יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

האגדיים: הרמס


היום רציתי לדבר על המותג הכי יקר בעולם. זה לא ארמאני, לא שאנל ולא איב סן לוראן אלא הרמס. הסיבה שהרמס לא מצלצל כל כך מוכר נעוצה בכך שהוא תופס נישה מאוד מיוחדת בכל התעשיה העניפה הזאת.
ראשיתו של המותג הקסום הזה הוא בסוף המאה ה19 כאשר משפחת מהגרים גרמנים פותחת בית מלאכה לרתמות סוסים בפאריז. ת'ירי הרמס (Thierry Hermès), המייסד, לקח על עצמו את המשימה לעשות את הרתמות הכי טובות בפריז וכך רכש לעצמו קהל לקוחות איכותי ונאמן. בשנות ה20 של המאה הקודמת הרמס הוציאו פטנט על הריצ'רץ' והיו הראשונים לייצר תיקי יד לנשים שנסגרים ברוכסן. בשנות השלושים המאוחרות יצאו לשוק צעיפי המשי המוכרים שלהם שלפי הסטטיסטיקה, כל 20 שניות נמכר צעיף אחד כזה, לפי בדיקה שערכתי באתר לממכר צעיפים מחיר של אחד כזה עומד על 169 דולר.
החברה התפתחה והתרחבה לתחומים אחרים; כפפות ובגדי רכיבה, הלבשת גברים, מטענים, ולבסוף גם הלבשת נשים.
בשנת 1956 יצא אל השוק התיק המיתולוגי המכונה ה"קלי" על שם גרייס קלי שהתמשה בתיק העור הגדול של הרמס על מנת לכסות את בטנה ההריונית ובכך להטל בצלמי העיתונות הסקרנים.




גרייס קלי עם ה"קלי"



בשנות השבעים יצאה קולקציית הנעלה לנשים וקולקציות "מוכן ללבישה" (pret a' porter ) המלאות הראשונות לגברים. ב1984 השחקנית ג'יין בירקין מחליפה את תיק הקש הישן שלה בתיק עור חדש ובכך מתחילה את השגעת ושמה ה"בירקין באג", שבעצם עד היום לא נרגעת.



ג'יין בירקין






מאז ועד היום להרמס נוספו ליינים נוספים כגון ריהוט, טקסטיל לבית, מתנות, מוצרי פורצלן וקריסטל ועוד. בשנות השבעים, כניסתם לשוק של מתחרים חדשים וקושי לעמוד בתחרות, שכן הרמס מתמחה ומתגאה בייצור מחומרים טבעיים בלבד, שיטות יצור מסורתיות ודגש על עבודת היד, גרמה למעידה קטנה בעסקים (כנראה שאז היא לא נראתה להם כל כך קטנה שכן בתי היצור עצרו את עבודתם לשבועיים). מאז החברה נמצאת בצמיחה מתמדת ונראה כי היא חסינה לתנודות הכלכלה המודרנית שבשנתיים האחרונות פגעו כמעט בכל בית אופנה.
בשנים 1998-2003 האחראי על ליין הנשים היה מרטין מרג'לה הבלגי, מאביב 2004 הוחלף בז'אן פול גוטייה, בחירה מעניינת, למי שעוקב אחרי יצירותיו של גוטייה מפני שהוא ידוע בפרעותו היצירתי ולהרמס יש מראה מאוד מהוקצע רגוע ונוטף פאסון כזה ספורטיבי- אינדיאנה ג'ונסי חצי קז'ואל אם עם זאת כל כך אלגנטי. על ליין הגברים אחראית ורוניק ניחניאן (Véronique Nichanian )












למעלה: הרמס אביב 2010, הרמס אביב 2010,
למטרה:
הרמס חורף 2004,הרמס חורף 2004 (הקולרציה הראשונה של גוטייה להרמס)

לפי נתונים המתפרסמים באתר הרשמי של הרמס, המכירות שלהם באמת ירדו בשנים 2008-2009 ביחד עם כל הסובלים מהמשבר, כמעט בכל אחת מהמחלקות חוץ מכמובן מוצרי העור, שהיא זאת שהצליחה לשמור על הצמיחה של הרמס גם בשנות המשבר הקשות שעוברות עלינו. 
תיק הבירקין עד היום נחשב לסמל סטטוס ואפילו השקעה כספית בטוחה. המחיר הממוצע של תיק בירקין עומד על 7,500$ וזמן ההמתנה לאחד כזה הוא 5 שנים בממצוע. לפי מחקר שעשיתי בשנה השלישית באוניברסיטה על שוק תיקי היד, בחרנו דגם שכיח של תיק יד שחור מעור ובדקנו מחירים בכל מיני חברות. יצא שתיק שאצל דולצ'ה גבאנה עולה בסביבות ה700 יורו, יעלה אצל ארמאני בסביבות ה1500, בהרמס הוא יעלה 6000! הם באמת בפאזה משלהם.....




















שחור: תיק בירקין מעור תנין וכסף משובץ בפאווה (זה כשיש מלא יהלומים קטנים משובצים ביחד) יהלומים- $64,800 נמכר במכירה פומבית בלונדון ב2005

צבעוניים: שלל תיקי בירקין בגרסאות שונות
בין המפורסמות שמתהדרות בתיק הבירקין: ויקטוריה בקהאם (שנראה כאילו יש לה אספקה בלתי נגמרת של התיקים שכן היא מצולמת לא אחת על ידי הפפראצי כל פעם עם גרסה אחרת של הדגם), אופרה ווינפרי, ג'וליה רוברטס, סופיה קופולה ועוד.

בתמונות: הרמס אביב 2010 גברים/נשים















סורי על הבלגאן, אבל העורך תוכן פה הוא על הפנייייים!!!!

תגובה 1:

  1. אני גם מאוד אוהבת אותם, הם קבעו דברים רבים בסצנה הזאת. קודם כל התעשרו בתקופה שמי שייצר אוכפים מכר כמויות..ואחר כך התחילו עם הריצ'רצ' שזה בכלל סטארט אפ מטורף בזמנו

    השבמחק