‏הצגת רשומות עם תוויות תכשיטים. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות תכשיטים. הצג את כל הרשומות

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

הבלינג של גילי

לפעמים כשזה מגיע, אז מגיע, אז אני מפרגנת. הרי לכם חברתי מימי הצבא העליזים, חיילת צעירה במחלקת המחשוב של מחסום ארז, שחלקה איתי חדר עד שהשתחררתי, גילי דולינר, היום מעצבת תכשיטים מיוחדת במינה. תפסתי את גילי לראין/שאלון קצרצר על פועלה וסגנונה המיוחד. במשך כל שנות הלימודים שלה בשנקר במחלקה לעיצוב תכשיטים התעניינתי, ייעצתי, הבעתי דיעה ותמכתי ועכשיו היא סיימה ויוצאת לדרך עצמאית ואני חושבת שזו הזדמנות נהדרת להציג לכם אותה.

מהו תכשיט בשבילך? מה תפקידו?

תכשיט זה בעיקר ביטוי למצב הרוח
   זה האוצר שלך שיכול להיות איתך כל הזמן, זה זכרון

לפיכך לדעתך בגד מתאימים לתכשיט ולא תכשיט לבגד?

נלך על מי שדומיננטי, הוא יכתיב את השאר.

  • איך את בוחרת את החומר שממנו תעשי את התכשיט? את הרי לא עובדת הרבה עם החומרים הבנאליים כמו מתכות יקרות או חרוזי קריסטל...

    - לפעמים אני מוצאת חומר שמעניין אותי ואז אני בודקת מה הוא יודע לעשות ולפעמים אני מתחילה מצורה ומחפשת חומר שיתאים לה.
דוגמנית: הדר חורש
צלמת: קרן לחמן
חומר יוצר צורה. צמיד Twist and Lock

בואי נפתח את זה: למה את לא אוהבת אבני חן? 

אני מאוד אוהבת אבני חן... את מתכוונת ללמה הם לא בפרויקטים?

  • אז למה את לא משלבת אותן בעבודותייך? והמחיר זה לא תירוץ כי אפשר להביא רפליקה מקריסטל

כי יותר ענין אותי למצוא "אבני חן" חדשות


 ענק "אשת הצייד"

דוגמנית: הדר חורש
צלמת: קרן לחמן

כמו טוסיק של חזרזירון גומי?

-  למשל... אני מוצאת את זה שהאשך של החזיר מעלה חיוך יותר מאשר אמרלד. אבל אולי זאת רק אני:)

אז אפשר לקרא למאסטר פיס שלך עבודה צינית?

אפשר לראות בה ציניות...כל עולם הפוחלצים והפרסים הזה..זה דיי משעשע בסך הכל, 
כל אחד בוחר לפחלץ משהו אחר.


ספרי לי קצת על פרוייקט הסיום שלך

הייתי בשנה שעברה במקום מדהים, "המעבדה לחקר שורשים" בגן הבוטני של אוניברסיטת תל אביב. 
זו מעבדה מיוחדת מאוד שבנויה בשתי קומות 
כשבקומה העליונה יש צמחים כמו שאנחנו רגילים לראות אותם ובקומה מתחת מתרחש הקסם; שם אפשר לראות את השורשים של הצמחים תלויים באוויר. המקום הזה הוא מין חרך הצצה לעולם שבדך כלל נסתר מהעין... הענין מבחינתי הוא זה שאנחנו מכירים את העולם בצורה מסוימת לפי מה שאנחנו רואים אבל יש לדברים עוד קצוות. וחלקים פנימיים ..או אחוריים..שאנחנו לא רואים, וזה מה שהעסיק אותי השנה.


צילום: ליאת שניטמן
מיכל שבבטן שלו יש מנואלה שכאשר מסובבים אותה יוצאת שרשרת והוא הופך לעניד ובסיום חוזרת פנימה.
"דמיינתי חיות שמסוות את עצמן ונראות כמו אבן למשל, ואז יוצאות הרגליים החוצה והן מתחילות לזוז"

צילום: ליאת שניטמן
סדרה של סיכות בהברגה 
" דמיינתי מה קורה בתוך גרעין והסיכות האלה הן הצעות שונות למה הייתי מוצאת בפנים"

את יכולה להגדיר את הסגנון שלך?

אני לא כל כך אוהבת להגדיר. כי אני מרגישה שברגע שמגדירים לא מאפשרים יציאה מההגדרה. מה שכן אני משתדלת שיהיה לי כיף עם התכשיטים ואני מאוד שמחה כשהם עושים כיף למישהו אחר.


פליז, סריג רקום וקריסטלים. פרוייקט בשיתוף סוורובסקי
צלמת: קרן לחמן


אז מה את חושבת על הרעיון שתכשיטים אמורים לשדר יוקרה, או סטטוס כלשהו מבחינה חברתית?

שהרבה יותר קול בעיניי עם אישה שיש לה כסף תבחר לענוד את ענק אשת הצייד ולא עוד תכשיט יהלומים...

מה התכניות לעתיד, עכשיו שסיימת ללמוד?

להמשיך לעשות ולהתפרנס מהאהבה שלי.


אמן על כולנו...


לפרטים ויצירת קשר: האתר של גילי




יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

תחנה מיוחדת במינה

איזה מעצבן זה כשצריך לקנות מתנה. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאוד אוהבת לתת מתנות, אני אוהבת לקלוע בול, לא לצאת ידי חובה, להפגיז, לשמח. רק מה, הבעיה היא לחשוב על משהו שווה, וזה המצב בו אני מוצאת את עצמי אחר צהריים חמים זה. כשזה נוגע למתנות, אני אוהבת לקנות משהו שמקבל המתנה לא היה קונה לבד, אני לא אוהבת לקנות משהו שמישהו באמת צריך, אני לא אמלא למישהו את המקרר לכבוד יום ההולדת, לא אקנה מוצר חשמלי זה או אחר כי מישהו צריך כזה, מתנה צריכה להיות משהו מפנק, מגניב, מרגש, משהו שישמח את מי שמקבל אותה. לכן מחשבותיי נודדות אל עבר מתחם התחנה, שם מצאתי ריכוז גבוה של רעיונות מדליקים למתנות שאשמח לתת וגם לקבל!
במפגש בלוגריות מצומצם (אני בלוגרית של ארועים מצומצמים) קיבלנו סיור מודרך בין דוכני המתחם הפועלים בימי חמישי.
הדוכן הראשון שממש אהבתי היה של הגר סטט והוא הכיל מבחר מתכשיטיה היפים. הכי אהבתי את צמיד העור בחיתוך בסגנון בארוקי מפותל, אופציה ריאלית להוות מתנה לגיסתי, עבורה אני מחפשת מתנת יום הולדת.
צילום: אני
עוד דוכן שממש אהבתי היה של פונצ'אוס, מותג תכשיטים קטן שהוקם על ידי ג'סיקה פטורה (FATORE), במקור מארגנטינה, בוגרת בצלאל שמשבצת חתיכות עור צבעוניות בשרשראות ועגילים. הצבעוניות קסמה לי מאוד וגרמה למותג המתוק הזה להתחבב עליי עד מאוד.

פונצ'אוס

למלינקה יש תיקים וארנקים שהיא עושה מבלילת פולימר מיוחדת שהיא רוקחת בעצמה, ולכן כל פריט שונה מרעהו, מיוחד במינו ואין שני לו, תכונה חשובה במתנה מוצלחת.

Malinca. צילום: אני

עוד מעצבת תכשיטים שממש אהבתי היא אוסנת הר נוי עם קו מאוד גרפי ונקי, הכי אני חומדת את עגילי ה"יהלום" שלה.


אוסנת הר נוי. צילום מתוך הבלוג שלה

חזרה לצבע, עידו דרור עושה ארנקים מגניבים מבדים צבעוניים וכך גם אהילים מקסימים שיוסיפו צבע לכל חדר בבית.


צילום: עידו דרור

הדוכן של טל גנות, אמן צעיר ונחבא אל הכלים שעושה הדפסים יפים לטישרטים הוא Ganot-t אהבתי את הציורים שלו ואת  האדפטציה שהוא עושה להם להדפסים על חולצות.
טל גנות

כמובן שהיו עוד מספר דוכנים שממש אהבתי, עליהם קצרה היריעה מלהרחיב, אעלה תמונות לעמוד שומרת על פאסון בפייסבוק.
בכל מקרה, בבוא העת לחפש מתנת יום הולדת כדאי ללכת על משהו מיוחד, מתחם התחנה מציע מגוון רחב של אופציות מיוחדות, פריטים בכמות מוגבלת וואן פיסז, וגם זה חשוב; כולם מייד אין יזראל :).

יום שישי, 28 בינואר 2011

בלינג! 2

השבוע נכחתי לראשונה באירוע יח"צ אליו הוזמנתי באופן רשמי ואקסלוסיבי. הגעתו של מותג התכשיטים PANDORA לישראל.
בחנות הקונספט במרכז שוסטר (פעם ראשונה שהייתי במרכז שוסטר....זה לא הרינשנטה) המעוצבת לעילא, הוצגו להם תכשיטי כסף, זהב וחומרים אחרים.
אחרי שהראו לנו סרט תדמית וקיבלנו הסבר קצר על החברה כל אחת מהמוזמנות הרכיבה לעצמה צמיד אישי.
הקונץ של פנדורה זה תכשיטים בהרכבה עצמית כאשר רוכשים בהתחלה צמיד, שרשרת או עגילי בסיס ועליהם מעמיסים חרוזים משלל חומרים לציון ארועים בחיים. רעיון נחמד, החנות קטנה ומעוצבת והכרתי אנשים חדשים.
הייתי המתלהבת היחידה שהביאה מצלמת ריפלקס והרגשתי כמו ב1 בספטמבר בכיתה ז', כאשר הגעתי לבית הספר בקומפלט מפשתן שכלל מכנס ברמודה, גופיה ועליונית קרושה בצבע קרם שנקנו במיוחד לכבוד היום הראשון בחטיבת הביניים, רק כדי לגלות שכולם באו עם טישרט וג'ינס. רק שהפעם הבושה עברה מהר מאוד.
אז אולי יצאתי מתלהבת אבל לפחות יצאו לי תמונות יפות. מאז שובי לארץ זנחתי את המצלמה ובקושי צילמתי. כיף לחזור לזה. הכרתי בלוגריות אחרות וקיבלתי מתנה נחמדה.




 החרוז שהכי אהבתי, נעל עקב זהובה

בלוגריות עם צמידים

יום ראשון, 27 ביוני 2010

בלינג!

סוף סוף אני מגיעה לעשות פוסט על תכשיטים.
התכשיט הוא תוספת נפלאה לכל מראה ויכולה לשדרג כל הופעה פשוטה ולגרום לעיניים לעקוב אחרי העונדת אותם. אני עובדת בתחום התכשיטים. התכשיטים איתם אני מתעסקת לעולם יהיו מעבר להישג ידי ולא בגלל שאני כזאת עניה, אלא פשוט כי מדובר בתכשיטים שרק האלפיון העליון יכול להרשות לעצמו. אחרי שלוש וחצי שנות עבודה עברתי את כל חמשת שלבי האבל עם התכשיטים האלה; החל מהתכחשות, שזה בכלל לא מעניין אותי תכשיטים, זה זמני ואוטוטו מיאוצ'ה פראדה מגלה אותי, כעס שאין צדק בעולם ולמה בחיים לא יהיה לי יהלום 40 קרט, דרך הויכוח שאולי כן ולמה לא והעולם מלא בהפתעות, הדיכאון "למה הו למה העולם אכזר ויש לנו לקוחות שמזמינים תליוני זהב בשביל הכלב שלהם ואני מרוויחה כה מעט"... עד שבסוף הגיע שלב הקבלה, התכשיטים שם, אני כאן, אנחנו לעולם לא ניפגש ואני יכולה להגיד תודה שלפחות יוצא לי להתעסק עם אבנים בכזה קנה מידה, לעבוד עם מיליונרים ולהבין איך המוח של האנשים האלה עובד, כדי שאולי אצליח ללמוד מהם משהו. מסקנתי היחידה בינתיים היא שיש יחס ישיר בין רמת גסות הרוח למאזן חשבון הבנק, ככל שאתה יותר עשיר, ככה גס רוח. אז אם כאלה הם עונדי 40 הקרט, אני מעדיפה להשאר פרולטרית.
התכשיטים שקיבצתי פה להנאתכם אינם משתייכים לקבוצת היוקרה,אין פה יותר מדיי התעסקות באבנים יקרות ומתכות אציליות, פשוט תכשיטים מגניבים שעושים טוב על הנשמה.

נתחיל עם Yazbukey. זוהי חברה השייכת לשתי אחיות, יאז שנולדה בטורקיה ואמל נולדה במצרים. אחרי לימודים בפריז ושלל התנסויות, בניהם מאיסון מרטין מרג'לה וג'רמי סקוט, האחיות פתחו סטודיו בפריז תחת השם יאזבוקי והחלו לייצר אביזרי אופנה. יותר מאוחר הן השיקו ליין הלבשה, בעיקר טי שיטרים ושמלות, ובהמשך, נעליים. מה שכבש אותי אצלן היה ליין התליונים והסיכות בדמויות אייקוני פופ; מייקל ג'קסון, ליידי גאגא, דייויד בואי ועוד.
לשיפוטכם:


תליון מייקל ג'קסון

תליון קארל לאגרפלד

סיכת דיוויד בואי

החברה הגרמנית ARRONDISSEMENT AQ1 הוציאה ליין שרשראות עור ומתכת אלגנטיות ומיוחדות שהגדרתן יכולה לנוע בין תכשיט לפריט לבוש:



ניתן לרכוש כאן 

החברה Darkcloud Silver מייצרת תכשיטי כסף מסוגננים לדיג'יים, ממש מגניב.



ואם יבוא לכם לפנק את הדיג'יי היקר לליבכם תוכלו לעשות זאת כאן 

יצרן התכשיטים האנגלי Saggi שבד"כ מתאפיין בקו בנאלי, הוציא ליין של טבעות הפתעה. מדובר בטבעות זהב עם כיפה קטנה ומתחתיה הפתעה מיניאטורית משובצת אבנים חצי יקרות, כגון קוורץ, טופז, אמטיסט וכו'.

ולסיום, או שבעצם עליי לומר לקינוח, יש לי קולקציה ממש מתוקה בשבילכם. המעצבת הרוסיה Anna Oriona שעושה תכשיטי קינוח מחימר פולימרי מציגה קולקציה של שרשראות, צמידים ועגילים עם מוטיבים מתוקים שעושים תאבון.



יש גם סושי עם איקרה


כל כך מתוק שבא לי תאבון

לצערי לא מצאתי היכן ניתן לרכוש את התכשיטים הנפלאים האלה, האתר שלה הוא ברוסית בלבד והמחירים ברובלים.