליי מכל. זה בהחלט נראה מסורבל וכבד, אבל מי אמר שקוטור זה בשביל לרדת למכולת? מיושן? אולי, אבל ממש יפה! :)

Giambattista Valli
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

בפוסט הבא: ארמאני, גוטייה, שאנל ועוד...

יום שני, 9 ביולי 2012

ריזורט 2013- חלק ב'

שוב חוזרת אליכם עם המשך הדיווח מאתרי הריזורט.
הקולקציה של ג'ייסון וו מורכבת ממראה יום ומראה לילה. ליום הוא מציע לנו מראה רענן בצבעים בוהקים של צהוב וקוראל בשילוב עם שחור וגווני האפור בהיר-לבן וללילה שמלות ערב מרשימות בשלל שקיפויות ואורכים עם מותן מודגשת.
ג'ייסון וו לאחרונה הפך לאחד מהמעצבים החביבים עליי ומככב הרבה בפוסטים שלי, כל הכבוד לו!
שימו לב לחצאית השניה מימין, כה צהובה ומסנוורת עם הסריג הקליל מעליה, אותה אהבתי מאוד וכמובן אי אפשר להתעלם מהארנקון על החגורה של המכנסיים משמאל, אין ספק שהבחור ממציא את הפאוץ' מחדש ונותן לו חיים חדשים בתור פריט מגניב (?)
 Jason Wu

קולקציה מגניבה קיבלנו גם ממוסקינו. אין ממנה תחושה של חופשה על חוף הים או מקווה מים זה או אחר אלא יותר בכיוון של טיול באחת מבירות אירופה. לכל אחד מאאוטפיטים האלה אפשר לצוות מצלמה גדולה ויקרה עם עדשה באורך אמה שרוב הסיכויים שהבחורה הנושאת אותה לא יודעת להשתמש בה, אבל זה מגניב לשחק ככה עם הזום.
Moschino

עוד קולקצייה אירופאית קרירה קיבלנו גם מגוצ'י. לולא הרקע המזעזע הזה שנראה כאילו הדוגמניות שרועות על הדשא, היה אפשר לראות אותה יותר טוב. סך הכל מדובר בפריטים אורבאניים ואיכותיים ליום יום לעבודה. פלוס שמלת ערב פרחונית והשרשראות המדליקות לחלוטין האלה. קולקציה באווירה אורגאנית שמחזירה את הכבוד לצבע החום.

Gucci

עכשיו תתארו לעצמכם מסיבת בריכה בוילה בקליפורניה של שנות השבעים. שם בדיוק משתלבת הקולקציה של פנדי. בצבעים בהירים ודוגמאות גאומטריות היא ממש עושה תחושה סבנטיזית, או אם תרצו, שנותהשבעימית של המעמד הגבוה, כזה שחוגג עם קוק ושמפניה במסיבות סווינגרס סגורות. וקארל לאגרפלד (המעצב הראשי של פנדי) יודע על מה הוא מדבר, אני יכולה להתערב שבזמנו הוא נכח בלא מעט כאלה...

Fendi

ממשיך את תחושת שנות השבעים, אבל מכיוון ממש לא של חופשה, מארק ג'ייקובס ללואי ויטון עם גזרות משוחררות, פלטפורמות גסות והדפסים אופייניים לתקופה. אהבתי במיוחד את השמלה הקלילה מימין בצבע אפרסק בשילוב הפלטפורמות הבומבסטיות והזר לראשה הבלונדי של הדוגמנית
Louis Vuitton

וסוגר את הפוסט ניקולא גסקייר לבלנסיאגה עם שילוב נהדר בין ההיסטורי לעכשוי. הקולקציה הלחלוטין מגניבה הזו מזכירה לי קצת את עבודותיו של פאקו רבאן בשנות השישים, תחושה של פוטוריזם אותה מקרינים הכובעים הלבנים ההדוקים והצורות הגיאומטריות של הג'קטים. בשילוב עם הגזרות העכשוויות של המכנסיים והווסט החמוד הזה מצד ימין הוא שוב מזכיר לנו שיש סיבה שהוא אחד המעצבים המוכשרים והחדשניים של זמננו.

Balenciaga

יום חמישי, 5 ביולי 2012

ריזורט 2013- חלק א'

הנה אני חוזרת אליכם מהכפור, יותר נכון מן השרב, מחופשת הלידה שלי שחשבתי שתהיה ארוכה יותר, אבל אני לא יכולה להתאפק.
אפתח ישר בריזורט למרות שהיו דברים יותר אקטואליים מאז, אבל עם תינוקת בת חודשיים, ריזורט זה הדבר שהכי מדבר אליי כרגע וגם זה משהו שלא יהיה לי עוד הרבה זמן, לפחות עד שתהיה בת שנה.
"ריזורט" מעורר בי מחשבות על עיירות חוף צרפתיות, על כפרי נופש מפוארים בדרום אמריקה, יאכטות ומכוניות יוקרה. בטן גב של עשירים.
אבל מסקירת הקולקציות עולה שלא כל מעצב חושב על מה שאני חושבת בבואו לעצב קולקציית ריזורט, חלק מהאאוטפיטים מאוד חנוטים ומתאימים יותר למשרד מאשר לחופשה. נו מילא, העיקר שיש קולקציות.
אז מי הרשים אותי?
הקולקציה הכי מתאימה לנופש מבחינתי היא זו של דיאן ון פירסטנברג, אהובתי החדשה. הקולקציה שלה מדברת אל בחורות צעירות וקוקטיות בנות 23 שנופשות בעיירות חוף עתיקות בצרפת/איטליה ולוגמות מרטיני בארפריטיבו בערב, או קפיריניה. בכל מקרה כיף להן והן זורמות עם זה. הצבעים מעוררי שמחה ותיאבון ועסיסיים והגזרות פשוטות ומחמיאות.

Diane von Furstenberg

עוד קולקציה נחמדה ומרעננת לצעירות שלא עושה מעצמה עניין גדול היא זו של מארק ג'ייקובס למותג הצעיר שלו מארק ביי מארק ג'ייקובס. זאת דוגמא טובה לקולקציה שאני מאוד אוהבת מבחינה אסתטית וסטיילינג ויודעת בוודאות שזה כבר לא בשבילי... אולי בגלגול הבא, כששוב אהיה בת 23....

Marc by Marc Jacobs

לראג אנד בון יש קולקציה קלילה לא פחות שדווקא כן היתה מתאימה לנשים בוגרות יותר, היא גם הרבה פחות עליזה וקופצנית, אבל היי, עליזות וקופצנות עוברת עם הגיל ומתחלפת בתחכום וחריפות, וכשאת אשה מתוחכמת וחריפה, מספיקה לך חליפה נונשלאנטית כחולה ומרושלת במקצת או ג'קט זהב כדי להרגיש מודגשת מספיק.

Rag&Bone

עכשיו דמיינו לכם חופשה קרירה בסקוטלנד, בחיפושים אחרי המפלצת מלוך נס, שותים וויסקי ומתענגים על צילילי חמת חלילים. אז זאת החופשה שדמיינתי את הקולקציה של קלואה משתלבת בה. צבעוניות טבעית נייטרלית לרוב, עם נגיעות של צבעי בסיס, גזרות נוחות ומשוחררות עם אקססוריז מינימליסטיים.

Chloè

הקולקציה של מארני, אהובת ליבי מושלמת לחופשה בפריז או רומא, סטייל אירופאי קלאסי וגם קליל

Marni

הקולקציה האחרונה שאחלוק איתכם הפעם היא זו של תיבי. והפעם היא האהובה עליי מכולן. לא יודעת למה... היא לא ממש "חופשתית", לא ממש חדשנית, אבל משהו בה, בפשטות, בצבעים המסונתזים להפליא אולי אפילו, לראשונה, הבחירה המוצלחת בדוגמנית הזאת ואולי כי התמונות מזכירות לי סקיצות של מעצבי אופנה, משהו בקולקציה הזאת פשוט תפס אותי.

Tibi

או אולי זאת שמלת הלובסטר הלא פחות מגאונית הזו....כן, זה בהחלט זה....