יום שבת, 16 בינואר 2010

על מה שווה להוציא כסף? (נשים)

בפרוס עלינו השנה החדשה ואיתה מבצעי סוף העונה, הייתי רוצה להמליץ לקוראיי על מה שווה להוציא כסף ולקנות בחנות יקרה, עם או בלי מבצע. אני יוצאת מנקודת הנחה שיקר זה איכותי, למרות שבשנים האחרונות עם מעבר הייצור ברובו לסין, אני לא בטוחה עד כמה הקביעה שלי נכונה ומבוססת, אני מקווה שכן.
כאשר אנחנו קונות בגד יקר, אנחנו לא סתם "משלמות על התווית" אלא גם על האיכות. זה מתחיל מדברים קטנים כמו סוג התפר שמחזיק את הבגד, הכפתורים ומגיע לאיכות הבדים ולרמת ההשקעה של החברה ב"תדמית" או הגזרה. קיימות בשוק היום אינסוף שיטות לעשות בגד, המעצבים הנחשבים יותר משקיעים יותר בלימוד הגזרה, שיטות עיבוד הבד, איכות הסיבים מהם עשוי הבד והתפירה עצמה ולכן הם גם יקרים יותר ולכן האמירה "פחחחחח אני מביאה מכנס כזה ממנגו(/זארה/טיאנטי/פוקס/ H&M וכד') בעשירית מחיר" לא מקובלת עליי, כי אולי כן, את יכולה למצוא את אותו מכנס סיגר שחור גם שם, אבל איך הוא ייראה אחרי שתי כביסות זאת כבר שאלה אחרת.
אמא שלי אומרת "אנחנו לא מספיק עשירים בשביל להרשות לעצמנו לקנות דברים בזול" והכוונה היא שמי שקונה בזול קונה יותר ולכן זה לא תמיד משתלם. אין לי בעיה עם הרשתות שציינתי קודם, אני בעצמי פוקדת את החנויות האלה לעיתים ויוצאת משם עם שקיות, אבל צריך לדעת מה כן כדאי לקנות זול. הטרנדים החולפים, הסקיני האדום/צהוב/טורקיז/ עם פייטים/ניטים /שפשופים, חולצת הפייזלי האוורירית, הטייץ דמוי עור, הטוניקה עם ההדפס הענק של נמר/פרצוף/סלוגן כלשהו וכו' חובה לקנות רק ברשתות הזולות שכן אלו הם טרנדים חולפים (ואין שומדבר רע בזה) ורוב הסיכויים שבעונה הבאה כבר לא יבוא לך עליהם. ישנם חמישה פריטים (בתור התחלה, אולי אחרי זה יצוץ לי עוד משהו) שכדאי לקנות באיכות טובה ולא להתפשר:

1. מעיל טרנץ'. במקור הומצא על ידי חברת ברברי פרורסום (Burberry Prorsum) הבריטית אי שם במאה ה19 והיה מיועד לצבא הבריטי. עם הזמן עבר שינויים והותאם גם לגוף הנשי, זהו מעיל רוח ארוך, עמיד במים ולא חם (וזה חשוב!) עם אבזמים על שורש כף היד והצוואר על מנת שהרוח לא תיכנס, חגורת מותן, כותפות שמזכירות את מוצאו הצבאי ובד"כ צבע בז' נייטרלי שהולך טוב עם הכל.
עם השנים הטרנץ' המקורי עבר שינויים וקיבל גרסאות שונות אצל מעצבים שונים אבל הדגם המקורי והקלאסי עדיין רלוונטי וטוב כמעט לכל אקלים, נראה מעולה ומשדר, כמובן, פאסון.

מחיר טרנץ' קלאסי של ברברי עומד כיום על 1000$, זהו מעיל שתוכלו להוריש לנכדים שלכם והוא עדיין יהיה רלוונטי, ולכן לדעתי הוא שווה את ההשקעה.


 
 


2. חולצה מכופתרת לבנה. אין בעצם יותר מדיי מה להגיד עליה. הכי חשוב שתהיה בגזרה הנכונה ומהחומר הנכון. חולצה מכופתרת לא אמורה להיות צמודה מדיי וצריכה להיות עשויה מחומרים טובים. חולצה מכופתרת בעשר שקל בסוף עונה, ברור שלא תחזיק מעמד הרבה זמן. עדיף להשקיע בחומרים כמו משי, כותנה ואפשר לערבב פנימה גם ויסקוזה. חולצות מכופתרות מאקריליק ופוליאסטר יאבדו את צורתן מהר מאוד, אחרי כמה כביסות כבר יהיה קשה להוריד מהן את הריח (במיוחד באיזור בית השחי) והא לכם חולצה שטובה רק לעונה אחת. בנוסף, חולצה כזאת קונים רק עם שרוול ארוך ובקיץ מקפלים (כמו שעשינו בצבא), חולצה לבנה מכופתרת עם שרוול קצר תיתן לכן מראה של דיילות יופי או אשת שירות בחברה סלולרית.

3. מכנסי סיגר. במקור הדגם נלקח מהמלתחה הגברית ועבר הסבה לישבניהן הענוגים של בנות המין היפה. האופנה יכולה להתחלף, הסקיני יצוץ וייעלם, ואולי יצוץ שוב עוד 40 שנה כמו שעשו המכנסיים המתרחבות של הסיקסיטז לפני עשור, אבל מכנסי הסיגר תמיד יהיו אקטואליים, אלגנטיים ומחמיאים.כמו החולצה המכופתרת, גם המכנס צריך להיות עשוי חומר איכותי, פלסטיקים למיניהם לא יחזיקו מעמד הרבה זמן ולכן עדיף לשים לב שהמכנס יהיה עשוי כותנה או תערובת של צמר עם כותנה, על סטרץ' אין בכלל מה לדבר, המכנס לא צריך להיות צמוד.


 
 

4. נעלי דקולטה ( Decoltè) שחורות עם עקב. או כמו שזה נקרא בעברית "נעלי סירה" עם עקב. גם כאן, הכי כדאי ללכת על צורה קלאסית, לא שפיץ, לא מרובע, לא בובה (המחריד ביותר לטעמי) אלא צורה מעוגלת פשוטה, אפשר אפילו לחטוא עם פפיון קטן או אבזם. החומר צריך להיות עור בלבד. מי שלא הולכת עם עור, קנווס יכל להיות בסדר, למרות שהוא מתלכלך יותר והמראה שלו פחות יוקרתי, הכי חשוב לא חיקוי עור כי הן יראו כמו נעלי בית תוך כמה חודשים.
נעל דקולטה שחורה על עקב הולכת טוב עם הכל ותמיד צריך לשמור זוג באוטו או בתיק לכל מקרה. זהו זוג הנעליים היחיד שלדעתי הכי שווה להשקיע בו הרבה.


5. Little Black Dress.  השמלה השחורה הקטנה. הומצאה על ידי קוקו שאנל בשנות ה20 בתור פריט בסיסי, ורסטילי ונוח לקהל לקוחות מאוד רחב. השמלה השחורה הפכה עם השנים לאייקון וזכתה לאינטרפרטציה של מעצבים רבים, הבולט בניהם הוברט דה ז'יבנשי שעיצב בשנות ה50 את השמלה השחורה המפורסמת של אודרי הפבורן בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני"

 כל אשה שמכבדת את עצמה צריכה בארון שמלה אחת איכותית שחורה, שוב הדגש על חומרים טובים ותפירה איכותית הוא חשוב מאוד ולמרות שאלו הם הדברים שבד"כ מייקרים את הקניה בכמה מונים, זהו פריט ששוה את זה, עם נעל שטוחה, או דקולטה עם עקב, שרשרת פנינים או ענק יהלומים, עם טרנץ' או פרווה, השמלה הולכת עם הכל ותהיה ההוצאה הכי משתלמת שתמצאו בארון.
לסיום ליקטתי עבורכן את ההיילייטס בתחום השמלות השחורות מתצוגות האופנה הטרום סתוויות שהיו לאחרונה בבירות האופנה העולמיות.



בפוסט הבא: חמישה דברים שצריכים להיות לכל גבר בארון......






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה