יום שבת, 30 בינואר 2010

עם המבט למטה- פוסט נעליים

הפעם אתמקד בנעליים.
ידוע שאף מראה אינו מושלם אם לא מתאימים לו את הנעליים הנכונות, אבל לפעמים, הנעליים הן אלה שהופכות למרכז תשומת הלב. אני רוצה להקדיש את הפוסט הזה לשואו קייס של נעליים  עוצרות נשימה שמצאתי בשיטוטיי ברשת, אך קודם, איך לא, קצת מלל.
עניין ההנעלה בארץ הוא בעייתי, בלשון המעטה. ניסיתי למצוא דוגמאות לנעליים שבנות ישראל מסתובבות איתן ברשת, אבל אף אחד לא מייצר כאלה דגמים. אני מדברת על פלטפורמות על הכל ללא הבחנה. נעלי אצבע עם פלטפורמה 5 ס"מ מפלסטיק, כפכפי עור רגילות עם פלטפורמה, הכל בארץ הולך עם פלטפורמה ורחב ובגדול.
אז בואו אני אסביר לכם מה תפקידה של הנעל. הנעל אמורה לעדן ולייפות את הרגל. אם כולנו היינו קונות נעליים על פי העיקרון הזה, הרבה מהזוועות שאני רואה ברחוב הישראלי היו נמנעות. אני לא רוצה להגיד שמות של מותגים אבל הרבה מהמותגים הנחשבים והמפורסמים בארץ עבר זמנם והם חייבים לרענן את הסגנון שלהם.
חזרה לעיקרון, הנעל אמורה לעדן את הרגל הנשית ותירוץ הנוחות לא עובד כאן. גם נעליים נוחות יכולות להיות מעודנות, אפילו לקרוקס יש גרסת נעל בלרינה וגם סניקרס יכולות להיות מגניבות ומיוחדות.
 
 

תופעות כמו מגפי ה"עוג" האוסטרליות לא מקובלת עליי בכלל ובמיוחד לא בישראל. הן גסות ומכבידות את הרגל, מוחקות כל זכר לקיומו של קרסול והן גם חמות מאוד שכן הן מיועדות לחורף קר. בארץ הטמפרטורה כמעט לעולם לא יורדת מתחת ל 10 מעלות ועל כן אין שום הצדקה למגף צמר כבשים. האסטתיקה שלהן לא מצדיקה את הסבל מבישול ארוך של כף הרגל והן לא גורמות לברכיים שלכן להראות צרות יותר. מה שמתקבל פה בעצמם זה מראה רגל הפיל פלוס תחושת התבשלות מחום. ואני שואלת......למה????
באשר לגברים, חוק אחד מנחה מבחינתי את הסטייל: נעלי ספורט מקומן בחדר כושר ועל מסלול הריצה. נעלי ספורט אינן נעלי יציאה ואפילו הנוחות שלהן אינה סיבה להוציא אותן מחדר הכושר. היחידים שאפשר להבין שילכו עם נעליים כאלה הם גברים עם רגל במידה 48 פלוס שקשה להם למצוא נעליים במידה שלהם וצריכים להסתדר עם מה שיש, רופאים וכמובן אנשים עם בעיות אורטופדיות.
חזרה לנשים. בביקורי האחרון בארץ הסתובבתי בקניון ונכנסתי לחנות נעליים. בזמן שבעלי מדד סניקרס מגניבות, התחלתי לדבר קצת עם המוכרת ואמרתי לה שאני מזהה ישראליות בחו"ל ע"פ נעלי הבופאלו בגרסה הקלאסית והבומבסטית שלהן שבארץ נהנות מפופולאריות רבה. אף אשה אחרת לא הולכת איתן.

היא אמרה לי שרק בארץ הדגם הזה עדיין הולך חזק ובחו"ל כבר מזמן נטשו אותו ועברו הלאה. לידיעת חובבות הבופאלו, גם להם יש נעליים יפות ומעודנות יותר, צריך רק לחפש.


ועכשיו נעבור לשואו קייס. את הנעליים שאני אראה לכן כאן, אני מסווגת לשתי קטגוריות, כאלה שמשלימות את הלוק וכאלה שהן לוק בפני עצמן, שגם עם שמלה שחורה פשוטה המראה ימשוך תשומת לב.
בקטגוריה הראשונה  מיקמתי את ג'ימי צ'ו וסטוארט וייצמן, מעצבי נעליים מפורסמים וידועים, לרבות מאיתנו מסדרת "סקס והעיר הגדולה" המיתולוגית.
 


 

בקטגוריית ה show stoppers כמו שאני קוראת להן, ליקטתי כמה מעצבים פחות ידועים ליצדם של מיו מיו, אלכסנדר מקווין עם נעלי הארמדילו שלו שעוררו סערה בעולם האופנה בגלל גובהן והעובדה שכמה דוגמניות מאוד מפורסמות סירבו לנעול אותן בתצוגת האופנה של המעצב מחשש לנפילה. מי שכן הסכימה לנעול אותן היתה ליידי גאגא שבקליפ האחרון שלה Bad Romance לבשה בין היתר טוטאל לוק של מקוווין מהקולקציה האחרונה שלו בשילוב עם הנעליים המפלצתיות.



 
  

  
  

 
  
  
 

המעצבת האהובה עליי מכל מה שראיתם כאן, היא קלמנטיין בקסטר הבריטית שעשתה קולקציה מרהיבה וצבעונית בשילוב עם עקבים ופלטפורמות מיוחדות מגולפות בעץ בעבודת יד. פניתי אליה על מנת לברר היכן ניתן לרכוש את דגמיה, נאמר לי שהיא כרגע מייצרת רק לפי הזמנה ויש רשימת המתנה די ארוכה לדגמים שלה. מחירם נע סביב ה 700 פאנוד. החלום להיות בעלים גאה של זוג נעליים שכזה נגוז לו אבל היי, בחורה יכולה לחלום, ואולי כשיום אחד אהיה מעצבת ידועה ועשירה אוכל להזמין לעצמי את הדגם השחור כחול עם הזיגזג המגניב הזה על הפלטפורמה.
ועם העיקרון הזה, אני אשאיר אותכם ליהנות מפאר היצירה הסנדלרית.

גילוי נאות, רשימת אתרים:
http://www.clementineshoes.co.uk/
http://www.mailamore.com/ אני בד"כ שונאת אתרי פלאש ובמיוחד כאלה שמנגנים אבל מאי שיחקה אותה כשהיא שמה את כרמן של ביזה, אחת היצירות האהובות עליי.
http://www.guillaumehinfray.com/


5 תגובות:

  1. לא יודעת לאיזה צורה של רגל מתאימות הנעליים האלו, אבל בטוח לא לרגל אנושית..

    השבמחק
  2. לא כולן, וכמובן לא עם כולן את הולכת לעבודה או לסופר.
    מלבד זאת, הצרפתים אומרים
    Faut souffrir pour être belle
    ולפעמים צריך להזכיר את זה לעצמנו
    וכמובן ללמוד ללכת על עקבים סופסוף

    השבמחק
  3. וואללה, לא נראה לי (שצריך לסבול)
    אבל מי שנהנית לסבול, שתהנה ושתלך על עקבים
    לא אני...
    המטרה של נעליים לדעתי היא להגיע ממקום למקום בלי לדרוך על זכוכיות :-)

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  5. אם גם הסנדלים השטוחות והסניקרס לא מדברות אלייך, כנראה שפאסון זה לא התחום שלך

    השבמחק