יום ראשון, 2 במאי 2010

ללכת עם ולהרגיש בלי

Il faut souffrir pour être belle.
בשביל להיות יפה צריך לסבול.
את המשפט הזה שמעתי לראשונה מאמי בעת שנאבקה בתלתליי הסבוכים עם מסרק שברור שלא יכל לרעמה שלי. בעודה מנסה להתיר קשרים ואני מייבבת קלות, היתה אומרת לי שאין מה לעשות, לפני שהיא עושה לי צמה, השיער צריך להיות נטול קשרים ובשביל שיהיה נטול קשרים אני צריכה לסבול קצת.
גדלתי ובגרתי ועם הגיל הגיע יותר סבל, החל מניקוב חורים, מריטות, בגדי יציאה מציקים ומגרדים ושלל סגפנות מתונה על מנת להראות יפה יותר. אבל כשזה מגיע לבריאות, עד כאן. אלרגיות בעור, צלקות מהוצאת פירסינגים שאבד עליהם הכלח ובעיות אורטופדיות לא יעשו אותי יותר יפה.
מודה ומתוודה אני שמגיל מאוד צעיר אני הלכתי על עקבים. בגיל 13 התחלתי לרקוד וכבר בגיל 14 רקדתי על עקבים, מה שעזר לי לצבור מיומנות התנהלות על עקבים יחסית מהר ואת רוב שנות התיכון שלי הלכתי על עקבים (עם זוג ואנס מגניבות לסירוגין). כולם יודעים שנעלי עקב מזיקות לעמוד השדרה. זה ידע כללי ותמיד יהיה מישהו בסביבה שיזכיר לך את זה אם תגיעי על עקבים. אבל..! מה שלא כל סבתא ודודה מעצבנת יודעות, מה שלא יכתבו עליו כתבות במסווה פמיניסטי הוא שנעליים שטוחות עושות נזק לא קטן גם הן. כן כן, אני יודעת שחלקכם יושבים חסרי מילים מול המידע הזה שכרגע סיפקתי לכם, הרי איך זה יכול להיות? נעל שטוחה? מזיק? אל תדברי שטויות...
בתקופת הצבא לאט לאט נגמלתי מנעלי עקב ועברתי לשטוחות. חרשתי את מילאנו בתחילת הדרך שלי פה בסנדלים עם סוליה בעובי של פוליגל במקרה הטוב, כל ההתרוצצויות והסידורים והחיפושים נעשו בגובה 0.3 ס"מ מעל לפני הקרקע, והעונש לא איחר לבוא. חורף אחד נתקפתי כאבים עזים בעקב וחשבתי שזה בגלל הקור. הלכתי לאורטופד והוא אמר לי שאני צריכה קצת עקב. O_O....
עקב? מה זאת אומרת עקב? אתה אורטופד! אתה לא מתבייש ככה להגיד לבחורה צעירה להרוס את הגב שלה??? ואז הוא סיפר לי שנעליים שטוחות זה מזיק מאוד לעקב, לקרסוליים, לברכיים והכי כואב, הקשת של כף הרגל. הפתרון הוא אי שם באמצע, עם עקב של עד 5 ס"מ. קיבלתי מרשם לספידה רק בעקב ובכלל נאמר לי שמעתה עליי לשים לב שאני קונה נעליים עם סוליה איכותית יותר. מאז רכשתי נעליים איכותיות יותר ופחות אבל מה שכן, החיפוש הפך לקשה יותר.
הבעיה העיקרית עם נעליים אורטופדיות היא הפאסון. משום מה הדיעה הרווחת (לפחות כך זה נראה על פניו) שרק סבתות צריכות נעליים אורטופדיות, גם רופאים, אבל פה זה נגמר. משום מה הוחלט איפשהו שאורטופדי לא הולך עם מעוצב, שזה או שאת שומרת על פאסון או שאת שומרת על בריאות, ששני הדברים לא אמורים להפגש ביחד. סלחו לי, אבל זו פשוט שערוריה!
מאחר והחום הגיע גם לפה (למרות שהיום יש הפסקת גשם) ואחרי שעשיתי פדיקור והורדתי שיערות ברגליים רציתי להתחדש על סנדלים חדשות לקיץ ומאחר שאני ילדה טובה ששומעת לרופא שלה החלטתי לחפש נעליים אורטופדיות ויפות. להלן הממצאים...

בירקנשטוק- חברה גרמנית מצויינת העובדת על טהרת האורטו האיכותי אך לא מזניחה גם את הסטייל. דגמיה הפכו לקלאסיקות המועתקות על ידי חברות רבות בעולם (גם לנו יש חברה מקומית שעושה את זה, ללא הצלחה גדולה מדיי). הדגמים של בירקנשטוק הם דיי בסיסיים, הצבעים הם צבעי עור טבעיים; גוונים של חום, שחור, בז', כחול כהה ולבן. לאחרונה נוספו לרפרטואר גם צבעים מבריקים וזוהרים כגון אדום וצהוב. לבירקנשטוק יש שתי אחיות קטנות Papillio ו Birkis המציעות את הסוליה האורטופדית של בירקנשטוק עם גפה מעור או לחלופין חומר סינטתי הסופג זיעה ומונע ריחות לא נעימים (עד כמה שאפשר). טווח המחירים לנעליים אלה הוא גבוה יחסית, בחנות בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה ראיתי אותם ב550 שקל בממוצע לדגם מודפס של פפיליו. לשם ההשוואה, אני קניתי זוג אחד במילאנו ב39 יורו (לפי חישוב מהיר זה יוצא קצת פחות מ193 שקלים) וזוג אחד במינכן ב34 יורו. זוג של בירקנשטוק קלאסי עלה לי 50 יורו. "ביזיון" זאת מחמאה למה שהולך פה. כנראה שיש 90% מס לא רק על רכבים מיובאים בארץ.
מימין: דגמים של בירקיז, משמאל: פפיליו

ניתן להשיג ב:

פקטורי 54 באר שבע- מתחם one, דרך חברון.
הרצליה - חנות הדגל של פקטורי 54, חנות ענק. רחוב השונית 2. טלפון 099568892
אוריגינלס הרצליה - קניון שבעת הכוכבים, שדרות שבעת הכוכבים 8. טלפון 099515975
אוריגינלס ירושלים - קניון מלחה, רחוב אגודת בית"ר 1. טלפון 026799005
אוריגינלס מודיעין - קניון עזריאלי מודיעין.
פקטורי 54 נתניה -איזור התעשיה פולג, יכין סנטר, רחוב גיבורי ישראל 15. טלפון 098654248
אוריגינלס פתח תקווה - קניון אבנת, רחוב זבוטינסקי 72. טלפון 03922076
אוריגננלס תל אביב - נמל תל אביב, רחוב יורדי הסירה 1, האנגר 9.
פקטורי 54 תל אביב - יורדי הסירה 1, נמל תל אביב (האנגר 9). טלפון 03- 6041711
אוריגינלס תל אביב - קניון עזריאלי, שדרות מנחם בגין 132. טלפון 036081365
אוריגינלס תל אביב - קניון רמת אביב, רחוב אינשטיין 40. טלפון 036437256
פקטורי 54 עודפים (אאוטלט) - ממוקמת בבילו סנטר.

Dr. Scholl- מוכר לנו מהפרסומות לקרמים לעור יבש ברגליים, אך מסתבר שהם עושים גם נעלי נוחות. חיפושיי אחרי יבואן שלהם בארץ לא הניבו מאום אך ניתן לרכוש את מרכולתם באתר האינטרנט של החברה. בארסנל הדגמים שלהם יש גם כאלה עם פלטפורמות וקצת עקבים ,אבל כמו רוב הנעליים האורטופדיות, הן נראות מובגרות וחסרות חן, הכפכפים השטוחות שלהם לעומת זאת, נחמדות ויש להם מבחר לא רע של צבעים והדפסים. שנה שעברה קניתי זוג בצבע ירוק זוהר וחרשתי איתן את בוואריה ללא שום קושי. לא אורטופדי לפחות. הדגם שאני רכשתי נקרא Women's Heaven והוא עולה 29 דולר באתר של החברה.


דוקטור שול, 29 דולר לזוג.

Clarks - מאז הפרוייקט שעשיתי על החברה הזאת בשנה שניה באוניברסיטה אני מכורה. כשלראשונה קיבלתי אותם בתור נושא לפרוייקט, לא השתגעתי על הרעיון. כל מה שידעתי על קלארקס זה שהם עושים נעליים לזקנים ותמיד כשהייתי עוברת ליד החנות שלהם לא הייתי אפילו מעיפה מבט. היום אני בעלים גאה של חמש זוגות קלארקס לכל אירוע ואני ממש שמחה שכפו אותם עליי. דיברתי עליהם כבר בפוסט שלי על מה גברים צריכים ללבוש בסעיף הDesert Boot, הדגם הקלאסי והותיק ביותר של החברה. הסוליה שלהם איכותית, העור ממנו עשויה הנעל איכותי, רק צריך לדעת לחפש את הדגם המגניב האחד מבין ה30 לזקנות שיש להם. הליין החדש שלהם שנקרא Active Air מתאפיין בסוליות אווריריות וקלות, דבר המתאפשר על ידי בועות האוויר בתוך הסוליה. ניתן להשיג אותן ברשת חנויות "נמרוד".


דגמים נבחרים של קלארקס

וכמובן איך אפשר בלי Crocks. כאשר הן יצאו לשוק וכל בית ישראל נחפז לרכוש לו זוג או שניים או שלושה, אני הייתי בהלם. אומה שלמה בוחרת בכיעור, כי נוחות ניתן להשיג גם במקומות אחרים, אבל למה הכיעור? כמובן שלי אין את הדגם המזעזע של הקרוקס הקלאסיות, יש לי כפכפים פתוחות, שגם הן אינן שיא היופי, אבל שימושיות כשצריך. לאחר חלוף ההתלהבות הלאומית מהדגם הקלאסי הבינו בקרוקס שאי אפשר להתפרנס רק מדגם אחד והשקיעו בעיצובים חדשים. התוצאה, שלל דגמים צבעוניים שיכולים לענות כמעט על כל צורך של אשה מודרנית. על הדגמים המוצלחים שלהם ניתן למנות את Tamilita ו Lady שממש מצאו חן בעיניי.


קרוקס

כפי שניתן להסיק מכל האמור לעיל, נעליים אורטופדיות בהכרח דורשות השקעה כספית יותר גדולה, אך אין זה אומר שהרכישה פחות משתלמת. נעל אורטופדית טובה תחסוך לא רק כאבים עתידיים אלא גם טיפולים יקרים שכאבים כאלה יכולים לדרוש, הוצאת ספידות מיוחדות וכמובן עוגמת נפש. זה לא שאני אומרת לזרוק את כל העקבים והשטוחים לפח, אפשר לגוון גם, בעיקר אם יש לך אוטו, עם נעליים כאלה, אך ביום יום, עדיף ללכת על בריאות.

תנו לי לסיים פוסט זה בקריאה נרגשת לכל מעצבי הנעליים באשר הם: גם נשים צעירות תשמחנה ללכת עם נעליים נוחות, לא רק סבתות עם בעיות גב.

9 תגובות:

  1. בתור מי שיש לה בעיות רגליים מלידה שמחתי לקרוא את הפוסט. איפאת קונה בירקנשטוק במילנו? בעיר מגוריי אין כ"כ (לא בארבעים יורו לפחות) ומילנו יחסית קרובה.
    תודה

    השבמחק
  2. במילאנו החנות שלהם נמצאת בויה טוניסיה 16
    האתר של החנות: http://www.naturallook.it/latorre
    כמו שציינתי בפוסט, הבירקנשטוק עולות יותר, החל מ 50 יורו, הפפיליו מתחילות ב39 יורו

    השבמחק
  3. לא חייבים ליסוע עד לגרמניה כדי לקנות את הכפכפים.
    ניתן לקנות את כפכפי בירקנשטוק באתר:
    http://www.birkenstock.2buy2.co.il/

    המחירים זולים משמעותית מהמחירים של הארץ !

    וחסכתם כרטיס טיסה הלוך חזור...

    השבמחק
  4. מה זה זול!
    רק 571 שקל לזוג!
    מציאה
    בגרמניה הם עולים 40 יורו לזוג....שזה משהו כמו....200 שקל? קצת יותר?
    מספיק עם הפרסומות האלה!

    השבמחק
  5. אני מחפשת כפכפי עץ של דר שול כבר שנים!!!
    מהאתר האמריקאי הרשמי לא יתן להזמין לישראל (בניגוד למה שנאמר בכתבה)
    מה עושים????

    השבמחק
  6. משלימים עם רוע הגזירה ומקווים שבטיסה הבאה לחו"ל נמצא.

    השבמחק
  7. קניתי בקניון מלחה באוריג'נלס הייתה לי בעיה במידה והחליפו לי בלי בעיה יחס מעולה

    השבמחק
  8. מצאתי אתר מדהים! הם עושים יבוא ישיר מגרמניה
    ומוכרים את הנעליים במחירים ממש מצחיקים.

    קוראים לחברה סנדל ישראל וכך גם הדומין שלהם
    www.sandal.co.il

    יש שם אחריות על הנעל ככה שכשקניתי לא דאגתי למשלוח
    מגרמניה כי כל הסיכון עליהם...

    ממליצה ביותר

    השבמחק