יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

ניו יורק קיץ 2014

את עובדת קשה. המשכורת לא מספיקה לסגור את החודש, את מרוויחה יפה אבל עדיין, למה את צריכה לבזבז כל כך הרבה כסף על דברים בסיסיים? למה קניות סבירות בסופר יעלו לך מעל 500 שקל? למה דירה היא בגדר חלום? למה אין תחבורה ציבורית הולמת? ולמה את ביבי מעניינת רק איראן?! למה עם תואר ראשון בתקשורת ותואר שני במדעי המדינה את עדיין צריכה לעבוד במוקד טלפוני במשכורת מינימום???
אז החלטת שמספיק ודי! את אורזת את כל מטלטלייך ובוחרת לעזוב את הארץ, האופציות העומדות על הפרק רבות והבחירה לא קלה. לאן להגר?
 ברור שלברלין!
איך שם? עיר אמנים ומוזיקאים שחיה בעיקר בלילה. עיר ליבראלית ותוססת מלאה בצעירי אירופה והעולם שבאו להגשים את חלומותיהם היצירתיים. העיר בה להיות סקווטר (הומלס שפולש לבית נטוש) זה מגניב, היא מורכבת בעיקר מדיג'איים ומהגרפיקאים שמעצבים להם את הפלאיירים, העיר בה הבירה זולה ממים ואת הכל תוכלי לרכוש מכספי הקצבאות שהמדינה תרעיף עלייך (במידה והתברכת בדרכון הנכון).
ומה תלבשי שם? ברלין היא עיר שנותנת דרור ליצירתיות, ותוכלי לראות שם הרבה תרבויות; סייבר פאנק, גותי, מטאל, עובדים זרים, ערבים עם שיירות של נשים בבורקה משתרכות אחריהם, זקנים גרמנים שתמיד תתהי מה הם עשו בזמן השואה והאם לקום בשבילם באוטובוס או שיסבלו, הנבלות... ולכן את יכולה ללבוש בערך כל מה שבא לך! אסור לשכוח שברלין היא גם מרכז כלכלי תוסס ברובעים מסויימים והקונטרסט הזה בין הבטלנות הממוסדת לעסקים היא כר פורה לגיוון אופנתי.
 Marc by Marc Jacobs
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com


 MM6 Maison Martin Margiela
Photo: Alessandro Garofalo / Indigitalimages.Com

Nicole Miller
Photo: Fabio Iona / Indigitalimages.Com

פריז או כלום!
איך שם? תמיד חשבת שצרפתית זו שפה מאוד רומנטית, חלמת על קפה וקרואסון בשאנז אליזה, לא סיימת את הלובר בטיול בת מצווה ומאז את נחושה לחזור ובכלל בא לך להחליף את עמנואל אלט (עורכת ווג פריז) וצריך להתחיל איפשהו. גם פריז היא עיר שמצופפת בתוכה המון מהגרים מרחבי העולם אבל הסטייל הפריזאי חזק ואיתן יותר מהדמוגרפיה. כערש האופנה היא לא מרשה לעצמה לרופף את חשיבות הסטייל ותמיד היא תהיה בירת האופנה העולמית, גם אחרי שתהפוך לעיר החיה תחת חוקי השריעה.
מה תלבשי? או לה לה! מי אמר רומנטי וקוקטי ולא קיבל? שמלות קיץ באורך ברך בצבעוניות רכה. פסטלים עם הבזקים בוהקים פה ושם אך באופן כללי מראה רומנטי ומרענן
 Kate Spade New York
Photo: Courtesy Of Kate Spade


Oscar de la Renta
Photo: Marcus Tondo / Indigitalimages.Com

ניו יורק! 
איך שם? תאכלס, התפוח הגדול. מי צריך יותר מזה? אמריקה בייבי! הכל הולך, ומי זוכר את 2008? ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, שם את יכולה לשלם 1000 דולר בשבוע בשביל לחיות מתחת לספה של מישהו ועדיין להיות מאושרת, מי צריך יותר מזה? היי זאת לא שרה ג'סקיה פארקר שם בסטארבקס?
ומה תלבשי שם? משהו נוח וספורטיבי ואלגנטי ושיקי וחדשני, למשל דונה קארן.

 DKNY
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com


Donna Karan
Photo: Fabio Ionà / Indigitalimages.Com

A Détacher
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com

קליפורניה!
איך שם? מלבד שריפות ענק פה ושם, רגוע dude, ים, שמש וסיליקון. כואב לך הראש? גשי לרופא הקרוב לביתך שינפיק לך מרשם ותוך מספר רגעים את מסודרת. התקפי פאניקה לא עלינו? קחי שאכטה! הגלים גבוהים, בואי לגלוש! אין גלים, בואי להשתזף.
ומה תלבשי? אם לא באת לשם כדי להתפתח כשחקנית ולרוץ מאודישן לאודישן, כמה שפחות חנוט, כמה שפחות מלחיץ וכמה שיותר סבבה.

Anna Sui
Photo: Gianni Pucci / Indigitalimages.Com 

Tommy Hilfiger
Photo: Fabio Ionà / Indigitalimages.Com


ואם בכל זאת בחרת להשאר בארץ, כי אנחנו לא נפולת של נמושות, אנחנו נישאר ונשנה, הבדיחה עלייך וקקי בידייך. תסבלי, ביץ', בשבילך לא הכנתי תמונות, גם ככה אין לך כסף לקנות את הדברים האלה.

*הפוסט נכתב בהומור וציניות, כותבת שורות אלה גרה בנתניה ובשום אופן לא מעודדת ירידה מהארץ. Or does she....