יום ראשון, 10 בפברואר 2013

תפירה עילית קיץ 2013

זה הזמן הזה בשנה, בו אני מביאה לכם את המיטב מתצוגות התפירה העילית בפריז.
כאן אפשר לראות אילו שמלות אנחנו נפגוש בארועי השטיח האדום בהוליווד, מה תלבשנה נשות מיליארדרים בארועי ההתרמה הפרטיים שלהן ועל מה אנחנו, פשוטות העם נמשיך לפנטז ולהגיד "תאכלס, לאן כבר הייתי הולכת עם זה?".
תאכלס.
אז על מה אנחנו נפנטז הפעם?
מה שאני תמיד מחפשת בכל קולקציית קוטור הוא הרעיון שהיה למעצב, ואיך הוא מתחבר לחומרים איתם הוא עובד ויוצר טקסטורה,אפקט או צורה מעניינים. יצא לי קצת אייל שני.
נו מילא.
ולענייננו
הנה הקולקציה של ארמאני פריווה:
Armani Privè
Photo: Marcus Tondo / InDigitalteam | GoRunway
 
דבר המעצב: קולקציה בהשפעה מזרח תיכונית אה-לה אלאדין מלך בבל עם קישוטי ראש המזכירים בצורתם את הטרבוש.
מה אהבתי: מה שאני תמיד אוהבת בקולקציות הקוטור של ארמאני, מכנסיים. מלבד המכנסיים אהבתי גם את הטקסטורות, הפרטים הקטנים והבדים המבריקים שנראים עשירים ויוקרתיים, וזה קשה כשאתה בד מבריק.
 
הקולקציה של מאיזון מרטין מרג'לה
Maison Martin Margiela
Alessandro Garofalo / InDigitalteam | GoRunway
 
דבר המעצב: כלום. בית האופנה הזה שומר בסודיות על זהות המעצבים האחראים על היצירות. כפי שניתן לראות, גם זהות הדוגמניות נשמרה במקרה הזה בסוד.
מה דעתי: זו הקולקציה השניה של בית מרג'לה על מסלול הקוטור ואני מתחילה לחבב את הסגנון. בין חליפות המכנסיים של ארמאני לשמלות המפוארות של ולנטינו נחמד למצוא אסתטיקה קצת שונה שמצליחה לשלב בין גזרות שמרניות פחות תוך כדי שמירה על רמת ביצוע הראויה לשבוע האופנה העילית בפריז.
 
 עוד קוטורייה טרי הוא רף סימונס לכריסטיאן דיור:
 
Christian Dior
Photo: Marcus Tondo / InDigitalteam | GoRunway
 
דבר המעצב: העונה סימונס חיפש בהיסטוריה של כריסטיאן דיור נקודות של דמיון לאופיו שלו ומצא חיבה עזה לאביב. ביומניו של דיור, סימונס מצא תיאורים ארוכים על הגן האהוב עליו, על הפרחים אותם הוא מגדל בו וכמה שהוא אוהב להירגע בו וליהנות מפרי עמלו. הוא יצר את הקולקציה הכי אביבית שיכל לחשוב עליה. החל מבחירת גן פורח כתפאורה שלו, דרך שילוב אלמנטים פרחוניים בדגמים ועד השימוש בפלטת הצבעים המלאה של האביב, החל מתכלת של שמיים ועד לילות אביביים זרועי כובים בשמיים נקיים.
מה אהבתי: את הקלילות, את הקריצה לשנות השלושים - ארבעים דרך האיפור והשיער וכמובן הדיוק והטקסטורה שאפשר למצוא בכל קולקציית קוטור ראויה לשמה.
 
לעומתו, שועל ותיק יותר בזירת הקוטור, ג'מבטיסטה ואלי:
 
Giambattista Valli
Photo: Marcus Tondo/Indigitalteam I GoRunway
 
 
 



דבר המעצב: ואלי חושב רק על הלקוחות שלו כשהוא מעצב. הוא פונה לקבוצת גיל של 28-38 וכך הוא גם מעצב. הוא נשען על ההיסטוריה האמנותית העשירה של איטליה, ארץ מוצאו ומתחמן אותה לכדי דגמים עכשוויים עם טוויסט קלאסי, משלב טקסטורות פרחונית ועשירות ותחרה.
מה אהבתי: את המסחריות המרעננת שואלי מספק כל פעם מחדש בשבוע האופנה. אני בקלות יכולה לראות כמה וכמה כוכבות הוליוודיות צעירות מופיעות על השטיח האדום בכל אחת מהשמלות שראיתי וקוטפת תשבוחות ולייקים באתרי רכילות וסטייל בכל רחבי הגלובוס.
 
ואיך אפשר בלי שאנל של קארל לאגרפלד:
 
Chanel
Photo: Marcus Tondo/Indigitalteam I GoRunway
 
דבר המעצב: הקולקציה הוצגה על רקע יער בווארי שהובא לפאלאיס רויאל בפריז עץ עץ ונבנה על מנת להמחיש את הרומנטיקה הקסומה והמכשפת אותה ביקש המעצב לשדר דרך הקולקציה.
מה אהבתי: את התחרה, הטוויד והקריסטלים בכל מקום. החל ממחליפות הטוויד הלבנות בעלות הכתפיים המרובעות ועד שמלות הערב. הפרחים שעל השמלה מימין נרקמו מחרוזי קריסטל בעבודת יד אחד אחד, נוצות היען עברו טיפול בקיטור ושולבו עם מכנסי עור כניגוד מוחלט שיוצר הרמוניה מושלמת. כמובן שמתוך קולקציה של 67 אנסמבלים לא כל פריט בעיניי יצא לו יהלום, אבל הסך הכל יצא פשוט קסום
 
 
אחרון חביב, ולנטינו:
 
Valentino
Photo: Marcus Tondo / InDigitalteam | GoRunway
 
דבר המעצב: מריה גרציה קיורי ופיירפאולו פיצ'ולי החליטו השנה, במקום לדבר על השראה, לדבר על מספרים. למוזמנים לתצוגה חיכו על הכסאות טבלאות שכללו פירוט מדוייק של כמה זמן לקח לעבוד על כל שמלה בקולקציה. השיאנית היא שמלת שכבות אורגנזה פרחונית שלקח 850 שעות ליצור בעבודת יד, שמלות אחרי עם מספרים "פחות מרשימים" כמו 500 שעות.
מה אהבתי: את הקולקציה. אין מה להרחיב.
 
 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה