יום חמישי, 21 בינואר 2010

על מה שווה להוציא כסף 2 (גברים)

כמו שהבטחתי, בפוסט הנוכחי אעסוק באופנת גברים. בכל מה שקשור לאופנה ניתן לחלק את הגברים הישראלים ל3 קבוצות:

1. אלה שהמראה מהם והלאה: הכל הולך! גרביים עם נעלי שורש, נעלי שורש, קרוקס, ברמודות ישנות, חולצות סיום מסלול בצבא וכו'. בד"כ לא עושים קניות בכלל, אמא שלהם קונה להם חולצות 5 ב100 בתמנון, והם מסתובבים עם זה במשך חמש שנים עד שהטישרט מתחיל להתפורר. הם מצהירים שבשבילם העיקר הוא הנוחות ולא אכפת להם איך הם נראים כי יש דברים יותר חשובים בחיים (מסכימה, אבל זה לא אומר שאתה צריך להראות כמו דחליל). בד"כ אוכלים ציפורניים או לא גוזרים אותן, לא מתרגשים מכתמים/חורים/דהייה וקרוב לוודאי אפילו לא יודעים להפעיל מכונת כביסה.
2. זרוקים בשיק: יש להם חולצה עם הדפס ציני שהם קנו ב50 דולר באינטרנט, נראה סתם טישרט אבל בעצם הבחור ישב חודש וחיפש את ההדפס שיביע הכי טוב את רחשי ליבו. נעליים מגניבות של מותג שרק המהדרין יכירו, וג'ינס לא מתאמץ שיושב בול/גדול בשתי מידות ותלוי באמצע התחת יעני "אוי לא שמתי לב שהג'ינס ירד לי" וממנו מבצבץ בוקסר עם הדפס מגניב.
3. הסטייליסטים:  עם מכנס מחוייט ונעל אלגנטית עם שפיץ או חרטום מרובע, עם עקב קטן ובקיץ (כי חם), סנדלי העור הידועים לשמצה. חולצה מכופתרת או פולו לבנה במקרה הטוב או חולצת לייקרה צמודה בצבעים משמעותיים, הרבה חומר בשיער והכי חשוב חצי גלון ז'אן פול גוטייה פור מן או כל בושם גברי עם ניחוח בעל נוכחות.

קבוצה 3 היא סוג האנשים שבד"כ מגדירים את עצמם "מבינים" או שהחברים שלהם מגדירים אותם ככה. באשר אליי, אני מעריכה אותם על ההשקעה אבל צריך לעבוד על הפאסון....

גברים יקרים, להלן 5 פריטים (לא כולם פרטי לבוש) שמבחינתי משדרים פאסון גברי. לא משנה מה הסטייל שלך, הם חייבים להיות בבעלותך, יש חפיפה עם הרשימה שעשיתי לנשים בנקודות מסויימות וזה רק אומר שהפריטים הם אוניברסליים וצריכים להיות בכל ארון ושווה להשקיע בהם את הכסף שהם עולים.
מוכנים?
יאללה

1. זוג מכנסיים אלגנטיות מכותנה/משי/צמר.
מכנס תפור טוב מחומר טוב גם ישב טוב. תשים אותו עם טישרט, ג'קט, סוודר או חולצה מכופתרת הוא תמיד ישדרג את הלוק ויקנה לך מראה יותר רציני ממה שהיית מקבל עם דגמ"ח או ג'ינס. מכנס טוב יראה טוב גם עם סניקרס ועם נעל ערב שחורה, מותאם עם חגורה סולידית עם אבזם צנוע והקפל המגוהץ, פשוט מאוד נראה טוב ומתאים לכל מצב.

 




2. חולצה לבנה מכותפרת. כמו אצל הנשים, גם כאן תקפים אותם החוקים, ואני אחזור עליהם: הכי חשוב זה הבד ממנו עשויה החולצה, תשקיעו בכותנה ו/או משי, השרוולים צריכים להיות ארוכים וכשחם מגולגלים מעל המרפק.
עם חולצה לבנה אפשר היה להוסיף ווסט (כן אמרתי ווסט! תהרגו אותי....) אבל אני יודעת כמה שהגברים הישראלים בזים לפריט הלבוש הזה אבל תנו לי להגיד לכם שווסט (כמובן עשוי טוב) עם עניבה או בלי משדרג את הלוק ומוסיף תחושת חליפה אך עם זאת הוא קליל ולא מתאמץ.




3. Desert Boots: הומצאו על ידי החברה האנגלית CLARKS במאה ה19, וכמו הטרנץ' יועדו לצבא ובהמשך התאזרחו. לחברה יש פטנט רשום על החומר ממנו עשויה הסוליה בולמת הזעזועים המיוחדת שלהם. היופי בנעל הזאת שהיא לא נראית כזאת יפה בהתחלה ואפילו דיי פשוטה אבל הדזרט בוט נראה טוב עם כל מכנס והכי חשוב , בכל גיל (אחרי גיל מסויים, גבר עם סניקרס מגניבות זה פאתטי). הדגם המומלץ על ידי הוא החום כהה מזאמש אבל יש הרבה וריאציות לנעל הזאת, בין היתר גם לנשים.
הדגם המקורי זכה לאינטרפרטציות אצל חברות אופנה אחרות וכמובן גם חיקויים אבל אני ממליצה על הדגם הקלאסי והמקורי של קלארקס.




4. מוקסינים: כפות רגליים של גבר זה דבר מכוער. נקודה. בעולם מושלם לא היינו צריכים להיות עדים לבהונות עם הפוני, לסידור הלא מוצלח של הציפורניים וכמובן הגודל של האיברים האלה......בואו נודה שכף רגל של אשה זה הרבה יותר נאה, ולכן  (שוב,) בעולם מושלם היינו רואים אותם רק בים. אבל מאחר ואנחנו חיים במדינה עם אקלים בלתי נסבל, אני מבינה שחייבים לאוורר את המפלצות האלה לפעמים ובלית ברירה גברים מסתובבים עם סנדלים ונעלי אצבע. אבל כשמגיע רגע שבו צריך לשמור על פאסון (עם כל הכבוד לדייט או ראיון  עבודה או כל מעמד מחייב יותר, אתה לא תבוא עם הההאוואיאנאס או הנעלי שורש שלך וגם לא לתיאטרון או יציאה לפאב) אין מנוס מלנעול נעל סגורה. במקרה הזה המוקסין הוא הפתרון הכי טוב.
הצבע הוא צבע עור או חום, החומר הוא זמש או עור והגרב חסרה או עד הקרסול, העיקר שלא תציץ מהנעל. המוקסין עובד טוב גם עם מראה אלגנטי וגם עם מכנסי ברמודה.
מי שמרגיש בנוח עם המיניות שלו (בני ישראל הרבה יותר שמרניים מהאירופאים בכל מה שנוגע לצבעים וגזרות) יכול להתפרע וללכת על צבעים וטקסטורות אחרים.
מאחר וזאת נעל שננעלת גם ללא גרב, חשוב מאוד שהיא לא תהיה מעור סינטתי כי אז הרגל שלך תסריח למרחקים.

 



5. ארנק עור איכותי: לכל גבר אחרי גיל ההתבגרות צריך להיות ארנק מכובד, ולא משנה אם מה שיש לך בפנים זה חוגר, תעודת סטודנט או כל דבר אחר, אם הוא מלא או דליל, הוא צריך להיות רציני. ראיתי יותר מדיי ארנקי סקוץ' (זה שאמא שלך קנתה לך אותו בחנוכה ושמה בפנים 10 שקל כשזה עוד היה השטר של גולדה זה לא מרשים ולא מיוחד, הארנק הראשון לא אמור לשמש אותך כל החיים), ארנקי דמוי עור מתפרקים, והכי הזוי, גברים ללא ארנקים ששולחים יד לתוך המכנסיים ומוציאים לך שטרות מדובללים (כן כן, גם כאלה)....
ארנק עור טוב מחזיק מעמד הרבה ושומר על מראה טוב לאורך זמן.


אני רוצה שוב לציין שזה שאתם גברים לא אומר שלא צריך להשקיע, וזה שיש דברים יותר חשובים לא אומר שלהראות טוב זה מיותר והכי חשוב, תיישמו, ותיהנו מהמחמאות.

7 תגובות:

  1. אלה היקרה,

    מאוד נהניתי לקרוא את הבלוג שלך. אני חושב שההבחנות שלך לגבי סיווג הגבר הארצישראלי המצוי מדויקות להפליא. אני חושב שאת מציגה חזון יפה אבל, לפחות כרגע, אין לו חפיפה עם הרחוב.
    ברצוני לספר לך נקודת מבט קצת אחרת:
    למרות שאני לא תושב המרכז, יש לי מספר חברים שגרים שם והם מציגים תמונה שונה, ואני מצטט: " בחור עם חולצת צבא גזורה וסנדלי שורש משיג בפאב בת"א לפחות 10 מספרים בלילה!"
    הם גורסים שהבחורות במרכז מחפשות את הבחורים המחוספסים, המסוקסים והזרוקים (במידה) כי כל אלה הם סימני ההיכר של המושבניקים או הקיבוצניקים שנחשבים, בצדק או שלא, כחברה איכותיים.
    או במילים אחרות, יהיה סיכוי נמוך יותר שבחור שמתלבש ככה יהיה ערס או סתם תימהוני.

    יכול להיות שמה שבחורות באמת מחפשות זה לא גברים חומריים שמוציאים הרבה כסף על דברים כמו לבוש מהודר ועושים כל מאמץ להחצין את זה, אלא בחור פשוט עם צניעות וערכים?

    ברור לי שאני מדבר בהכללות גסות אבל אני מקווה שהנקודה שלי ברורה.
    אני סקרן לשמוע את דעתך בעניין.

    תמשיכי לשמור על פאסון,
    עד לפעם הבאה...

    השבמחק
  2. אנונימי יקר,
    תודה על תגובתך,
    העניין שאתה מדבר עליו כאן מוכר לי היטב.
    הבעיה היא לא הפאסון אלא הסטיגמה המרושעת שיש לו. ז"א שפאסון, כמו שאתה בעצמך אמרת משוייך במדינת ישראל עם ערסים, הומואים ופלצנים.
    הבעיה היא לא המוקסין, כי הרי אם בקיבוץ כולם היו הולכים עם מוקסין וחולצה מכופתרת, אתה יכול להיות בטוח שזה סוג המראה שהיה משיג לך יותר מספרי טלפון. בעיניה של בחורה צעירה (ואני מדגישה צעירה, כי אחרי גיל 25-26, מעטות הן הנשים שתלכנה על גבר מסונדל ומדובלל), קיבוצניק או מושבניק הוא בחור איכותי, והסיכוי שתפלי על לוזר נמוך יותר. איך מזהים קיבוצניק ומושבניק? אתה אמרת, על ידי הסנדלים והחולצה הדהויה. באותה דרך עובדות גם הבחורות, רק שבמקרה הזה, גבר צעיר לא כל כך חשוב לו בחורה איכותית אלא....אמ....אתה יודע מה הם מחפשים, אני יכולה להבטיח לך שבחורה לבושת צמודים, חזיה לבנה מצבצבת מגופיה שחורה, מחשוף נאה וקעקוע של ורד אדום על הציצי (פשוט משדר יוקרה ואיכות) תהיה יותר נחשקת מאותה בחורה בחליפת שאנל.
    תאר לעצמך שאחרי שהשגת מספר טלפון, קבעת דייט, ואז מגיע למסעדה נחמדה עם נעלי שורש וחולצת סוף מסלול, יוקרתך תרד, באחריות.
    המטרה שלי פה היא שאפתנית, אני מודה, לשכנע את עם ישראל לשמור על פאסון, כאשר הבעיה העיקרית היא הדיעות הקדומות והסטיגמות שיש על הופעה מסוגננת, זה לא תקין וצריך לשנות את זה.
    מלבד זאת, שמירה על פאסון אינה מוגבלת רק לעולם הרווקים הצעירים (ואני מדגישה צעירים, תשאל את החברים שלך איך הסנדלים עובדים להם בגיל 30), בעבודה, במסעדה, בתיאטרון, במוזיאון, בהופעה או ארוחה (איזה פייטנית אני) הופעה נאה היא מתבקשת, ואני יודעת שזה עדיין לא ככה, אבל זה צריך להיות ככה.
    כשאתה מתלבש יפה זה קודם כל בשביל ההרגשה שלך וההנאה שאתה מקבל מלהביט במראה, זה עושה מצב רוח טוב, ומצב רוח טוב עושה אותך יותר רגוע, יותר אדיב, ככה בדרך לעבודה לא תתעצבן על המניאק שחתך אותך, על הרמזור שלא מתחלף, הבוס עם הבקשות המגזמות שלו והיום כבר נראה יותר טוב.

    וזו דעתי בעניין

    השבמחק
  3. שכחתי להוסיף:
    שמירה על פאסון לא מצריכה הוצאות מרחיקות לכת, הרי מתוך רשימת הפרטים שעשיתי כאן, הכי יקר הוא הארנק, וגם לפוסט הזה קוראים "דברים ששוה להוציא עליהם כסף" וכפי שאתה רואה, הם רק חמישה.
    בחור פשוט עם צניעות וערכים הוא לא ההפך מבחור ששומר על פאסון. תאמין לי גם לבחורים שמתלבשים יפה יש ערכים, אני נשואה לאחד כזה וערכיו רבים לאין ערוך.
    הרי מי מתלבש בהתאם לדיעות שלו? תיכוניסטים! ואני הייתי רוצה לחשוב שלזכרי ישראל יש יותר תחכום מתיכוניסט ממוצע.

    השבמחק
  4. יאללה, כמה פאסון כבר יש לבעלך?

    ודרך אגב, האתר לא עובד טוב באקספלורר, רק השועל מסתדר איתו

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. קלעת בול!!! מי ייתן וכל הגברים ישכילו מן הכתוב!

    השבמחק