‏הצגת רשומות עם תוויות לונדון. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות לונדון. הצג את כל הרשומות

יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

שבוע האופנה בלונדון: קיץ 2015

פעם, ממש מזמן, כשהייתי תיכוניסטית, ממש שנאתי איך שלק נראה על הציפורניים ברגליים. זה תמיד היה נראה לי ביזארי, כאילו מישהי הולכת לאכול עם כפות הרגליים, זה נראה לי לערבב שמחה בשמחה, לא הגיוני, לא מתקבל על הדעת.
במשך שנים ארוכות לא מרחתי לק על בהונות רגליי וסלדתי ממי שעשתה את זה. אפילו בזמן שהותי במילאנו לא נשברתי, ניסיתי פעם אחת ושם זה נגמר, פשוט לא אהבתי את איך שזה נראה.
הכל השתנה כששבתי לישראל, בה 80% מהזמן חם ונשים יכולות ללכת עם נעליים פתוחות. פתאום טיפוח כף הרגל קסם לי, וגיליתי את נפלאות הפדיקור, ומאז אנחנו חברים הכי טובים, ואני אפילו עושה פדיקור בבית!
אותו סיפור קורה לי עכשיו עם נעלי ספורט. פעם חשבתי שנעלי ספורט זה רק לחדר כושר, מי שנועל אותן מחוץ למסגרות המיועדות לכך עורר אצלי סלידה אופנתית, כאילו לא משקיע, לא אכפת לו איך הוא/היא נראה/ת, עד אותה קולקציה מכוננת של שאנל בשבוע האופנה העילית לפני שנה וחצי.
כבר בניו יורק ראיתי שכל קולקציה שהציגה נעלי ספורט מצאה חן בעיניי, השילוב של העילאי עם הספורטיבי נראה לי עכשיו מקסים וקליל ואני מחכה כבר שיתקרר טיפה כדי שאוכל לאמץ את הטרנד.

תראו איזה מקסימים ברברי, לא רק שהם הלכו על טרנד נעלי הספורט ובגדול, הם עשו אותן צבעוניות וכיפיות, הם גם הכניסו את סנדלי הנוחות למשחק, ולמרות שהדעות לגביהן חלוקות (יש נשים שנעליים כאלה מזכירות להן נעלי ילדים), אצלי הן כבר בווישליסט לשנה הבאה.


Burberry Prorsum


אבל בכל זאת, חברות וחברים, מדובר בלונדון, וכמות נעלי הספורט על המסלולים שם היתה בהחלט קטנה יותר מאשר בניו יורק.
מה שכרגיל היה הרבה אלו ההדפסים, ואיך אפשר שלא להזכיר בעניין הזה את שתי אהובותיי הולי פלטון ומארי קטרנצו.
הראשונה הוציאה קולקציה גאומטרית פרחונית עם אפליקציות של פרחים על שמלות וחצאיות, שלעתים נראו כמו פרוייקט עשי זאת בעצמך, לצערי. בכל זאת הצלחתי ללקט משם כמה אנסמבלים מנצחים שבחינתי מצילים את הקולקציה כולה

Holly Fulton

אצלי מארי קטרנצו לעומת זאת העניינים נראים טוב יותר. היא עיצבה קולקציה בהשראת העולם הפרה היסטורי, כבעולם עדיין היתה יבשת פנגאיה. לוחות טקטוניים ויצורי כלאיים בן דגם לזוחלים באו לידי ביטוי בפאנלים גאומטריים ורקמות מרהיבות. היווצרותם של נחלים, יערות ושינויים טופוגרפיים באו לידי ביטוי בתלת מימד על גבי הבדים, ואתם יודעים כמה שאני אוהבת בגדים שבא למשש. מבחינתי היא לוקחת, ובגדול, את אליפות שבוע האופנה בלונדון שמתקיימת אצלי בראש.

Mary Katrantzou

עוד קולקציה תלת מימדית מוצלחת שפשוט בא לממש היא של ארדם, בצבעי טורקיז, ירוק, נייבי וקובלט כהים הפריטים מצליחים בכל זאת להראות מלאי חיים ותוססים. גם כאן ההשראה היא בוטנית -זואולוגית וניכר בה מאוד השימוש בנוצות על מנת ליצור משטחים תלת מידמידיים המסקרנים את חוש המישוש והראייה.


Erdem

לצידם של מעצבים ותיקים ומוערכים כמו פול סמית וויויאן ווסטווד, הקולקציות הנ"ל לא נופלות באיכותן, הבאז שהן מייצרות, ואפילו אפשר להגיד בזהירות שהן מוצלחות יותר.
כמובן שאי אפשר לסיים פוסט על לונדון ללא השניים הנ"ל, בכל זאת כבודם במקומו מונח, ואין נוצות או חרוזים שיכולים להחליף עבודת דיגום בריטית מסורתית עשויה לעילא, את זה אף אחד לא יכול לקחת מהם.

 Paul Smith

Vivienne Westwood

יום ראשון, 19 בינואר 2014

רק על הקלוש לספר ידעתי

חזרתי!
תודו שהתגעגעתם
לפני שלושה שבועות (ביום הולדתו של ג'יזס הצלוב) הבלוג שלי חגג ארבע שנים להיווסדו. אני יודעת, חתיכת פז"מ, אבל בכל זאת לא חגגתי. אני בושה ונכלמת שכן הוא תפס מקום מאוד שולי בחיי בזמן האחרון, ועל אף שהסיבות מוצדקות (צאצאית, קריירה...) אני לא חושבת שמגיע לו יחס כזה.
אז חשבתי למה בעצם אני מזניחה את מי שבקלות אפשר לכנות הבייבי שלי? עכשיו אולי תהיו מופתעים, אבל מאחורי כל פוסט על שבוע האופנה שאני כותבת עומדות שעות עבודה ארוכות של איסוף תמונות (שלא תחשבו שאני סתם זורקת, מכל קולקציה של 50-60 אנסמבלים אני בוחרת בקפידה ארבע להראות לכם), עריכה גרפית וכמובן פניני החוכמה שזה, אני מודה, החלק האהוב עליי. כל זה נשמע כמו "אוי אוי אוי" וfirst world problems אבל כמו שאני תמיד אומרת, מותר לי, זה הבלוג שלי ואתם לא משלמים לי משכורת אז תסבלו, למה מה תעשו לי? תפסיקו לקרא?
 בקיצור במקום להכין פוסט מסודר וענייני על קולקציות טרום החורף 2014 (חדי העין יבחינו ששבוע האופנה בפריז נשמט הפעם מהתכנית) שעדיין ממשיכות לטפטף שכן לא מדובר בארוע מסודר ורשמי, החלטתי הפעם להתמקד בטרנד אחד שממש אהבתי ואשמח לראות יותר ממנו גם בארץ בהפקות ובקולקציות המקומיות.
אני מדברת על החצאית המתנפנפת. כמובן שבקולקציית טרום חורף, שזה בעצם חורף ישראלי רוב השמלות המתנפנפות שהוצגו היו מבדים קשיחים כגון ברוקייד (מתנצלת על ההגדרה באנגלית, אבל הערך הזה לא תורגם לעברית בוויקיפדיה, אם זה עוזר, ברוסית זה נקרא Парча), צמר, כותנה עבה וכו', אבל ראינו את הגזרה הזאת גם בשבוע האופנה לקיץ הקרוב, בעיקר בניו יורק.
לחצאית המתנפנפת, או "קלוש" בז'רגון המקצועי יש שני יתרונות עיקריים שאני חושבת שעונים על מגוון רחב של צרכים: מצרה את המותניים (בגלל שהן כל כך רחבות למטה, שהמותן, הגבוהה בד"כ, נראית צרה יותר) ויוצרת אשליה של רגליים רזות יותר (מאותה הסיבה), מבחינתי יש לה עוד יתרון אחד עצום, שהיא מאוד נשית מצד אחד ומצד שני גם ילדותית וקוקטית.
אז מי הן הקלושיות המצטיינות בעיניי?
הנה:
 מעיל קלוש בנגיעות קובלט
חצאית קלוש כבדה וצמרירית בשילוב עם מגפיים גבוהות, תענוג חורפי וההצדקה היחידה לנעילת מגפיים בארצנו הקטנטונת
Christian Dior

עם סטרפלס בצבע פוקסיה מרנין בשילוב נעליים גבריות 
Christopher Kane

בגרסת ה"שתי פולניות מחכות לדוור" החסודה והמאופקת
Erdem

בשילוב עם עז, סנדלים וגרביים
Antonio Marras

באורך מקסי עם מעיל קלאסי
Giorgio Armani

דרמטית בשילוב נעלי אופנוענים
Alexander McQueen

כל התמונות באדיבות בתי האופנה לstyle.com

יום שישי, 1 בנובמבר 2013

Print a Porter שבוע האופנה בלונדון, קיץ 2014

בעוד השמיים סוג-של מאפירים ויש סוג-של ניחוח חורפי באוויר אני כבר סוג-של מצפה לאביב הבא והאווריריות הקלילה שאיתו... לא באמת, אני אוהבת חורף, תנו לי להתכסות בשכבות ולבצבץ מעל לצעיף גדול וכבד ואני מסודרת לפחות ארבעה חודשים.
בלונדון אוהבים להדפיס, את זה כבר אמרתי אין ספור פעמים, טרנדים פחות מעניינים אותם, את זה משאירים למילאנו וניו יורק. מבחינתי לסקר (כן, אני חיה באשליה שאני מסקרת את הארוע, אל תעירו אותי) את שבוע האופנה בלונדון מבחינתי זה כמו לראות סרטים מצויירים, מהנה, קליל וצבעוני.
כמו תמיד מארי קטרנצו והולי פלטון, המדפיסות האהובות עליי סיפקו סחורה משובבת עין ונפש, שתי בחורות שמנמנות וחמודות בעלות גישות קוטביות לגבי גופן שלהן.
להלן פרטים נבחרים מהקולקציה של קטרנצו:

Marie Katranzou
Photo: Marcus Tondo / Indigitalimages.Com

והנה המעצבת:

מארי קטרנצו

והקולקציה של הולי פלטון
Holly Fulton
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com

והנה הולי:
הולי פלטון (מימין)
עד כאן דימויי גוף ועניין של פרספקטיבה.

עוד קולקציה מלאת חיים הגיעה מפרין. בלי יותר מדיי חידושים וקוריוזים בתחום הגזרות, ככה זה נראה כשהממיר משתגע והתמונה נמרחת על מסך הטלויזיה, איזה כיף ללבוש דבר כזה!

Preen
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com

אז מסתבר שפרין שיתפו פעולה השנה עם מותג ההנעלה הקנדי ALDO וכשבמקרה הגעתי לחנות שלהם באחד מקניוני הארץ ברור שנמשכתי לסנדלים האלה

שממש רואים שאותו מוח עיצב גם את הקולקציה הנ"ל וגם את הסנדל שבתמונהת מדדתי אותו והוא היה מאוד נוח ויפה אבל משיקולים תציביים נשאר על המדף. באתר של אסוס מצאתי אותו במחיר של מעל ל 200$, בחנות של אלדו הן עולות הרבה פחות אבל אני לא אגיד לכם כמה כי אני מחכה שהשיקולים הכלכליים שלי ישתנו ואני בעצמי ארכוש אותן.

ולסיום, בשורה אחת שמבחינתי יוצאת מלונדון היא שמלת החולצה המכופתרת האוורירית באורך מקסי:

Maria Grachvogel, Holly Fulton, Paul Smith

יש לנו עד אביב 2014 לרכוש כזאת ולהיות הכי מגניבות ואווריריות בלבנט.





יום שבת, 6 ביולי 2013

ריזורט 2014

שוב איתכם אחרי היעדרות ארוכה ולא אופנתית בעליל שאן לה הסבר לוגי. בעוד מסלולי הקוטור מנצנצים בקריסטלי הסוורובסקי שנתפרו ידנית אחד אחד עם חוטי זהב בדיוק מופתי אני אספר לכם על קולקציות הריזורט שהוצגו במשך כל חודש יוני.
יוני הוא החודש המושלם לחופשה, אם כבר מדברים על ריזורט. עדיין לא חם מדיי באירופה ואתרי הנופש עדיין לא מלאים עד אפס מקום, אמנם הסיילים עוד לא מתחילים אבל האווירה היא של תחילת הקיץ, הכל פורח, חמים ונעים ואפשר ממש ליהנות מהחופשה ולא לקטר על עומס ועל תורים ארוכים.
בחופשה הדימיונית שלי יש ארוחות בוקר בבתי קפה קטנים בניחוח של פעם, יש צהריים על שמיכת פיקניק בפארק אירופאי גדול עם אגם קטן, יש טיולים רגליים לאורך שדרות מרוצפות באבנים, קוקטיילים של בין ערביים ושיטוט לילי ברחובות מוארים ושמחים. בקיצור, חופשה באירופה הקלאסית, אתם תבחרו, פריז, לונדון, ברצלונה, פירנצה, פראג וכו'
אז מה אורזים לחופשה כזאת?
כמובן שאי חופשה בלי שמלת קיץ קלילה ומודפסת. רוב המעצבים דואגים להכניס אנסמבל אחד או שניים לקולקציה שלהם שעונה לצורך זה.
Anna Sui, Bottega Veneta, Alice + Olivia

בחופשה הכי כיף זה להרשות לעצמנו ללבוש דברים פחות רציניים ואפשר גם להתפנק על הדפסים מרנינים:


Moschino Cheap & Chic, Balmain, Donna Karan

כמובן שבכל חופשה אירופאית חייבים לבקר לפחות מוזיאון אחד, ולכבוד זאת צריך להראות רציניים יותר, אבל לא יותר מדיי, כי בכל זאת אנחנו בחופשה. אנסמבל בשחור לבן תמיד יכול לסגור את פינת המוזיאון במראה סולידי יותר

Akris, Alice + Olivia, Christian Dior, Derek Lam

בין אם החופשה היא זוגית ובין אם היא עם חברות, בערב תמיד כיף ללבוש משהו רומנטי יותר, על הגבול בין הסקסי למשוחרר, הפעם השמלה הורודה הקטנה היא השמלה השחורה הטקנה בחופשה. צבע רומנטי וגזרה קוקטית אך לא סקסית מדיי הם הפתרון המושלם לערב אירופאי מהנה

Anna Sui, Bottega Veneta, Christian Dior, Oscar de la Renta

השנה אני לא יוצאת לחופשה, אני עוברת דירה במקום. בעוד שבועיים מצפניה לנתניה, קרית השרון. מעבר דירה או לא, אני הכי אשתדל שבעולם לא לתת לבלוג הזה לאעבור עוד חודש שלם ללא עדכון.
על מנת לצפות בשאר הפריטים שאהבתי בחודש הריזורט אתם יכולים לפנות לעמוד הפייסבוק של שומרת על פאסון וליהנות מאלבום ריזורט 2014

התמונות באדיבות בתי האופנה

יום חמישי, 31 בינואר 2013

תודה שעשני אשה! שבוע האופנה לגבר, חורף 2013-2014

תמיד חשבתי שאני אוהבת חורף. להתכרבל, ללגום, להתחמם... מה שקיבלתי הפעם זה להידבק, לחלות, להתכרבל, קרוב מספיק אך הו כה רחוק. מזל שיש מקום במיטה לללפטופ שלי ושהתמונות מוכנות מבעוד מועד, אז כל מה שנשאר לי זה רק להגג, שזה, ברוך השם אף דלקת או וירוס לא יצליחו למנוע ממני מלעשות, ולערוך.
אז הפעם, גברים יקרים, הפוסט המוקדש לכם קיבל שדרוג ואינו כולל סקירה בלבד של פריטי הקולקציות השונות שראיתי אלא ממש הצעות פרקטיות (אני מאוד מקווה) של מה ללבוש בחורף הבא (או להיות סופר מגניב ואפילו ליישם השנה).
השבוע, לפני שחליתי, קולגה בר פאסון ופסימי משהו רטן באוזניי על כך שזה באסה להיות גבר. כמובן שאני מסכימה, אבל בכל זאת שאלתי למה. הוא אומר, ובצדק, שאופנת גברים היא תחום מאוד בעייתי שכן טווח הצבעים והגזרות שגבר סטרייט יכול להרשות לעצמו מבלי לעורר חשד הוא מאוד מוגבל. כמובן שעליי אישית זה לא מקובל, כל גבר יכול ללכת עם כל צבע כל עוד הוא מחמיא לו והולם אותו, אך לא נכנסתי לויכוח. במקום זאת הזמנתי אותו לקרא את הבלוג(חברים, ככה מביאים קהל חדש!) והזדרזתי להכין את הפוסט הספציפי הזה. אז לענייננו, מה יהיה לנו בחורף הבא?
כמובן שחורף הוא עונה יותר טובה להלבשת הגברים בגלל שאפשר להסוף פה שכבות על שכבות, לעצב צעיפים, כובעים וכפפות ולשחק יותר עם האנסמבל.
נתחיל במראה הקז'ואל, היומיומי, המראה שאיתו אפשר להגיע למשרד, להרגיש בנוח ומשם אפילו להמשיך לעיסוקי חולין אחרים. המראה בדרך כלל יהיה מורכב משניים - שלושה פריטים, בצבעים כבויים עם עדיפות על סולם האפור עם נגיעות של כחול נייבי:
Hermès, Fendi, Bottega Veneta, Belstaff
 

רואים? השד אינו נורא כמו שחשבתם! אז עכשיו אחרי שחיממנו קצת את בלוטות הפאסון אפשר להמשיך הלאה לגברים הטיפה יותר נועזים. כאלה (ששוב אני אומרת) שמספיק בטוחים במיניות שלהם כדי ללבוש צבע שאינו אפור או נייבי. לשלב הדפס, זוג נעליים בצבע בורגונדי או הבזק של צבע הם תמיד מבורכים בעיניי ואם הייתי גבר, ככה הייתי מתלבשת:
 
Paul Smith, Hermès, Alexis Mabille, Diesel Black Gold
 
 
בימי החורף הקרים האלה מאוד חשוב גם להיות לבוש היטב ולהראות מכרבל, נשים אוהבות להתכרבל בזרועותיו של גבר חסון עם סוודר נעים, גם מעיל נחמד, צעיף גדול או ריבוי שכבות יוצרים את תחושת הכירבול הרצויה. בעיין החסון זה לגמרי תלוי בגבר וכמה הוא משקיע בחדר הכושר, לגבי המכרבל, הנה כמה הצעות:
 


Alexander Wang, Phillip Lim, Lanvin, Berluti
 
אחרי החימום שעשינו אפשר כבר להתקדם למראה הנועז יותר: הרוק סטאר. הרבה מכנסי עור וויניל כיכבו השנה על מסלולי התצוגה. אני יכולה לספור על אצבע אחת את הגברים שאני מכירה שילבשו מכנסי עור, אבל כשאני רואה את הצעות ההגשה של המעצבים, זה נראה לי כפריט לבוש לגיטימי לחלוטין:
 
Belstaff, Costume National, Diesel Black God, Saint Laurent
 
אנחנו מטפסים לקראת השיא, עם הWild Card, הגבר הבלתי צפוי שמוכן ללבוש טוניקות, טייטסים, אוברולים וטקסטילים שונים ומשונים. כמובן מחשש לבריאות הציבור הלכתי על הגרסה המרוסנת של הקלף הפרוע והנה מה שיצא:
 
Ann Demulemeester, Comme des Garçones, Rick Owens, Fendi
 
ואפרופו אוברולים וטוניקות, השנה נצפו כמה חידושים בתחום הגזרות לגבר, אני לא מצפה שבני ישראל מיד יאמצו אותם, אבל זה מרגש אותי לראות את הפריטים האלה שמבחינתי נחשבים לחלוטין "מחוץ לקופסא":
 
Raf Simons, Raf Simons, Balenciaga, Jil sander
 
 
כמובן שבחורף כל גבר צריך מעיל טוב ואלגנטי. לדעתי חשוב שהמעיל יהיה ארוך ויכסה את אזור הירכיים, אנחנו הרי לא רוצים להקפיא את דור העתיד, ולכן האופציה הכי טובה שמציעים מסלולי התצוגות הוא ה Duffle Coat. איך הוא נראה? ככה:
 
Louis Vuitton, Saint Laurent, Belstaff
 
או כל אחת מהאופציות הבאות:
 
Bottega Veneta, Lanvin, Paul Smith
 
עכשיו, גברברים יקרים, מבחינתי אתם מצויידים בכל מה שיש לדעת על הלבשת החורף הגברית. כמובן שאני לא מצפה מכם לרוץ לחנות לנוון או בלסטאף הקרובה לביתכם, אנחנו מעמד בינוני, אין לנו כסף למעצבים, אבל אפשר לסמוך על הרשתות ההמוניות שיוציאו גרסאות מרוסנות ומסחריות יותר של הפריטים הנ"ל. סוודר גדול הוא סוודר גדול, ממותג או לא, הוא יחמם אותך. מן הסתם הוא יעשה זאת יותר טוב אם יהיה עשוי קשמיר אבל גם אקריליק זה בסדר (לא מאמינה שאני אומרת את זה) בתנאי האקלים הישראלי.






יום שבת, 12 בינואר 2013

טרום חורף 2013

בחודש שעבר, כאשר בארץ הוצג שבוע האופנה של תל אביב זו הפעם השניה, בבירות האופנה הוצגו פרזנטציות טרום החורף 2013. "טרום חורף" זה מושג שתמיד הצחיק אותי, לא ברור בדיוק על איזה עונה מדובר, כי הרי הקולקציות החורפיות כוללות בתוכן גם את עונת הסתיו, לדעתי צריך לשנות לזה את השם...
חוץ מהשם המוזר היתה זו לדעתי עונה מוצלחת של קולקציות טובות. כאשר בעבר קולקציות טרום החורף הכילו פחות אנסמבלים מקולקצית קיץ או חורף רגילה, נראה כי השנה, לפחות בתי האופנה הגדולים יותר שהציגו הגדילו את נפח הקוצקליה והציגו לא פחות מחמישים קומבינציות על המסלול/לוקיישן/סטודיו.
מאחר ויש לי הרבה מה להראות ואני לא רוצה להעמיס, החלטתי הפעם, בגלל שפורמט התצוגה משחורר יותר, כלומר רבים מהמעצבים בחרו להציג דרך פרזנטציה, התקבלה תוצאה של קומפוזיציות מעניינות וצירופים נהדרים שבדרך כלל לא מתאפשרים על מסלול תצוגה סטנדרטי ותמונות הסטילס הנלוות לו.
על מה אני מדברת?
למשל על התמונה הנהדרת הזאת מבית אליס+אוליביה של המעצבת סטייסי בנדט, של דוגמנית יפהפיה בשמלה עדינה בצבעים עזים בתחנת מטרו עם קייס של גיטרה, מקבצת נדבות. באלגנטיות קלילה.
Alice + Olivia
התמונה באדיבות בית האופנה

לקרולינה הררה יצאה קולקציה פשוט מושלמת! בתור אשה אשר בילתה את רוב ילדותה המוקדמת בציור נסיכות וקישוט מפורט של שמלותיהן ראיתי כמה מהנסיכות האלה מתעוררות לחיים ולובשות צורה בתמונות הקולקציה שלה.
שימו לב לסצנה הסטטית אך משובבת הנפש הזו של שתי עלמות חן בשמלות פרחוניות

או זו של מלכת הכוכבים
Carolina Herrera
התמונות באדיבות בית האופנה

קארל לאגרפלד לשאנל שלח למסלול לא פחות מ-78 אנסמבלים, הציג קולקציה בהשראה סקוטית והגדיר אותה כרומנטיקה ברברית. פריטים רבים אשר הציג מעצב העל הזכירו לי את "משחקי הכס", ואולי לא בכדי, שכן גם את הסיפור הזה אפשר לתאר כרומנטיקה ברברית.
Chanel
photo: Alessandro Garofalo

מי שזוכר את קולקציית טרום החורף של שנה שעברה (אני כן) של Erdem זוכר את תמונת שתי הפולניות הממתינות לדוור המפורסמת אשר חלקתי בעמוד הפייסבוק שלי, כנראה לי יופתע לגלות שגם השנה בית האופנה המעניין הזה חוזר לזירת הפשע המוצלחת ומגיש לנו עוד סדרה של תמונות רומנטיות בפוזיציות המרמזות על המתנה.
Erdem
התמונה באדיבות בית האופנה

סוגר את הפוסט הזה הוא זאק פוזן שבדרך כלל התמונות הדרמטיות שלו לא ממש מדברות אליי וגם לא העיצובים (הוא מוכשר, הוא טוב, אבל לא תמיד קולע לטעם שלי) הפעם הפגיז עם תמונות נהדרות של דוגמנית המידות הגדולות ומודל לחיקוי לשעבר כריסטל רן הנהדרת בפוזות מסוגננות סטייל שנות הארבעים בשמלות אוסקר בצבעים דרמטיים.

Zac Posen
רוצים עוד? כל מה שאהבתי נמצא בעמוד הפייסבוק של שומרת על פאסון.

יום שבת, 20 באוקטובר 2012

קיץ 2013 - לונדון


ככה בלי לשים לב כמעט ועברתי חודש שלם בלי לכתוב. פעם זה לא היה קורה. למרות שאי אפשר תמיד להאשים את הילדה, אבל גם הקריירה החדשה (מכרתי את נשמתי לשטן ועברתי להייטק), חיי המשפחה וכל מיני סיבות כאלה ואחרות מרחיקות אותי מזמן האיכות שהיה לי פעם להתייחד עם המחשב ועם פול סמית ולכתוב פוסט כמו שצריך.
אז עכשיו, אחרי כמעט שלושה ימים במיטה עם גב תפוס סופסוף הצלחתי להתיישב בכסא בלי לצרוח מכאבים (זה כבר קרה) אני יכולה לפנק ולהתפנק בפוסט חדש והפעם לונדון על הפרק.
הפעם הפוסט על לונדון יצא לי רזה במיוחד. לא ממש התלהבתי כמעט משום דבר שהוצג שם, אולי זה ריבוי המתכתיים והניאונים שכבר יוצאים לי מכל הנקבוביות, אולי זה שלונדון נותנת צ'אנס בערך לכל אחד והסטנדרטים שלי עדיין גבוהים כשהיו, אולי שילוב בין כל הגרומים ועוד, אבל אהבתי רק חמש תצוגות.
הראשונה בניהן (לאו דווקא כי היא הכי אהובה) היא זאת של מארי קטרנצו שהפעם הדפיסה בולים ושטרות מרחבי העולם.
היא הביאה לתשומת לבי לא רק את המובן מאליו, הבולים על מסגרתן הגלית אלא גם הגדילה ושמה במרכז הבמה את כל אותם האיורים שמסתתרים ברקע של הדמויות שמודפסות על השטרות. התוצאה מאוד דקורטיבית ומעניינת.

Marie Katrantzou
Photo: Marcus Tondo / GoRunway.Com

 הולי פלטון אשפית ההדפסים השניה מלונדון אמנם הרשימה אותי פחות ממארי אבל עדיין זה היה מספיק כדי להכנס לפנתיאון הנבחרים שלי. בניגוד לקטרנצו, הגזרות שלה הן פשוטות למדיי והשילוב עם נעלי בד לבנות, פשוטות ושטוחות הופכת את המראה לעוד יותר יומיומי ופשוט. רק כך הדפסי המקסי ורדים והעירום המפוקסל האלה מצליחים להראות מגניבים בניגוד לקיטשיים והמצועצעים שהיו יכולים לצאת עם הסטיילינג הלא נכון.

Holly Fulton
Photo: Marcus Tondo / GoRunway.Com


ברברי הציגו קולקציה ניאונית ובוהקת ואף על פי כן נכנסו לפוסט. למה? כי כשגזרת המעיל היא נכונה, היא תראה טוב בכל צבע ובכל טקסטורה, זה למה. שימו לב ששלושה מתוך ארבעת האנסמבלים שהבאתי כאן לשיפוטכם נראים פחות או יותר אותו דבר, וזאת על מנת להוכיח את מה שאמרתי. האנסמבל הראשון מימין הזכיר לי בצורה מאוד חדה עטיפות של סוכריות אשר זכורות לי מילדותי הסובייטית. תיקי היד מזכירים לי טראפלס ארוזים אחד אחד.


Burberry Prorsum
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.Com


אמנם זאת לא היתה הקולקציה הכי טובה של פול סמית, היא לא גרמה לי להזיל דמעה ואין לי נדודי שינה בגללה. זה נראה שהוא לא הזיע עליה, שנתו לא נדדה אף לא היא ועיניו נשארו יבשות, הוא לא התאמץ.  מה שכן, היא פרקטית, אלגנטית וצבעונית, בדיוק כל מה שאני אוהבת אצל סר פול סמית.




Paul Smith
Photo: Filippo Fior / GoRunway.Com


וחותמת את הפוסט הקליל הזה ויויאן ווסטווד עם התווית האדומה והקלילה שלה. היא ממשיכה את הפילוסופיה של העונה הקודמת לפיה זקנים מתלבשים יותר יפה. בבריטניה, לא בארץ. אז שוב אנחנו רואים ממנה סגנון אה-לה סבת'לה עם טוויסט פאנקיסטי מגניב.



Vivienne Westwood Red Label
Photo: Filippo Fior / GoRunway.Com




יום שלישי, 27 במרץ 2012

שבוע האופנה בלונדון, חורף 2012-2013, חלק ב'

אחרי אתנחתא ארוכה מדיי אני חוזרת לענייננו.
החלק השני של לונדון מתמקד במעצבים שהינם בגדר סמל לאופנה הבריטית הקלאסית.
מבחינתי, על שלושה מותגים מתבססת לונדון כבירת אופנה, ברברי, פול סמית' וויויאן ווסטווד. בריטים אמיתיים ושורשיים, כל אחד מדבר בניב משלו וכולם מדברים בריטית.
בראיון שנערך עימה, ויויאן ווסטווד התלוננה על כך שלאנשים ברחוב אין באמת סטייל, שהם נראים כמו שכפול אחד של השני, ללא מחשבה מקורית, כאילו כולם מתעדכנים באותו בלוג שמכתיב את אותם הכללים לכולם, היחידים, לטענתה שעדיין מציגים סטייל וטעם אישי משובח הם בני השבעים פלוס, על שלל חליפות הטוויד, הסריגים והכובעים שלהם. על כן הוצגה קולקציה בניחוח בריטי נושן עם הטוויסט הפאנקיסטי של ווסטווד, כמובן תוך כדי שמירה על איכות קונסטרוקציה גבוהה מאין כמוה, איכות אשר מאפיינת מאוד את עבודותיה של ווסטווד.

  Vivienne Westwood Red Label
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

אהבתי מאוד גם את הקולקציה של ברברי פרורסום. ההשראה היתה העיר והכפר הבריטי, בניחוח שנות ה 30-40. גזרות ובדים האופייניים לתקופה בשילוב אקססוריז מנצחים, אבזמים מוזהבים בצורת חיות משק וטורפיהן הן אלה שהפכו את הקולקציה מטובה למעולה.


Burberry Prorsum
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

הקולקציה של פול סמית כרגיל סיפקה את הסחורה. הסגנון הגברי הקליל שלו עשה את שלו והצליח ליצור בי תחושת כמיהה כמעט לכל פריט שראיתי על המסלול. השילוב של פריטים בהדפסים וגזרות פיג'מתיים משהו בהתחלה עוררו אצלי ספקות אבל מהר מאוד הבנתי וזרמתי. כרגיל, קולקציה מצויינת

Paul Smith
Photo: Fillipo Fior / GoRunway.com