יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

קיץ 2013 - ניו יורק חלק ב'

אחרי שהתלהבתי ומילאתי את המלאי בחנות הדמיונית שלי אפשר להתפנות לניטור טרנדים, והפעם לא נדרשה עבודת בילוש כזאת נרחבת. הטרנד הבולט ביותר שזעק אליי כמעט מכל תצוגה היתה השחור-לבן. המוביל הגדול ביותר של הטרנד הזה לטעמי הוא מארק ג'ייקובס, שאחרי כמה עונות של מקסימליזם צבעוני בהדפסים ובכלל, החליט להרגיע טיפה (להרגיע במונחים שלו כמובן, לא להגזים, הבחור לא יהפוך לקלווין קליין פתאום) ולהציג קולקציה כמעט לחלוטין בצבעי שחור-לבן.
כמובן שמכורח היותו מארק ג'ייקובס, הקולקציה לא נראית בנאלית בכלל, ספקטרום ההדפסים רחב מאוד ונע בין גאומטרי, לאופ(טיקל) ארט לאנימלייר, כמובן שגם הפריטים בצבע חלק הם עוצרי נשימה בפשטותם ורמת הגימור שלהם.

Marc Jacobs
Filippo Fior/ Gorunway.Com

ואם כבר הזכרנו אותו, אז גם הקולקציה השחורה-לבנה של קלווין קליין תפסה את עיני ונעמה לחיכי. אמנם הרבה פחות גיוון מבחינת הגזרות, אבל גם בקווים הקלאסיים אותם מציג פרנסיסקו קוסטה לקלווין קליין קולקשן יש חדשנות. שמלות בשתי שכבות כאשר העליונה היא רשת בדוגמאות מיוחדות ומעניינות קשורות בחגורה דקה על המותניים. גם המעילים העדינים באורך מתחת לברך נראו נהדר בעודם מבריקים באור הזרקורים של מסלול התצוגה.

Calvin Klein Collection
Photo: Monica Feudi / Feudiguaineri.Com

בתצוגה וירטואוזית של חדשנות צורנית הציג אלכסנדקר וואנג, גם הוא, קולקציה בצבעי השחור-לבן. בגזרות מינימליסטיות על גבול הפוטוריזם הוא יצר אפקט של בגד שמתפרק על ידי שימוש בחוט דיג שקוף. נראה כאילו הפריטים מרחפים מסביב לגופה של הדוגמנית ונוצרת תחושה של חוסר משקל סוריאליסטי.

Alexander Wang
Photo: Monica Feudi / Feudiguaineri.Com

בקולקציה של דונה קארן לDKNY שולבו פריטים גם מקווי המשנה DKNY Jeans ו DKNY Pure ויצרו תחושת NY מושלמת. התפאורה ברקע (צילומים של רחובות ניו יורק) עזרה לחיזוק התחושה. לצידם של אנסמבלים הכוללים ג'ינסים, אוברולים ושמלות עור הוצגו גם פריטים קלאסיים כגון חליפות מכנסיים על טהרת הלבן ושמלות ערב שחורות קלאסיות. נכון הוא שבקולקציה הזו היו צבעים אחרים כגון הצהוב האהוב עליי כל כך, אבל הפריטים החזקים באמת היו בשחור-לבן.

DKNY
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.Com

את הפוסט הזה הכי מתאים לסגור עם נרסיסו רודריגז, שכן הוא מלך השחור-לבן והמינימליסטי. אך השנה הוא החליט להראות שהוא יודע גם לעשות צבע, ועוד איזה צבע! דמיינו לכם שמלה בצבע טרה-קוטה, כתום וורוד פוקסיה... לא נשמע משהו, אבל זה בעצם דווקא כן משהו! אם כבר נרסיסו עושה צבע אז הוא עושה אותו כמו שצריך, בשילובים מושכלים ובלתי סבירים הוא נשאר נאמן לגזרות הפשוטות שלו ומצליח ליצור קולקציה מגוונת שמתאימה להחל מיום עבודה במשרד, בחליפות מכנסיים נונשלאנטיות ועדכניות, דרך מסיבת קוקטייל עם שמלות באורך ברך ומעלה ועד לשמלות ערב קלילות באורך מידי. הבחירה בבדים קלילים וחובקי גוף היא עוד הברקה מצויינת של הקולקציה הזו.

Narciso Rodriguez
Photo: Gianni Pucci / GoRunway.Com

יום חמישי, 27 בספטמבר 2012

קיץ 2013 - ניו יורק

סוף סוף עלה בידי להשקיע בפוסט. זה לקח שבוע אבל עשיתי זאת! ואחריו יהיו עוד! 
הפעם מרוב שאין לי כוח לחכות, אפתח ישר בקולקציה שהכי אהבתי, זאת של פראבאל גורונג. חולה על השם הזה.
איך בשלושה צבעים הוא הצליח לשמח אותי כל כך, כאן, טמונה הגאונות שלו. גזרות קלילות ולא מתאמצות עם בחירה מדוייקת של בדים וגזרות שקשה לעמוד בפניהם. אם נחזור שוב לחנות הדמיונית שאני הקניינית שלה, את זה הייתי שמה בחלון הראווה. השמלה האדומה כאן למטה היא האהובה עליי מכל הקולקציה, חצאית בגזרה נמוכה, הרבה בד אך עדיין נראית קלילה ומפנקת. כמובן שגזרה כזו מתאימה בעיקר לבחורות גבוהות ורצוי גם רזות. לבנות האנוש שבינינו, יחמיא דווקא האנסמבל השני מימין, הטופ משובב הנפש הזה והמכנסיים האדומות והנונשלאנטיות.


Prabal Gurung
Photo: Monica Feudi / Feudiguaineri.Com

אצל דונה קארן אהבתי במיוחד את פלטת הצבעים ואת התחושה האוריגמית שלה. בניגוד לצבעים החזקים והבוהקים שמאפיינים בד"כ את הטעם האישי שלי, הפעם היו אלה הפסטלים שלה ששבו אותי. גם כאן נצפה מגוון גזרות לספקטרום יחסית רחב של צורות נשיות, גובה ורוחב. כמובן שאי אפשר בלי הצהוב, שמקבל מעמד קבע בפלטת הצבעים של שבוע האופנה הזה.

Donna Karan
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.Com

כניסה חדשה בבלוג, הדואו משיקאגו, שיין גבייר וכריס פיטרס הנקראים Creatures of the Wind, יצורי הרוח, בתרגום חופשי, אחרי כמה שנים של פרזנטציות באולמות תצוגה מעלים לראשונה תצוגת מסלול ומציגים את יכולות הבניה הנהדרות שלהם, החיבה לסגנון שנות השישים ובגדי עבודה של גברים. עם זאת, הדגש הגדול ביות הושם על הבדים. מהדפסים גדולים ועד פטרנים בלתי נראים, אני בטוחה שהקולקציה הזאת נראית הכי טוב מטווח אפס. שיתוף הפעולה עם אמנית אבני הסוורובסקי קריסטינה ספארקס מקפיץ את הקולקציה בעוד רמה אחת ומקנה לה ניחוח קוטוריירי במקצת כאשר יש דגש על עבודת רקמה מפורטת על חלק מהפריטים. עוד הברקה מעולה בקולקציה הזו היא הנעליים. נעלי אוקספורד בעלות שפיץ אמיץ בשילובי צבעים נהדרים, מדגישים קרסוליים ומהווים שילוב מושלם עם חצאיות המידי המתנפנפות.

Creatures of the Wind
Photo: Monica Feudi / Feudiguaineri.Com

הקולקציה של ז'יל סנדר נייבי שסבה סביב גזרות משוחררות מבדים שיכולים להחזיק נפח כגון משי אורגנזה ופיקה כותנה שגם אני עצמי אוהבת להשתמש בו בעבודותיי. בדים אלה יוצרים נפחים רחוקים מהגוף, בהדפסים פרחוניים וגאומטריים וחיתוכי לייזר.

Jil Sander Navy
Photo: Courtesy Of  Jil Sander Navy

כמובן שאי אפשר לכתוב פוסט על שבוע האופנה בניו יורק בלי להזכיר את מארק ג'ייקובס האהוב עליי ביותר. תמיד בקו המשנה שלו מארק ביי מארק הוא מגדיר מחדש את המושג "מגניב". בקולקציה שפלטת הצבעים שלה נעה בין בז' אנמי לורוד בזוקה אפשר למצוא הכל, ובשילוב סנדלים עם גרביים, שמסתבר שזה מגניב (שמעתם, ילדי כתה ג-3???). מה שאני אוהבת בקולקציה הזאת היא שאין חוקים, משבצות עם משבצות אחרות, עם חגורת בד מלופפת בהדפס נקודות ועוד טורבן עם הבזקי פוקסיה על הראש, מראה השכבות הצבעוניות, אורבאני להפליא ועם זאת גם שמלות קלילות בצבעים אנמיים כיאה לנערת כפר, הכל יש בקולקציה הזאת.

Marc By Marc Jacobs
Photo: Marcus Tondo / GoRunway.Com