יום ראשון, 4 באפריל 2010

סיוט יום קיץ


לאחר שבוע קשה של מלחמה בשפעת, ניצחתי ואני חוזרת עם מצברים מלאים לפוסט חדש.
אמנם פה במילאנו עדיין קר וגשום, אבל בואו של הקיץ כבר מורגש ובמשך השבוע כבר ראיתי מרפקים חשופים. הקיץ מגיע, בארץ הוא מעולם גם לא עזב, וזה הזמן המושלם לדבר על מפלצות הקיץ מהן אי אפשר להמנע. בכל מקום ציבורי, מקום עבודה או סתם ברחוב, הן נמצאות ואורבות לנו, גלויות לעין ומזעזעות כל אחת בדרכה.

1. מפלצת כפות הרגליים. הגיע הקיץ ואפשר להתחיל ללכת עם נעליים פתוחות ולאוורר את הקבבונים. ביום הראשון של סנדלים אחרי חורף, כפות הרגליים עדיין לבנות ורדרדות וההרגשה של הרוח בין האצבעות עדיין מוזרה. אחרי החורף הארוך, כפות הרגליים נראות מרוטות, הציפורניים נראות כמו משהו ממחלקת אפקטים מיוחדים של סרט אימה דל תקציב, העקב מכוסה בקרום לבן של עור קשה. אין במה להתבייש, זה קורה לרבות וטובות, זה ידוע שכפות רגליים זה לא איבר יפה. אבל לפני ששמים את הסנדלים ויוצאים לרחוב צריך לטפל  טוב בכפות הרגליים. אם אין פדיקוריסטית ברדיוס סביר, קונים אבן ומגרדים את העור הקשה, עם מספריים, פצירה ובקבוק לק מטפלים בציפורניים ווואלה! אפשר לצאת אל הרחוב ולא להפחיד אנשים! זה לא שאני כל הזמן הולכת עם המבט למטה ורק מחפשת את המפלצות האלה, אבל הן שם והן תופסות את המבט, כמו חיה דרוסה שאי אפשר להפסיק להסתכל עליה, מעוררות בחילה ותמיהה, איך אשה יכולה לצאת ככה מהבית (כזכור, גבר עדיף שלא יחשוף בהונות בכלל). אז גם אם כפות הרגליים שלך לא מעניינות אותך ואת קשורה נפשית לעור הקשה, לפחות תסתירי את זה בנעל סגורה מתוך חשש לקיבתם החלשה של העוברים והשבים.

2. המפלצת המגדלת לשעווה. יום חמים ונעים והחלטת ללבוש חצאית. אך אבוי! מדוע גרביון שחור לרגלייך? אה זה לא גרביון? אז מה זה? אהההה את מגדלת לשעווה. המלכה שעווה לא מוכנה לקבל אותך איך שאת, היא רוצה שתבואי אליה עם שיערות באורך מסויים, כדי שאפשר יהיה לתלוש אותן ביתר יעילות מהרגל שלך. אוקיי, מובן, לגיטימי. אבל עד שהשעווה תהיה מוכנה לקבל אותך, תסתירי את הגרביון! כנראה שזה עדיין לא הזמן לשים חצאית קצרה (או גופיה, אלוהים ישמור) אפילו שכבר חמים. רגל של אשה צריכה להיות עדינה וענוגה, תשלבו את המפלצת מסעיף א' עם המגדלת לשעווה וקיבלתם בהמה מסתובבת חופשי ברחובות ומפחידה ילדים קטנים בדרך לבית ספר. אם הרגליים שלך עוד לא מוכנות לשעווה, הן לא מוכנות לחשיפה פומבית. נא להוריד שיערות ברגליים!

3. מפלצת הבשר. גברת, זה שהצלחת להדחס לגופיה במידה סמול, כל הכבוד על האקרובטיקה, אבל זה לא אומר שאת מידה סמול. גופיות, חולצות שרוול קצר וחולצות סטרפלס, כמו שאר פריטי הארון, צריכות להירכש במידה הנכונה. דהיינו, אם הבטן שלך תופסת רוח מלמטה, הגופיה קטנה מדיי, אם כשאת מתיישבת התחת שלך נשפך החוצה, גם הג'ינס קטן וגם הגופיה, אם באזור בית השחי יש לך צמיג, גם את החזיה צריך לשקול מחדש. מלבושינו אמורים להחמיא לנו ולהוציא אותנו הכי חטובות שאפשר, והאשליה שבגדים במידה קטנה עושים את העבודה הזאת מוטעית בעליל ואני רואה שיש לה הרבה קורבנות. הגופיה שלך לא אמורה להדגיש את הצדדים (לאפות, לאב האנדלס...) שלך אלא לטשטש, גופיות מבדים סינטתיים לא רק מוציאות אותך מישלן אלא גם מנציחות את כתמי הזיעה אשר בין הקיפולים. בשביל להמנע ממראה מפלצת הבשר כל אשר עלינו לעשות זה לקנות בגדים ב-מ-י-ד-ה ש-ל-נ-ו. לא להתבייש להרים חולצה במידה לארג' או אפילו אקסטרא לארג' ולבדוק אולי היא מחמיאה יותר מהסמול או המדיום, נא להסתכל לאמת בעיניים! בגדים במידות קטנות מוציאות אותנו חזירות אטומות למציאות, וככל שיותר מהר נפנים את זה, ככה יותר מהר תיעלם מפלצת הבשר מהרחוב, ויהיה לכולנו יותר נעים.

4. מפלצת המחשוף, בת דודתה של מפלצת הבשר. מי מאיתנו לא שמעה לפחות פעם בחייה בחנות הלבשה את המוכרת/החברה/האמא אומרות "אם יש, צריך להראות"? לא! לא צריך להראות! יש דבר כזה יותר מדיי מחשוף, ויש דבר כזה לא נעים כבר להסתכל ויש גם דבר כזה אשה מבוגרת מדיי עם מחשוף עמוק מדיי שנראית פאתטית. לא כל זוג שדיים מקומו הוא בחוץ, רחוק מכך, מחשוף זה עניין מסוכן, כשהוא עמוק מדיי, יש סכנה שתראי כמו אשתו של האיטליז או מוכרת אבטיחים בשוק, שתי האופציות לא משהו.

5. מפלצת ויקטוריה סיקרט. זו לא הפעם הראשונה שאני מדברת עליה, מפלצת ההלבשה התחתונה שואבת את ההשראה שלה מזונת הרחוב. החזיה מקומה מתחת לחולצה, גם הכתפיות שכן היא משתייכת למחלקת ההלבשה התחתונה ולכן אינה אמורה להחשף לציבור הרחב. למזלנו הרב, תעשיית ההלבשה התחתונה התפתחה מאוד במאה השנים האחרונות וכיום ניתן למצוא בשוק הרבה פתרונות להרבה ציצים. למשל אם חולצתך סטרפלס היא, או יש לה מין איקס כזה בין השכמות, הפתרון הוא חזיית סטרפלס. בימינו קיימות חזיות סטרפלס שמסוגלות להחזיק יפה גם חזה שופע ולא אמורה להיות שום בעיה לרכוש אחת כזו. זו השקעה בטוחה בפאסון, היא לעולם לא תצא מהאופנה. חוטיני שמבצבץ מתוך ג'ינס בגזרה נמוכה זה סקסי על חשפנית או זונה, כל בעלת מקצוע אחרת מוזילה עצמה כאשר היא הולכת בכיוון הזה. תחתונים ומכנסיים במידה הנכונה הם הכרחיים גם בשמירה על הנוחות שלך במשך היום וגם למען הצניעות וההגינות כלפי העוברים ושבים.

צעד ראשון זה להיות מודע לבעיה, ואחרי שקראנו על המפלצות, נבדוק שאנחנו לא כאלה, נוריד שיערות, נעשה פדיקור ונקנה מלבושים במידה הנכונה, זו לא תורה מסיני ולא צריך להיות גאון כדי לא לצאת מפלצת.

2 תגובות:

  1. ללא כל ספק נגעת בבעיית הקיץ הישראלית במירב הרמות.
    מי יתן וההתיחסות החשובה אל המובן מאיליו ומובן פחות תגיע לדמויות הנכונות ואת, כאשת אופנה תוכלי להתחיל ולשנות את העולם שלנו לעולם טוב יותר :)

    השבמחק