‏הצגת רשומות עם תוויות מנבכי נפשי. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות מנבכי נפשי. הצג את כל הרשומות

יום שבת, 8 בנובמבר 2014

אג'נדה: זה לא מחלה

עכשיו, כשעונת התצוגות ירדה מהכותרות וההמתנה לעונה הבאה החלה, אפשר להתפנות לזוטות ולהתעסק קצת באג'נדה.
אולי זהו הריוני השני אשר כבר בשיאו, אולי הגיל המופלג או שבאמת הנושא לאחרונה מציף את הפיד שלי מכל מיני כיוונים, אבל רציתי לדבר קצת על נשים בגיל הפוריות ושוק העבודה.
לפני כמה שבועות נתקלתי בטור דעה של אשה שקראה לעצמה "אפרת", בעל הכותרת השנויה במחלוקת "מחפשות עבודה בהריון? פשוט תשקרו", בו היא קודם כל פותחת בזה שהיא עובדת מצויינת עם הוכחות אבל היא לא הצליחה למצוא עבודה כאשר מצאה עצמה מובטלת בתחילת ההריון.
זמן מה לאחר מכן הצורפת לעמוד הפייסבוק הטרנדי יולדת וכבר עובדת שנכון לרגע זה יש לו כמעט 37 אלף עוקבים. אין ספק שנושא ההריון והסימביוזה הבעייתית שלו עם שוק העבודה זה נושא מאוד פופלרי היום ובעצם, מאז ומתמיד.
כמובן שאם לשפוט על פי התגובות למאמרים סטייל זה של "אפרת", דעת הקהל היא לרוב לרעת האשה. תגובות סטייל "אני לא מוכן להעסיק נשים בגיל הפריון" וכדומה הן שגרתיות ולא מפתיעות, יש מין דעה רווחת כזו של או שנשים נכנסות להריון כדי לעקוץ את המעסיק, או שאם נכנסת להריון, אל לך להלין ששוק העבודה עויין, כי הרי תיעדרי לתקופה של מינימום שלושה חודשים, אם לא יותר, ברוב חוצפתך, וכל זאת על חשבון המעסיק הנעשק והמסכן, שאם לשפוט על פי התגובות, משלם לך את דמי הלידה מכיסו הפרטי על חשבון ארוחת הערב שלו.
לא אכנס עכשיו על תפקידה של החקיקה בעניין הזה, תקציבי הרווחה או "אז מי ישלם???" הבנאליים והטחונים עד דק, אינני פוליטיקאית (למרות שע"פ הכותרות האחרונות אולי כדאי שאהיה) לא בעלת אינטרס, ותודה רבה, גם לא מובטלת.
עזבו את עניין הקריירה, ההגשמה העצמית, רמת הסיפוק והעניין בעבודה ושאלת "משרת האם" שתבוא אחריה.
אני רק רוצה לעמוד על נקודה אחת: לכל הריון יש גם אבא. גבר בעל שאיפות אימפריאליסטיות של המשכיות, מישהו שרוצה ילדים משלו, לא הכריחו אותו, הוא התחתן והקים בית עם אשתו כדי להקים משפחה ולגדל אותה בנחת. הוא רוצה לעמיד צאצאים, להיות גאה בהם, שיהיו דומים לו, שבבגרותם יוכל גם לסמוך עליהם שיהיו לצידו כאשר הוא על ערש דוויי. גבר, שכאשר מועד הלידה יגיע ישאר בבית עם בת זוגו בממוצע שבוע, שבסופי שבוע יקום להאכיל את הצאצא האהוב שלו, שעם לידתו יגלה את הצד הרך והאבהי שלו, וכשיחזור הביתה אחרי שעת ההשכבה, יאכל את עצמו מבפנים על כך שהוא לא ראה אותו כל השבוע. גבר, והנה מגיעה הפואנטה, שהמשכורת שלו לבדה לא מספיקה כדי לכלכל משפחה בעלת יותר משתי נפשות. אתם הבנתם את זה, גברים? אמנם אנחנו אלה שסובלות מבחילות, הופכות למפלצות עצבניות והורמונאליות, עוברות בדיקות פולשניום ולבסוף יולדות את צאצאיכם, כי ככה הטבע ברא אותנו, אתם צריכים אותו כדי לעזור בפרנסה, כך על פי כל מאמר או כתבה או תחקיר שבוצע בנושא יוקר המחיה בחמש עשרה השנים האחרונות. וזה כבר מזמן לא נחלתם של אמנים ופילוסופים, שהעובדה שבחרו לעסוק בתחומים שמעניינים אותם דנה אותם לחיי עוני, זו נחלתם של כולנו, אפילו מהנדסים ומתכנתים. היום צריך שתי משכורות כדי לכלכל משפחה.
אז מה יש לנו כאן? מצד אחד אתם צריכים אותנו כדי להגשים את פנטזיות ההמשכיות שלכם, מצד שני אתם צריכים אותנו כדי לשרוד, מצד שלישי אנחנו המפלצות שנכנסות להריון (מרוח הקודש?) כדי לסחוט מעסיקים מסכנים שכורעים תחת הלחץ.
הפתרון שלי הוא כזה, וזרמו איתי: חוק שמאפשר רק למי שהכנסתו החודשית הבלעדית של אחד מבני הזוג עומדת על 20 אלף שקל נטו מינימום. תחשבו על זה, איזה אוכלוסיה משובחת תהיה כאן עשרים שנה מכניסתו של חוק כזה, רק עשירים יוכלו להתרבות, מעמד הביניים יזדקן וייכחד, הם יוכלו לעבוד עד גיל הפרישה בלי לצאת לחופשות לידה, בלי להפסיד ימי עבודה על וירוסים וחופשים, נהיה דור של עובדים חרוצים ומסורים, עד שניכחד, ואז יהיה דור חדש של עובדים חסרי משפחות עד שישאר פה קומץ קטן ואיכותי עשיר מאוד של אנשים, כולם מעסיקים ואז נראה מי יעבוד בשבילם, זו כבר תהיה בעיה של אנשים שיחיו פה אחרי שאני אמות בשיבה טובה, אז מה אכפת לי.
הריון הוא שלב חולף, ואפילו אם חלילה נגזרת על האשה ההרה תקופה של שמירת הריון, זה לא יגרע מהיכולות המקצועיות שלה. אשה, מלבד היותה רחם עם רגליים היא גם עו"ד/מעצבת/ מנהלת פרוייקטים / נציגת שירות לקוחות או כל מקצוע אחר וכל שאיפה קרייריסטית שלה לגיטימית בדיוק כמו זו של הגבר אשר בבוא היום יכניס אותה להריון. היא לא מחפשת מעסיק לעשוק אותו, הריון זה תהליך קשה ומייגע, שלא לדבר על מה שקורה אחריו, ואשה צריכה להיות חולה בנפשה כדי לעבור את כל זה בעבור כמה גרושים.
הפניית האצבע המאשימה כלפי הנשים היא צביעות מכוערת, טיפשות ועיוורון. אשה בגיל הפוריות היא בדיוק כמו בעלה, מאחורי כל הריון עומד תא זרע שנפלט מאשכיו של מישהו, בעל שאיפות אימפריאליסטיות, שרוצה דור המשך, ואפילו שהוא לא עשיר כקורח, עדיין מגיע לו להיות אבא. כשמעסיק פוטנציאלי לוקח בחשבון את פוריותה של מועמדת לתפקיד מסויים וגם אם הוא לא אומרת את זה במפורש, מפלה אותה בשל כך, הוא עושה עוול גם לבן הזוג שלה (או בת הזוג, אנחנו לא מפלים פה בבלוג הזה) ולכל גבר בעל שאיפות להתרבות ואינו מרוויח 20 אלף שקל נטו בחודש.
אל תכניסו לנו את השיקול הכלכלי בבחירת בן הזוג, אתם רק תפסידו מזה.

יום שבת, 5 באפריל 2014

בו!

אימה היא הדבר החם הבא. לא, סליחה, אימה היא הדבר החם זה זמן רב, ובניגוד לטרנדים כאלה ואחרים היא הולכת ומשתרשת בחיי היומיום שלנו. בעוד העולם שלנו מתקרב להשמדה עצמית בצעדי ענק, התחממות גלובלית, בועות נדל"ן, הביטקוין ועכשיו גם וירוס האיבולה, אחריו אני עוקבת בדריכות, אנחנו מעדיפים להדחיק, ולהפחיד את עצמנו בפנטזיות, בהן נוכל להגיד לעצמנו "זה רק בסרטים". הרי לא תיתכן מתקפת זומבים בזמן הקרוב, אין רוצח קניבל שיסמם אותנו וישב איתנו לסעוד את מוחנו, אין רוח רפאים רעה שתוקפת אותנו בחלום ואין ילדה קוריאנית אפרפרה שתפחיד אותנו למוות כשתצא מתוך הטלויזה. הניתוב של הפחד למקומות האלה נותן לנו ליהנות מתחושת המתח בעודנו מתרווחים על הכורסא מנשנשים עוגיות, ואז הולכים לישון במחשבה של "הזומבי הראשון שאני רואה, אני קונה כרטיס לאוסטרליה, לפני שהמממשלה תיפול והצבא יושבת".
עם המגמה העולמית הזאת שכבר כבשה את הקולנוע והטלויזיה החליטה לזרום פראנקה סוצאני, עורכת ווג איטליה בהפקת האופנה שלה לחודש אפריל Steven Meisel: Horror Movie.
גילוי נאות, קראתי בכל מיני מקומות שההפקה מדברת בעצם על אלימות כלפי נשים, לא כך הרגשתי אחרי שראיתי את הסרטון; כולנו מבינים שאין להקל ראש באלימות נגד נשים, במיוחד לא לעשות הפקות אופנה בהן לצד אשה המוטלת חבוטה כתוב "שמלה: ולנטינו", הסרטון הזה, לטעמי, נראה יותר כמו סרט אימה יפני שטרם עבר אדפטצייה הוליוודית, הוא משחזר את כל קלישאות האימה הכי נפוצות, ובסוף הנערה השברירית סוגרת חשבון עם המניאק, אימה קלאסית.



הצבע האדום השולט כל כך בסצנות האלה, נכח גם על מסלולי התצוגות בניו יורק ומסתמן כאחד הצבעים החמים לחורף הבא. בואו תראו:

 Anna Sui, Carolina Herrera, Anna Sui

 Zimmerman, Alice + Olivia, Marc by Marc Jacobs

Donna Karan

שאר התמונות משבוע האופנה בניו יורק, כרגיל בעמוד הפייסבוק שלי.

יום ראשון, 2 בפברואר 2014

קוטור אביב 2014

אי שם בסוף שנת 1990 התבשרתי שאנחנו נוסעים לגור בישראל. מאחר שעד 1990 לא ממש נחשפנו, משפחתי ואני, לעולם שמחוץ לברית המועצות, לא ידענו מה מצפה לנו. כאשר אני בת השמונה התחלתי לארוז את דבריי למעבר המפחיד קיבלתי הוראה להשאיר את כל הצהעצועים מאחור ולקחת בובה אחת וחבילת טושים אחת. אז כך הגעתי בתחילת 91 לישראל, בעיצומה של מלחמת המפרץ עם גמד גומי קטן וחבילה של טושים.
בהיעדר אופציות לשעשוע, אני בת השמונה רוב היום ישבתי וציירתי נסיכות במחברת ירוקה קטנה שאמא שלי הביאה בשבילי. למעשה כל מה שאני זוכרת מהתקופה המזעזעת ההיא זה איך ישבתי וציירתי נסיכות, שתיים כל פעם, וכשהייתי רבה עם בת הדודה שלי הייתי כותבת את השם שלה מעל הפחות מוצלחת מבין השתיים. אני חושבת שהמחברת הירוקה ההיא עדיין איפשהו אצל אמא שלי.
אופנה עילית מבחינתי היא ההמשך הישיר של המחברת הירוקה ההיא, זה כאילו שמלבדי יש עוד אנשים עם מחברות ירוקות שבמקום לטחוב אותן בבוידעם ולשכוח מהן, הופכים את הנסיכות שלהם לאמיתיות, עם תחרה וקריסטלים נוצצים על השמלות, וכולן עוצרות נשימה.
הפעם פוסט הקוטור שלי מוקדש לשני מעצבים שבד"כ לא נכנסים לפוסטים שלי שכן עכשיו בעיניי הדגמים שלהם נראים לי בנאליים ודיי חוזרים על עצמם משנה לשנה, אבל אני יודעת שהרוסיה הקטנה והלומת המעבר שבתוכי אוהבת אותם ומאוד ורוצה לכתוב את השם שלה מעל ראשן של הדוגמניות המציגות אותם.



  Elie Saab
Photo: Yannnis Vlamos/Indigitalimages.Com




Zuhair Murad
Photo: Yannnis Vlamos/Indigitalimages.Com

יום ראשון, 19 בינואר 2014

רק על הקלוש לספר ידעתי

חזרתי!
תודו שהתגעגעתם
לפני שלושה שבועות (ביום הולדתו של ג'יזס הצלוב) הבלוג שלי חגג ארבע שנים להיווסדו. אני יודעת, חתיכת פז"מ, אבל בכל זאת לא חגגתי. אני בושה ונכלמת שכן הוא תפס מקום מאוד שולי בחיי בזמן האחרון, ועל אף שהסיבות מוצדקות (צאצאית, קריירה...) אני לא חושבת שמגיע לו יחס כזה.
אז חשבתי למה בעצם אני מזניחה את מי שבקלות אפשר לכנות הבייבי שלי? עכשיו אולי תהיו מופתעים, אבל מאחורי כל פוסט על שבוע האופנה שאני כותבת עומדות שעות עבודה ארוכות של איסוף תמונות (שלא תחשבו שאני סתם זורקת, מכל קולקציה של 50-60 אנסמבלים אני בוחרת בקפידה ארבע להראות לכם), עריכה גרפית וכמובן פניני החוכמה שזה, אני מודה, החלק האהוב עליי. כל זה נשמע כמו "אוי אוי אוי" וfirst world problems אבל כמו שאני תמיד אומרת, מותר לי, זה הבלוג שלי ואתם לא משלמים לי משכורת אז תסבלו, למה מה תעשו לי? תפסיקו לקרא?
 בקיצור במקום להכין פוסט מסודר וענייני על קולקציות טרום החורף 2014 (חדי העין יבחינו ששבוע האופנה בפריז נשמט הפעם מהתכנית) שעדיין ממשיכות לטפטף שכן לא מדובר בארוע מסודר ורשמי, החלטתי הפעם להתמקד בטרנד אחד שממש אהבתי ואשמח לראות יותר ממנו גם בארץ בהפקות ובקולקציות המקומיות.
אני מדברת על החצאית המתנפנפת. כמובן שבקולקציית טרום חורף, שזה בעצם חורף ישראלי רוב השמלות המתנפנפות שהוצגו היו מבדים קשיחים כגון ברוקייד (מתנצלת על ההגדרה באנגלית, אבל הערך הזה לא תורגם לעברית בוויקיפדיה, אם זה עוזר, ברוסית זה נקרא Парча), צמר, כותנה עבה וכו', אבל ראינו את הגזרה הזאת גם בשבוע האופנה לקיץ הקרוב, בעיקר בניו יורק.
לחצאית המתנפנפת, או "קלוש" בז'רגון המקצועי יש שני יתרונות עיקריים שאני חושבת שעונים על מגוון רחב של צרכים: מצרה את המותניים (בגלל שהן כל כך רחבות למטה, שהמותן, הגבוהה בד"כ, נראית צרה יותר) ויוצרת אשליה של רגליים רזות יותר (מאותה הסיבה), מבחינתי יש לה עוד יתרון אחד עצום, שהיא מאוד נשית מצד אחד ומצד שני גם ילדותית וקוקטית.
אז מי הן הקלושיות המצטיינות בעיניי?
הנה:
 מעיל קלוש בנגיעות קובלט
חצאית קלוש כבדה וצמרירית בשילוב עם מגפיים גבוהות, תענוג חורפי וההצדקה היחידה לנעילת מגפיים בארצנו הקטנטונת
Christian Dior

עם סטרפלס בצבע פוקסיה מרנין בשילוב נעליים גבריות 
Christopher Kane

בגרסת ה"שתי פולניות מחכות לדוור" החסודה והמאופקת
Erdem

בשילוב עם עז, סנדלים וגרביים
Antonio Marras

באורך מקסי עם מעיל קלאסי
Giorgio Armani

דרמטית בשילוב נעלי אופנוענים
Alexander McQueen

כל התמונות באדיבות בתי האופנה לstyle.com

יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

המחיר הוא המלך?

אתמול בערב צפיתי בכתבה הנהדרת אך מרגיזה הזו בערוץ 2:



והיא כל כך הסעירה אותי שהייתי חייבת להגיב.

בכתבה מרואיינים בעלים של רשתות אופנה מקומיות שמקטרים על "הפלישה מחו"ל" של רשתות אופנה זרות שמתשלטות להם על השוק, מורידות מחירים וגוררות גם את בעלי הרשתות המקומיות להוזיל את סחורתם בעל כורחם. בעודי נחנקת מהדמעות, הכתבת תיארה את המבצעים מרחיקי הלכת שהרשתות המקומיות החילו כבר עכשיו, בנובמבר, על אופנת החורף, וזה עוד לפני שהוצאנו את הפוטר מהארון, מבצעים כמו פריט שני ב50% וכדומה. מצאתי את עצמי כאחרונת הזקנים יושבת וצועקת על הטלויזיה, לא, כי זה פשוט מרגיז!

מיכה רונן, מבעלי רשת הוניגמן הביע תסכול עמוק מכך שהצרכן הישראלי הולך היום אך ורק בעקבות המחיר, המותג כבר לא מדבר אילו, נערה בת 17 עם 200 שקל בכיס תעדיף לקנות כמות על פני איכות, אנשים באופן כללי ילכו למי שמציע להם את המחיר הנמוך ביותר, "המחיר הוא המלך" כך אמר.
אז תנו לי לענות לכל אותם בעלי רשתות עשוקים שהפלישה מחו"ל הורסת אותם כלכלית:

1. אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה הרמתי מהמדף או מהקולב בגד שהיה עשוי 100% חומרים טבעיים. היום בכל הרשתות, הזרות והמקומיות, היקרות יותר ופחות, גם בהוניגמן, שם מדדתי שמלות לראש השנה, אין שום חשיבות לאיכות הבד. למה צריך לדחוף פוליאסטר בכל מקום? נכון שזה משתלם ומוזיל עלויות ונכון שזה נראה ממש יפםה יחסית לכמה שזה עולה, אבל תנו לי לחדש לכם, נערות בנות 17 עם 200 שקל בכיס הן לא קהל היעד העיקרי והמבוסס ביותר של רשתות אופנה עממיות. אנחנו, הנשים עם העבודות, המשכורות וסדר היום העמוס, אנחנו כוח הקניה ואנחנו מחפשות איכות.

2. כאשר יש נישה אחת, גדולה ככל שתהיה, של קהל לקוחות שמחפש בגדים בערימות, לא משנה באיזה איכות, בסופו של דבר לא יהיה בה מקום לכולם. מי שיזכה לשבת בנישה הזאת יהיו הרשתות שמוכרות בזול פריטים סבירים פחות או יותר, אם כולם יכוונו לאותה הנישה, שהיא המיין סטרים, שלא יתפלאו אזובי הקיר שהארזים שותים להם את המים.

3. המון צרכנים וצרכניות בארץ יעדיפו זוג מכנסיים איכותי ב500 שקל מאשר זוג מכנסיים ב250 באיכות צ'יינה שיהיו טובים לעונה אחת כי אחרי שלוש כביסות הם מקבלים צורה של שקית הקאה. אני אישית מסתובבת מתוסכלת כבר שלוש שנים (מאז שחזרתי מאיטליה) מהעובדה שאי אפשר לקנות במדינה הזאת פריט אחד טוב, לביש, עמיד ורב עונתי. הנה לכם נישה שאף אחד לא נכנס לתוכה, הלבשה איכותית במחירים סבירים בשביל אנשים שיש להם קצת כסף בארנק אבל הרשתות העממיות ממש לא רוצות את הכסף שלהם.

התפיסה הזו של לקנות כמה שיותר בכמה שפחות היא זו שתביא להרס האנושות, ואולי זה נשמע לכם דרמטי ומגוחך אבל תחשבו על זה רגע, אם מפעל בסין מייצר מיליארד שמלות 100% פוליאסטר כי הנערה בת ה17 עם ה200 שקל בכיס יכולה לקנות שתיים כאלה בתקציב שלה (וזה מה שהיא תעשה), תחשבו כמה המפעל הזה מזהם את הסביבה שלו, לעומת מפעל אחר שמייצר 100 אלף שמלות 100% כותנה שיעלו אולי יותר, אולי אפילו יותר מפי 2, אבל מישהי תחשוב טוב יותר לפני שהיא תרכוש שמלה כזו, אם היא באמת צריכה אותה.
בעברו השני של פס הייצור, הנערה עם שתי שמלות הפוליאסטר תשליך אותן לפח אחרי שתי לבישות כי הן יאבדו צורה, בעוד הצרכנית עם השמלה האיכותית והיקרה יותר תוכל ליהנות ממנה עוד שתי עונות, ואז תעביר אותה לחנות יד שניה. תכפילו את זה במיליארדי צרכניות וצרכנים בעולם וקיבלתם טביעת רגל מאסיבית מאוד של תרבות הצריכה הזו על כדור הארץ. מה עושים עם כל הזבל הזה?

בשבוע האופנה האחרון שהתקיים בלונדון, ויויאן ווסטווד אמרה מאחורי הקלעים "Buy less, choose well, make it last. Quality rather than quantity: That is true sustainability. If people only bought beautiful things rather than rubbish, we wouldn't have climate change!", בתרגום חופשי "קנו פחות, בחרו היטב, שיחזיק מעמד יותר זמן. איכות עדיפה על כמות: זו קיימות אמיתית. אם אנשים היו מעדיפים פריטים יפים על זבל, לא היה שינוי אקלים עולמי".


לא למדתי מנהל עסקים, אני לא מומחית בכלכלה ולא מתיימרת להכתיב לחברות ענק עם תקציבאים, כלכלנים ומה לא איך להתנהג ואיך לקבוע את סדר העדיפויות שלהם, זהו פוסט של אשה אחת בלבד שמייצגת אך ורק את עצמה, טוב, ואולי עוד כמה נשים שהיא מכירה אישית. הקביעות שלי סך הכל מבוססות על הגיון פשוט ורצון לשינוי, בתקווה שמישהו פה יענה על הצרכים שלנו.

יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

ניו יורק קיץ 2014

את עובדת קשה. המשכורת לא מספיקה לסגור את החודש, את מרוויחה יפה אבל עדיין, למה את צריכה לבזבז כל כך הרבה כסף על דברים בסיסיים? למה קניות סבירות בסופר יעלו לך מעל 500 שקל? למה דירה היא בגדר חלום? למה אין תחבורה ציבורית הולמת? ולמה את ביבי מעניינת רק איראן?! למה עם תואר ראשון בתקשורת ותואר שני במדעי המדינה את עדיין צריכה לעבוד במוקד טלפוני במשכורת מינימום???
אז החלטת שמספיק ודי! את אורזת את כל מטלטלייך ובוחרת לעזוב את הארץ, האופציות העומדות על הפרק רבות והבחירה לא קלה. לאן להגר?
 ברור שלברלין!
איך שם? עיר אמנים ומוזיקאים שחיה בעיקר בלילה. עיר ליבראלית ותוססת מלאה בצעירי אירופה והעולם שבאו להגשים את חלומותיהם היצירתיים. העיר בה להיות סקווטר (הומלס שפולש לבית נטוש) זה מגניב, היא מורכבת בעיקר מדיג'איים ומהגרפיקאים שמעצבים להם את הפלאיירים, העיר בה הבירה זולה ממים ואת הכל תוכלי לרכוש מכספי הקצבאות שהמדינה תרעיף עלייך (במידה והתברכת בדרכון הנכון).
ומה תלבשי שם? ברלין היא עיר שנותנת דרור ליצירתיות, ותוכלי לראות שם הרבה תרבויות; סייבר פאנק, גותי, מטאל, עובדים זרים, ערבים עם שיירות של נשים בבורקה משתרכות אחריהם, זקנים גרמנים שתמיד תתהי מה הם עשו בזמן השואה והאם לקום בשבילם באוטובוס או שיסבלו, הנבלות... ולכן את יכולה ללבוש בערך כל מה שבא לך! אסור לשכוח שברלין היא גם מרכז כלכלי תוסס ברובעים מסויימים והקונטרסט הזה בין הבטלנות הממוסדת לעסקים היא כר פורה לגיוון אופנתי.
 Marc by Marc Jacobs
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com


 MM6 Maison Martin Margiela
Photo: Alessandro Garofalo / Indigitalimages.Com

Nicole Miller
Photo: Fabio Iona / Indigitalimages.Com

פריז או כלום!
איך שם? תמיד חשבת שצרפתית זו שפה מאוד רומנטית, חלמת על קפה וקרואסון בשאנז אליזה, לא סיימת את הלובר בטיול בת מצווה ומאז את נחושה לחזור ובכלל בא לך להחליף את עמנואל אלט (עורכת ווג פריז) וצריך להתחיל איפשהו. גם פריז היא עיר שמצופפת בתוכה המון מהגרים מרחבי העולם אבל הסטייל הפריזאי חזק ואיתן יותר מהדמוגרפיה. כערש האופנה היא לא מרשה לעצמה לרופף את חשיבות הסטייל ותמיד היא תהיה בירת האופנה העולמית, גם אחרי שתהפוך לעיר החיה תחת חוקי השריעה.
מה תלבשי? או לה לה! מי אמר רומנטי וקוקטי ולא קיבל? שמלות קיץ באורך ברך בצבעוניות רכה. פסטלים עם הבזקים בוהקים פה ושם אך באופן כללי מראה רומנטי ומרענן
 Kate Spade New York
Photo: Courtesy Of Kate Spade


Oscar de la Renta
Photo: Marcus Tondo / Indigitalimages.Com

ניו יורק! 
איך שם? תאכלס, התפוח הגדול. מי צריך יותר מזה? אמריקה בייבי! הכל הולך, ומי זוכר את 2008? ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, שם את יכולה לשלם 1000 דולר בשבוע בשביל לחיות מתחת לספה של מישהו ועדיין להיות מאושרת, מי צריך יותר מזה? היי זאת לא שרה ג'סקיה פארקר שם בסטארבקס?
ומה תלבשי שם? משהו נוח וספורטיבי ואלגנטי ושיקי וחדשני, למשל דונה קארן.

 DKNY
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com


Donna Karan
Photo: Fabio Ionà / Indigitalimages.Com

A Détacher
Photo: Yannis Vlamos / Indigitalimages.Com

קליפורניה!
איך שם? מלבד שריפות ענק פה ושם, רגוע dude, ים, שמש וסיליקון. כואב לך הראש? גשי לרופא הקרוב לביתך שינפיק לך מרשם ותוך מספר רגעים את מסודרת. התקפי פאניקה לא עלינו? קחי שאכטה! הגלים גבוהים, בואי לגלוש! אין גלים, בואי להשתזף.
ומה תלבשי? אם לא באת לשם כדי להתפתח כשחקנית ולרוץ מאודישן לאודישן, כמה שפחות חנוט, כמה שפחות מלחיץ וכמה שיותר סבבה.

Anna Sui
Photo: Gianni Pucci / Indigitalimages.Com 

Tommy Hilfiger
Photo: Fabio Ionà / Indigitalimages.Com


ואם בכל זאת בחרת להשאר בארץ, כי אנחנו לא נפולת של נמושות, אנחנו נישאר ונשנה, הבדיחה עלייך וקקי בידייך. תסבלי, ביץ', בשבילך לא הכנתי תמונות, גם ככה אין לך כסף לקנות את הדברים האלה.

*הפוסט נכתב בהומור וציניות, כותבת שורות אלה גרה בנתניה ובשום אופן לא מעודדת ירידה מהארץ. Or does she....

יום שבת, 7 בספטמבר 2013

עוד קצת קוטור - שאנל

היה אפשר לצפות מבלוגרית אופנה ותיקה (אפשר להגיד...) כמוני שתנצל את ימי החופש האחרונים לכתיבת פוסט חדש או לפחות להתחיל לעבוד על כזה. אך לא! אלה היו ארבע ימים אינטנסיביים במיוחד במרדף אחרי התעסוקה לילדה, בריכה, ים וחוות התוכים בכפר הס. רק במאמר מוסגר והכי סביר ובינוני שיש, אציין שאחרי הבילוי המשפחתי רצינו לשבת איפשהו ולאכול ביחד עם הזאטוטה וכל המסעדות היו מלאות עד אפס מקום, אז מי אמר שמעמד הביניים מקצץ בבילויים וקורס תחת הנטל?

בהיעד משהו מוכן וקונקרטי על שבוע האופנה המתחולל בניו יורק ובלונדון אחלוק איתכם רק את תצוגת הקוטור של שאנל, אשר הושמטה מהפוסט האחרון מפאת ריבוי תמונות.
לגזרות עצמן פחות התחברתי, חגורות עבות לא מדברות אליי מאז שנת 2000 בערך אבל אי אפשר שלא להתפעל מרמת הגימור של הפריטים. חיפשתי בגוגל טרנסלייט תרגום לעברית של המלה Worksmanship, כדי לנסות לתאר מה אני מחפשת בפריטי קוטור, מה שמצאתי היה "טיב העבודה" שלדעתי לא מתאר מספיק את מה שאני רוצה להגיד. אני מחפשת את עבודת הנמלים, את המספרים המפוצצים כגון 200 תופרות חיברו ידנית 50 אלף קריסטלים וזה לקח להן 180 שעות עבודה. אז הקולקציה הזו כמובן מלאה במספרים כאלה וברמה מושלמת של worksmanship.







Photo: Yannis Vlamos / InDigital | GoRunway
ממש קארל לאגרפלד במיטבו.
לא ברור לי איך האיש הזה מצליח ליצור 69 אאוטפיטים לתצוגת הקוטור, בעוד רוב המעצבים האחרים משחררים כ 20-30. אפילו אם יש לו 200 תופרות שמחברות מיליוני קריסטלים ידנית, עדיין, מדובר בכמות מטורפת של יצירות. 
הזמרת האהובה עליי, קארו אמרלד כתבה שיר נהדר על קארל לאגרפלד, השיר נקרא The Maestro, לא הצלחתי למצוא אותו בגרסה נורמאלית ביוטיוב, אז הנה לינק לכל האלבום  ממליצה בחום להקשיב לכולו, אבל אם אין לכם זמן, תקשיבו לשיר על המאסטרו.
חג שמח, שנה טובה, ותחזיקו מעמד עוד שני חגים לפנינו!

יום שישי, 15 בפברואר 2013

להזיז את הישבן

עם כל הפוסטים האופנתיים שראיתם ממני לאחרונה, לא שיתפתי אותכם עדיין במלחמות האישיות שלי.
אמנם ילדתי לפני תשעה חודשים וקצת, והילדה שלי חמסה עליה כבר עומדת, חוץ מזה שעכשיו אני אמא, כבר כמעט חזרתי לעצמי. הצלחתי לשמור על דיאטה וירדתי יפה במשקל וכמעט שנפטרתי מ15 הקילוגרמים העודפים איתם נשארתי אחרי הלידה. המשימה של להכנס לסקיני של לפני הלידה הושלמה וטכנית, אני נכנסת לתוכם והם נסגרים עליי עד הסוף. אבל! ויש אבל גדול, הם לא נראים אותו דבר. בעקבות מבחן הסקיני הגעתי למסקנה שדיאטה בלבד לא מספיקה וצריך לקחת את הטוסיק שלי בידיים ולסור לחדר הכושר. או כמו שזה נקרא היום: מועדון כושר.
הבעיה העיקרית שלי עם כושר זה שאני פשוט לא אוהבת לעשות את זה. לא אוהבת לרוץ על הליכון, לא אוהבת את האליפטי, מכשירים עם משקולות עושים לי רע, אופניים שלא זזות לשום מקום נראות לי אבסורדיות ומשקולות זה סתם. אני אוהבת את השיעורים, את אלה עם הקצב. מאז שבמועדון הכושר השכונתי שלי ביטלו את חוג האירובי מדרגה, בוטל החשק שלי להרים את עצמי וללכת להתאמן.
כשכבר כמעט נואשתי והשלמתי עם העובדה שזאת אני החדשה, קיבלתי הזמנה לבקר בסניף חדש של רשת מועדוני הכושר Great Shape שנפתח בהרצליה, ומה שהכי מעניין הוא שיש שם מורה אחת, תמי קיס, שהמציאה שיטת אימון חדשה, Tam Tam Core. בניגוד לשיעורי האירובי הרגילים, הטם טם קור מתנהל לצלילי מוזיקה שבטית אפריקאית וכך גם התנועה. אני ועוד כמה בלוגרים קיבלנו שיעור התנסות ואני חייבת להגיד שאהבתי. הבעיה העיקרית שלי עם כושר זה שהזמן לא עובר לי ופה מדובר ב45 דקות שעפו לי בלי להרגיש, מה גם שאהבתי את סוג התנועה הלא שגרתי הזה, עם הברכיים המכופפות והזרועות שמועפות לכל עבר.
 הנה אני כפי שנפסתי במצלמתה של היח"צנית של המועדון:

מנופפת בידיים (הכי קרובה למראה מאחורה, רביעית משמאל)

כך נראה אולם הספורט בלי אנשים. אהבתי את הדבר הזה על התקרה, זה עושה אורות כשמתאמנים.
צילום: לם וליץ סטודיו

מאחר ומועדון הכושר הזה מציע גם מסלולים בהם ניתן לשלם פר כניסה, זה בחלט אופציה שאני יכולה לשקול, לפחות עד שאעבור לדירתי החדשה בקריית השרון.

עוד דבר שאהבתי בקשר למקום הזה הוא המרפסת, שכפי שהוסבר לנו, בימים נעימים יתבצעו שם שיעורי יוגה. הנוף הנשקף הוא מצד אחד פארק הרצליה ומצד שני חניון הקניון, זה לא נוף לריוויירה, אבל אין לנו ריוויירה אז זה בסדר.
אחרי השיעור אכלנו ארוחת בוקר בריאה על המרפסת + מינגלינג, שזה הדבר היחיד שאני יותר גרועה בו מאשר לעשות כושר על הליכון.

המרפסת הפסטורלית
צילום: לם וליץ סטודיו

סך הכל היה נחמד לשבור שגרה ולשם שינוי לבדוק גם מועדון כושר, במיוחד שהוא קל"ב.

מועדון Great Shape הרצליה, קניון שבעת הכוכבים, קומת הגג.

יום חמישי, 26 באפריל 2012

מצעד חמשת הגדולים - כי גם אני רוצה לדרג

אין ספק שאנחנו עם מיוחד שקובץ יחדיו. תראו את ההישגים שלנו ב64 שנות קיום, בלי ציניות, באמת הצלחנו שלא להרוג פה אחד את השני ולחזור לגלות, וזה לא דבר של מה בכך! 
עם ישראל, שהספורט הלאומי שלו הוא מנגל, גם בכיכר תנועה כשמסביב כביש סואן, מוכיח שנה אחרי שנה שאנחנו כאן כדי להשאר, לעמוד בפקקים, לפרנס את הטייקונים, להתלונן, ולראות האח הגדול. לתפארת מדינת ישראל.
מלבד המנגל, שהפך עם השנים לאחד מעמודי התווח של החברה הישראלית, יש עוד פעילות שכל בית ישראל אוהבים לעסוק בה, והשנה אני גאה להשתייך לאחד מבתי האב שעושים זאת: לעשות ילדים! מה אני אגיד לכם? עם ישראל אוהב לעשות ילדים! יחסית למדינה המערבית שאנחנו אוהבים להאמין שהקמנו פה, אנחנו עושים הרבה ילדים, קטנים וחמודים, ואז מתלוננים שיקר לנו לגדל אותם. כאשר חזרתי אחרי גלות ארוכת שנים באיטליה, הדבר הראשון ששמתי לב אליו היה כמה נשים בהריון מסתובבות בכל מקום, כמה נשים עם עגלות וכמה אבות עם מנשאים. להביא ילדים זה מצווה, זה ברכה וזה חובה ("תראי את לא נהיית יותר צעירה, ובטח תרצי יותר מאחד... לפחות שלושה, אז כדאי שתתחילו כבר לא?")! 
אי לכך ובהתאם לזאת היה אפשר לצפות שעם ישראל יהיה האלוף ברגישות לרגשותיהן ולמצב ההורמונאלי העדין של נשים בהריון, הרי יש כאן כל כך הרבה! כולן עוברות את זה, לכולם יש במשפחה/עבודה/מעגל החברים מישהי בהריון בכל רגע נתון, אז זהו, וזה מביא אותי לספורט הלאומי השלישי: החוצפה. זה בדי אן איי שלנו, לא משנה אם אנחנו פולנים, מרוקאים, רוסים או תימנים, אנחנו אוהבים לדחוף את האף לרחמה של ההריונית התורנית, לשאול אותה שאלות הזויות, כי מה קרה? כולנו אחים! ומדובר פה בישראלי חדש שמתבשל לו ברחם!
אז לכבוד החג ולכבוד העובדה שאני בחודש התשיעי וההריון הזה נראה לי כמו נצח, ברצינות, אני לא זוכרת את עצמי לא בהריון החלטתי להגיש לכם את מצעד חמשת השאלות וההערות שכל הריונית ישראלית נתקלת בהן בדרכה להעמיד צאצא צבר חדש לתפארת מדינת ישראל:

1. זה בן או בת? 
שאלה שבדרך כלל מגיעה ממישהו שאת לא מכירה כל כך או לא מכירה בכלל, אבל היי מה אכפת לך, את בד"כ תגידי, את לא תבואי ביציאה של "מה זה עניינך???" ופשוט תגידי. ואז באה התגובה: "רואים שזה בת, יש לך בטן עגולה" או לחלופין "רואים שזה בן, יש לך בטן שפיצית", הכל אגב, אמיתי לגמרי, תגובות ששמעתי באוזניי שלי. ואז מגיע תורן של התאוריות ההזויות: הריון של בת זה פחות קשה, הריון של בן עושה חצ'קונים, בנות נולדות לפני בנים, לידה של בנים יותר קשה, עם בנים יש יותר צרבת, עם בנות הרגליים מתנפחות יותר וכו'

2. וואוו איך גדלת/טפחת! או שמיינע'לה.
וכאן תנו לי לעצור רגע. כל אשה באשר היא, אוהבת להרגיש עדינה וענוגה, שברירית ואלגנטית, גם אם היא שוקלת 300 קילו וגם אם היא שוקלת 50. אף אשה לא שואפת להראות גרמית, גסה, שמנה או גדולה, ואם היא במקרה נראית ככה, היא לא אוהבת לשמוע על זה. אנחנו יודעות הכי טוב בדיוק איך אנחנו נראות שכן אנחנו בוחנות עצמנו במראה השכם וערוב, במיוחד בהריון, ובמיוחד בחודשים הראשונים כשעוד לא התרגלנו לעבודה שהציצים שלנו הופכים לדיספנסרים ענקיים והבטן שאנחנו עמלות כל כך קשה על מיצוקה הולכת וטופחת. הדבר האחרון שכל אשה באשר היא רוצה לשמוע זה כמה היא גדולה, קל וחומר כשאר אנחנו מכילות כמות הורמונים של אשה ממוצעת וחצי וכל דבר יכול להצית אצלנו זעם שטני שלא מהעולם הזה. שמיינע'לה זה עוד יותר מעצבן כי זה כאילו נאמר בחיבה, ובטוח שלא מכוונה רעה, אבל זה מרגיז באותה מידה אם לא יותר מזה. גילוי נאות: אשה הריונית יכולה להגיד על עצמה מה שהיא רוצה, משפטים כמו "איזה פרה נהייתי" הם די מקובלים ונפוצים אצל אשה הריונית, אך בל לנו לטעות, אך ורק לה מותר לציין את העובדה הזאת, המשפט הכי טוב שאפשר להגיד לאשה בהריון זה "את נראית נפלא", "איך התעבה לך השיער!" "העור שלך נראה חרסינה!" ומחמאות אמיתיות באמת שנשים גם לא בהריון היו שמחות לשמוע.
עוד נספח לסעיף הזה הוא שולחי הידיים הבאים למזמז את בטנה של אשה הרה. זה לא נעים!
וגם כאן תקפה אותה שיטת המחשבה. אשה בהריון היא עדיין אשה, היא בנאדם עם מרחב אישי, בדיוק כמו כולם, וממש כמו כולם היא לא אוהבת שפולשים לה למרחב האישי בלי רשות. תחשבו על זה ככה: כמה טבעי והגיוני זה נראה לכם למזמז את בטנה של אשה לא הרה, חברה טובה ככל שתהיה, זה מוזר ולא יאה, אשה בהריון היא עדיין אשה וההריון שלה איננו בגר אישור למזמז אותה, גם אם היא בולטת ונראית ממש כמו משהו שבא לכם ללטף. מניסיון אישי אני יכולה להעיד, שהבנאדם היחיד שנעים לי שממזמז לי את הבטן זה אישי היקר, שיש לו חלק מאוד פונדמנטלי בכל ההריון הזה ואפילו בעלות חלקית על הבטן ותכולתה, מה גם שהוא היחיד שהמגע המלטף שלו נעים לי, לכן נישאתי לו. זכרו זאת בפעם הבאה שניה לפני שאתם שולחים ידיים ללא רשות.

3. מסכן בעלך!
כל הנשמות הטובות שראו יותר מדיי קומדיות רומנטיות או רמזור חושבים שהם יודעים מה קורה בנבכיו של כל זוג עם תינוק בדרך! כולם חיים עם הסטיגמה הזאת של סביח מאזור ב 12 בלילה, חמוצים עם גלידה, שווארמה בלאפה בצהרי שבת ושלל מאכלים בשעות מוזרות של היממה. אז תנו לי לחדש לכם. כל אשה, כמו כל איש, שונה אחת מהשניה. זה נכון גם עם הורמונים. הורמונים של הריון לא הופכים אותנו לשכפול אחת של השניה, אשה עם קרייב לסביח לא מעידה על כל הנשים בהריון. מודה ומתוודה אני שגם לי היו קרייבים ופעם אחת שלחתי את אישי, בשמונה בערב לפיצוציה מתחת לבית להביא לי סניקרס, פעם אחת וזהו.

4. הבטן שלך עוד גבוהה, יש לך עוד מלא זמן.
זאת אמירה שמגיעה בד"כ בחודש התשיעי שכבר מאסת בהריון ואת רוצה להתקדם האלה, לעבר עתידך כאם בישראל, היא תגיע בד"כ מאשה שכבר עברה הריון בעצמה או מישהי שיש לה הרבה חברות שכבר ילדו. את מתה כבר ללדת, הקשר בין כפות הרגליים הענוגות שנהגת לטפח בפדיקור שבועי (כשעוד הצלחת להגיע אליהן) לשתי כריות הענק שאת מצליחה לראות מעבר לבטן שמסתירה לך את שדה הראיה הוא מקרי ביותר, השלפוחית שלך מרגישה כאילו היא כלואה במרתפי האינקוויזיציה הספרדית של ימי הביניים ועוברת עינויים קשים על ידי מי שבקרוב מאוד יהיה הדבר החשוב בחייך וכל מה שאת רוצה לשמוע, גם אם זה שקר גס, זה שאוטוטו זה נגמר ואת יולדת. ואז באה האמירה הזאת של "הבטן שלך עוד גבוהה, יש לך עוד מלא זמן" ופשוט מוציאה את הרוח מהמפרשים, זה לא משהו שכיף לשמוע.

5. המשפט הכי מעצבן, שאני אישית נתקלת בו כרגע כמה פעמים ביום כל יום: "נו! עוד לא ילדת???" ונגזרותיות העדינות יותר או פחות.
לא!!! לא ילדתי!!! 
אני יכולה ללדת כל רגע, קשה לי לקבוע תכניות למחר, לא קיבלתי לו"ז מפורט אלא תאריך משוער, שלפי הספרות המקצועית רק כ 10% מהנשים באמת יולדות ביום הזה, כל דקירה/ התכווצות מפתחים בי תקווה שהגיע הרגע המרגש ובאמת שאין מי שמצפה לרגע הזה יותר ממני (האשה ההרה). לבוא לבנאדם במצב כזה ולשאול אותו את השאלה הזאת, גם היא כמובן מטוהר לב ודאגה אמיתית לשלומה, ציפיה לחדשות הטובות וכל הכוונות הטהורות ביותר בעולם, זה פשוט חוסר טקט, חוסר רגישות ומעצבן להחליא.

אני יודעת שיצא פוסט טרחני קצת, אבל כמו שאמרתי, אנחנו בכל מקום, במשרד, בארוחה המשפחתית, במפגש עם החברים, כמעט כל אחד מכיר אשה בהריון בשלב זה או אחר, כי כמו שאמרתי, עם ישראל עושה ילדים, גם הציניים והבורגנים בינינו, עושים ילדים, אני יודעת שנימוסים והליכות זה לא הצד החזק שלנו כעם, אנחנו אנשי הדוגרי וגאים בזה, אבל קצת טקט, ממש טיפה, יכול רק להועיל ב100% מהמקרים.
אז כמו ישראלית אסלית אמיתית (למי אכפת שלא נולדתי כאן) גם אני אצא את ביתי בקרוב לעבר המנגל והקבב המהביל בפיתה עם חומוס, בתקווה לא להתפוצץ מהנקניקיות לפני שמגיע האנטרקוט, בהריון בחודש התשיעי, כל מה שחסר זה לעמוד בפקק ולהתלונן, מקווה לא להתקל במשפטים הורסי מצב הרוח האלה, אאחל לקוראיי ולכל עם ישראל חג נפנופים שמח ואל תתמלאו מהפיתות והסלטים לפני שמגיע הבשר, תשתו הרבה מים שלא תתיבשו, והכי חשוב אל תשכחו לאסוף את הזבל אחרי שסיימתם. חג שמח!

יום שלישי, 20 במרץ 2012

דוגמניות או לא להיות

היום עבר בקריאה שלישית החוק שיזמה ח"כ ד"ר אדטו שזכה לשם "חוק הדוגמניות" שבבסיסו אוסר העסקת נשים עם BMI נמוך מ 18.5, עוד בחוק, סנקציות כנגד הפוטושופ, תוכנת עיבוד התמונה שבעזרתה מצרים היקפים ומחליקים קמטים של דוגמניות. ההסבר שנלווה לחוק זה, זה שהוא נועד למנוע הפרעות אכילה ומחלות כגון האנורקסיה בקרב בנות נוער.
מי שעוקב אחרי הגיגיי כבר יכול לנחש מה דעתי על הנושא, ואחלק אותה לשתיים. קודם כל החלק של הדוגמניות. אני לא "מעודדת רזון" ואני לא בעד אנורקסיה, אני מעודדת זכות בחירה, חינוך נכון והגיון בריא. ולכן אני מתנגדת לחוק.
נשים באות בכל הגדלים, הצבעים והצורות. אני אישית, בראותי דוגמנית רזה העוטה עליה את מיטב מחלצות פראדה, מתעניינת יותר בבגדים, הדוגמנית היא משנית מבחינתי, אבל אני אשה בוגרת, החוק לא בא "להגן" עליי.
בעניין האנרוקסיה, זוהי מחלת נפש הנובעת מחוסר איזון כימי במוח, המקרים הראשונים של אנורקסיה שתועדו היו בימי הביניים, כשנערות צעירות הרעיבו את עצמן מסיבות דתיות, הרבה לפני המצאת הפוטושופ או הפראדה. זה מאוד פופוליסטי להאשים את תעשיית האופנה בגרימה למחלה הזו. מה גם שהסטטיסטיקה מצביעה על כ 200 נערות בשנה שמתות מאנורקסיה, זה מאוד עצוב, אבל לא מדובר באפידמיה שמחייבת חקיקה ורעש תקשורתי כה גדול, במיוחד שחקיקה של חוקים אחרים הנוגעים ישירות למחלה, כמו אשפוז בכפייה של נערות הסובלות מאנורקסיה נתקלו בגרירת רגליים ואם אני לא טועה, רק השנה, בשעה טובה עבר החוק בכנסת.
זה נכון ואני לא משלה את עצמי שזה אחרת, שדימוי עצמי נמוך יכול לגרום לנערה מתברגת שאופייה לא עוצב והיא נתונה להשפעה של הסביבה לפתח הפרעות אכילה בגלל מה שהיא רואה על מרקע הטלויזיה או דפי העתון שלה. גם אני הייתי נערה מתבגרת וגם אני קינאתי. קינאתי בבחורות גבוהות עם רגליים ארוכות שלי בחיים לא יהיו, קינאתי בבחורות כחולות עיניים וכאלה בלי רווח בשיניים, קינאתי בבחורות שחומות ממני שאין להן נקודות חן כמו לי, וקינאתי בבחורות בלונדיניות עם שיער חלק. גיל ההתבגרות זה הגיל שבו אנחנו מרגישות מכוערות ולא משנה מה, קראתי מספיק ראיונות עם דוגמניות שהיום נאסר עליהן לעבוד בתחומן שמתלוננות כי בגיל ההתבגרות הן היו גבוהות מדיי ולא היה להן ציצי. אי אפשר להגן על נערה מתבגרת מדימוי עצמי נמוך, זה שלב שמגיע ועובר, בתקווה בלי מחלות והפרעות כאלה ואחרות. זהו תפקיד ההורים לספק לבנותיהן המתבגרות מקורות השראה מגוונים, כאלה שלא כוללים רק דוגמניות, ולצורך העניין גם לא כוכבות אינסטנט, בוגרות ריאליטי שלא תורמות ולו דבר לעולם התרבות הישראלית.
אני לא מצפה מבנות נוער שיתלו פוסטרים של עדה יונת בחדרן, וגם לא יעקבו אחריה בטוויטר, זה לא ריאלי. אני כן מקווה שיהיו בטלויזיה שלנו יותר תכנים המכוונים לגילאים האלה שיכילו נשים מפס ייצור אחר, לא X מהעונה הY של תכנית ריאליטי Z, ולא K שהגיע למקום הJ בגמר בעונה הL של כוכב נולד. היום כולם רוצים להיות סלבס, ללא שום קשר לכישרון או יכולות כלשהן, ופה הבעיה, לא בדוגמניות הרזות.
אם כבר הכנסת בצורה כה גסה רוצה להתערב בתעשיית האופנה, אולי שתכריח את רשתות האופנה הישראליות והזרות לייבא בגדים במידות יותר גדולות מ 40-42, חוק הדוגמניות לא ימלא פתאום מדפים בבגדים במידות גדולות יותר. בעיה עם דימוי עצמי נמוך? ברור! כשבחורה בת 15 נכנסת לרשת חנויות שאך אתמול היא צפתה בהתנפלות ההמונית על שעריה ומוצאת שמידותיה הן מחוץ לסקאלה שאותה החנות משרתת, זה עושה יותר נזק מכל תמונה של עדי נוימן או גל גדות שתוכלו למצוא בז'ורנל.
זהו חוק פופוליסטי וארכאי, ומהווה יריקה בפניו של עם ישראל, שמשלם את המשכורות של האנשים שהעבירו אותו, אגב ברוב של 10 חברי כנסת, כן, מתוך 120...

ומה נשאר לי להגיד על הפוטושופ? אם משתמשים בו על ג'ניפר לופז או דמי מור שבאות לפרסם קרם אנטי אייג'ינג ובעזרתו מוחקים להן את כל הקמטים, זה נקרא רמאות, אם משתמשים בו בשביל לתקן פגמים אסתטיים, אין בזה שום דבר פסול, אם משתמשים בו בשביל להצר היקפים, זה כבר לא בסדר ובמקרה כזה סימון מתאים צריך להבהיר את העניין. אבל כאן האשמה היא לא של הדוגמניות, אלא של משרדי הפרסום ו/או העורכים המוציאים תמונות כאלה לאור.

כאשר בתי תגיע לגיל הזה, ואני יודעת שדוגמנית רזה היא לא תהיה, אם היא תהיה דומה לאמא שלה, אני אעשה כל מה שביכולתי כדי לגרום לה להרגיש אהובה ושווה בלי קשר לאיך שהיא נראית. לא כולנו נועדנו לדגמן, לא כולנו נולדנו לשיר ולא כולנו נהיה סלבס. אני כן אעניק לה סביבה תומכת, אנסה לחשוף אותה לכמה שיותר מודלים לחיקוי שרק אפשר, וכמובן ואיך לא, לשמור על פאסון, תוך תשומת לב לצורה שלה ולמידותיה, יהיו אשר יהיו.

יום שלישי, 3 בינואר 2012

מחסום יצירתי

שיחה שהתנהלה ביני לבין חברתי גילי אמש בפייסבוק:


גילי: התחלת להכין תכשיטים

אלה:  
  • לא
  • ועוד בזבזתי על זה חצי יום
  • ינעל אב*ק
  • יצא לי ליים

    גילי:  
    • למה?
    • לא קנית?
    • או לא עשית

      אלה: 
      • היה לי רעיון לעשות עיגולים ולצפות אותם בבד
      • אז בהתחלה היה המכשול של החומר של העיגולים
      • הוחלט ללכת על כמה שכבות של קרטון
      • ואז גיליתי שאין לי דבק
      • אמרתי נעשה ככה
      • ואז מסתבר הם קטנים מדיי בשביל המכונת אוברלוק
      • שמתמחה בעיקר בקו ישר
      • אז עשיתי על התפר רגיל
      • אבל צריך להשאיר מספיק מקום כדי להפוך את הבד
      • אז יצא שהחלק הנפרם של הבד נשאר בחוץ
      • ועוד אחרי זה חיברתי לזה חרוזים בחוט ומחט
      • מה שנתן סופית את הלוק המייד אין צ'יינה
      • שעתיים וחצי ישבתי על זה!

        גילי:
        • :")
        • חמודהה

          אלה: 
          • והקרטונים היו מעפנים
          • וזה התקמט
            • והשרשרת שהיתה לי היתה מעפנה
            • והבעל השתמש בצוותות שלי לכל מיני יישומים אחרים ואיבד לי אותם
            • רציתי לבכות

              גילי:
              חחח

              אלה:
                • וזה קורה לי הרבה
                • גם בבגדים
                • שאני כולה בלהט חמה על עצמי משרטטת מקציפה מהפה
                • ואז גוזרת את הבד והוא לא מתאים או שקוף או מתפרק כזה או סתם לא מתאים לשמלה שאותה אני מנסה לעשות
                • ואז מתחילה לחשוב שצריך לנסוע לקנות ווואי כמה כסף זה יעלה לי וחניה בתל אביב ובודד לי לבד ואין היצע בכלל
                • ואז אוף אין לי כישורים שכירים, לעולם אשאר גרפיקאית
                • והבעל לא יוכל להסתכל לי בעיניים
                • והבת שלי תתבייש להגיד מה אמא שלה עושה
              גילי:
              נראה לי כתבת עכשיו פוסט לבלוג:)

              אלה:
              • היית קוראת דבר כזה?
              • עושה חשק להתאבד

                אז אם עכשיו יש לכם חשק להתאבד, זה בגללי!

יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

סתווית ואני

ככל שעוברים להם השבועות זה הופך כבר לבלתי אפשרי (ובעצם למה לי?) להסתיר את הבטן ההולכת וגדלה שלי. כבר לפני חודש אמרתי יפה שלום לג'ינס המתרחב בגזרה גבוהה שלי שקניתי שנה שעברה ואפילו לא ניסיתי להדחס אליו השנה, כי מה הטעם? גם אם אצליח זה יהיה רק לשבוע. השבוע אמרתי יפה שלום גם לסקיני המפרגן שלי שצמוד בטוסיק אך רחב בבטן וגם זה אחרי ששבועיים תוך כדי יריקה גסה בפניה של המציאות פשוט ויתרתי על סגירת הכפתור שלו והסוויתי את העניין בחגורה וטופ רחב. לאט לאט אני מתחילה להתרגל לעולם הטייץ והטוניקה, לזה שמעיל הטרנץ' המגניב שלי לא נסגר עליי, שלא לדבר על המעילים והג'קטים האחרים. כפי שאתם רואים עדיין קשה להגיד את זה ככה בפשטות, אולי בגלל ששמעתי הרבה סיפורי זוועה שנודבו לי בלי שום רצון מצידי לשמוע על הפלות מאוחרות וסיבוכים זוועתיים, אולי כי פתאום נהייתי מאמינה גדולה באמונות טפלות, אבל בכל זאת, אני אופטימית.
בשבועות הראשונים (זה נספר בשבועות) עבר עליי גיהנום עלי אדמות, הכל כולל הכל היה לי מסריח, פתאום היתה תחושה שכל השכנים מבשלים ביצים רקובות ברוטב שום רקוב ולקינוח בננות רקובות ברוטב נוטלה עבשה. פתאום לא יכול להראות שניצל ובוודאי שלא לחשוב על סטייק. כמובן שכל מה שהתחשק לי זה רק סושי ספייסי טונה קריר ונא, וכמובן שזה אחד הדברים האסורים בתכלית האיסור במצבי הנוכחי. פתאום כולם החליטו שהם מעצבנים אותי ושמים בשמים מסריחים ומשתמשים במרככי כביסה בריח סבל, אפילו למים היה טעם של גיהנום! זה הזמן שבו הבנתי שאין מנוס ועליי להצטייד ברכב פרטי שכן האוטובוס הפך לקופסאת סרדינים עבשה ורקובה של יצורים מבחילים חסרי רגישות שנותנים לי לעמוד בפקקים של כביש החוף ולהקשיב לשיחות המשמימות שלהם בסלולר. משהו שלא סיפרו לי: פתאום 8 שעות שינה זה לא מספיק, גם לא 14, פתאום כל מה שבא לי זה להתרבץ על הספה מתחת לפליז, וכשעשיתי את זה זה היה נמשך שלוש שעות לפחות כל פעם עם הפסקות של חצי שעה לפיפי, לראות שהעולם עדיין קיים והיידה חזרה לפליז. פתאום התחלתי לחלום חלומות היפר ריאליסטיים ולהתעורר טרוטרה וטרודה
התקופה הקשה עברה חלפה לה בהדרגה, הימים מתבהרים והאנרגיות חוזרות וגם לי בא להתפנק קצת בשופינג. אז חוץ משני מכנסיים שקניתי בחנות של אבישג ארבל וטוניקה חומה-זהובה שתפרתי לעצמי במו ידיי ועכשיו קר לי מדיי ללבוש אותה אני לא יכולה לרכוש לעצמי יותר מדיי בגדים ולכן בחרתי להתפנק במשקפי ראייה חדשים וגדולים מבית שאנל דרכם העולם נראה יפה יותר עד כדי כך שאפילו בא לי לפרסם תמונה שלי איתם.


בתקופה הזו גם יותר קשה לי להתרכז בענייני אופנה למיניהם, תשומת הלב שלי נודדת למחוזות אחרים לעתים קרובות מאוד. למשל אני יודעת שהיא כבר שומעת ומזהה את הקול שלי, וקולטת את האינטונציה, לכן אני משתדלת לדבר בנועם, גם כאשרי דברי תועבה בפי, בקרוב היא גם אמורה להתחיל לבעוט בי ולזה אני מצפה כבר בקוצר רוח. שם כבר יש, והיו אנשים שניסו להוציא אותו ממני באיומים וסנקציות, ללא הועיל כמובן, כי כאמור הפכתי למאמינה טפלה לתפארת. עדיין קשה לי להתרגל לרעיון שבקרוב חיי ישתנו ללא היכר, אני מרגישה כמו לפני הגיוס או לפני הטיסה לאיטליה, רק פי אלף יותר, כי זה יהיה לכל החיים, נקווה שאצליח לעמוד במשימה, מקווה להוריש לה את התכונות הטובות שלי והכי חשוב שיעבור כבר הזמן ושתצא לי בריאה ושלמה, חמסה חמסה חמסה.