יום ראשון, 25 באוגוסט 2013

תפירה עילית חורף 2014

השבוע שלי נפתח בנימה אופטימית. זה לא שמשהו באמת מרגש קורה כרגע בחיי, אלא רק השבוע האחרון של החופש הגדול וחוסר האונים שהוא הביא איתו. התעוררתי בבוקר עם "עוד שבוע למנאייק" בראש ומצב רוח הרבה יותר אופטימי. שלא תבינו לא נכון, חולה על הילדה שלי, מטורפת עליה. אבל למה החופש הגדול הזה לא יכול להיות באוקטובר? שאפשר יהיה גם להיות בחוץ ולא רק עד 9:30, ולמה כזה ארוך? אני בטוחה שהרבה אמאהות פתחו את השבוע הזה בנימה אופטימית, ואין דבר יותר אופטימי מתצוגות הקוטור בפריז (מלפני חודש אמנם, אבל אתם סולחים לי) כדי להזכיר שיש חיים אחרי החופש, והם חורפיים ועשויים לעילא.

נתחיל דווקא בתצוגה של ז'אן פול גוטייה, שהיא כולה גירל פאוור, או ליתר דיוק קוגר פאוור, או כל חתול גדול וטורף אחר פאוור. הקולקציה נבנתה על קונספט האשה הטורפת, החתולית, חסרת הרחמים. על המסלול נראו אאוטפיטים המשלבים הדפסי נמר וברדלס עם הרבה שחור ומתכת, יש שיחשבו אפילו בצורה מוגזמת, אבל הקוטור נסוב סביב ההגזמה, שנותן לחלק מהאנסמבלים תחושה על גבול המיליטנטית
Jean Paul Gaultier
Photo: Yannis Vlamos / InDigital | GoRunway

מכאן לקאמבק אחרי 13 שנה של היעדרות ממסלולי הקוטור, ויקטור ורולף ההולנדים חזרו כדי לחגוג 20 שנה של עשיה משותפת בתצוגה קונספטואלית להפליא.
התצוגה החלה בזה ששני המעצבים יצאו לרחבה, התיישבו גב אל גב והחלו במדיטציה, וכך כל הדוגמניות, בסיום המסלול הצטרפו למעצבים. הקולקציה כולה מורכבת מפריטים ממשי שחור ופיסולי למדיי. הנפחים בסופו של המסלול כיסו את הדוגמניות הכורעות והקנו להן מראה של אבנים שחורות בגינת זן גדולה. היופי בקולקציה שעל אף השימוש בפריטים ככיסויי דוגמניות כשהן מתחפשות לחלוקי נחל, הבדגים עדיין נראו לבישים ומעניינים על המסלול.

Viktor & Rolf
אחד המעצבים מכסה את הדוגמנית בבגד אותו היא לובשת
Photo: Marcus Tondo / InDigital | GoRunway

בצד הרומנטי של הקוטור יש לנו כרגיל את אלכסיס מאביל שהושפע מציוריו של ג'ובאני בולדיני (שלא תגידו שהאופקים לא מתרחבים לכם), אשר נודע בזכות משיכות המכחול האקספרסיביות שלו וידוע בכינויו "אמן הסוויש". וכך גם בקולקציה של מאביל, רבים היו הסווישים, קווים נשיים ורומנטיים האופייניים לסוף המאה ה-19, צבעוניות פסטלית רכה עם מוטיבים שחורים.
Alexis Mabille
Photo: Alessandro Viero / InDigital | GoRunway 

ונחשו מי חזר אלינו מהחלל החיצון? ג'ורג'ו ארמאני. עם קולקציה חדשה ורומנטית שנקראת Nude בצבעי פודרה עדינים, תחרה והרבה עבודת נמלים קוטוריירית עם אבני סוורובסקי ופנינים שחוברו אחת אחת על גבי הבדים העדינים.
קולקציית קוטור קלאסית על כל גזרותיה וצבעיה, שזה מרענן אחרי רצף של קולקציות חלליות ורפטיליות שראינו מהמעצב משך כמה עונות.

Armni Privè
Photo: Marcus Tondo / InDigital | GoRunway

עוד קולקציה רומנטית יש לנו מג'מבטיסטה ואלי. והא יודע שצבעים ופרחים זה מה שהלקוחות שלו רוצות ממנו, וכל קולקציית קוטור הוא מספק להן את הסחורה. הקולקציה הורכבה משמלות קצרות ונפוחות ושמלות ארוכות ונשפכות עטירות רקמות ואפליקציות של פרחים ממשי.

 Giambattista Valli
Photo: Yannis Vlamos / InDigital | GoRunway

אין ספק שאת הקולקציה הכי מרשימה סיפקו מריה גרציה קיורי וריקרדו פיצ'ולי לולנטינו. במקום להתמקד בפריטים לערב הם הלכו דווקא על הלבשת יום יום, עם כמה שאפשר להיות יומיומי עם מעיל קשמיר עליו עבדו 550 שעות. קולקציה ממיטב החומרים, הרקמות והקריסטלים, הכילה לא פחות מ-56 אנסמבלים, כל אחד מפעים בדרכו. בעמוד הפייסבוק שלי תוכלו לראות עוד תמונות מרהיבות מהקולקציה.

Valentino
Photo: Yannis Vlamos / InDigital | GoRunway