יום ראשון, 9 במאי 2010

החיים בצבע

הקיץ הזה נלבש פסטלים/ פרחוני / רומנטי / תחרה/ מכנס מתרחב, וכו' וכו' וכו כך על פי עיתונות האופנה המודפסת והמקוונת. עם כל הכבוד שאני רוחשת לעיתונאי האופנה, מעצבי העל ומבקרי התצוגות, היום אני רוצה להתעסק בטרנד שאני אישית אוהבת. זה פחות טרנד ויותר עיקרון מנחה בחיי, אלמנט שמשפיע על כל תחומי ההתמחות שלי ובא לידי ביטוי אפילו באוכל שאני אוכלת. צבע.
מאז שאני זוכרת את עצמי נמשכתי לכל דבר בוהק וצבעוני, זה תמיד עושה לי חשק. מחקרים מדעיים רבים הוכיחו שלצבע יש השפעה על מצב הרוח של בן האדם, בעזרת צבע ושילובי צבעים אנחנו מעבירים מסרים, למשל; צהוב ושחור- אזהרה, אדום- סכנה, אפילו לא צריך טקסט, מספיק לראות את הצבע של השלט או הכיתוב ולהבין את כוונת המשורר. הוורוד סוגל לאהבה (קיטשית ומתקתקה) ירוק לטבע ובריאות וכן הלאה.
צבעים בוהקים והדפסים מורכבים הופכים את את הבגד ליותר מפריט לבוש. צבע ודוגמא מושכים את העין וגורמים לנו לרצות להתבונן ולהבין יותר טוב מה רואות עינינו. בעזרת ניגודי צבעים ניתן ליצור אפקטים אופטיים ותעתועי דמיון. למרבה ההפתעה, בארצנו הקטנטונת נשים בעיקר מפחדות מצבע. בניגוד לאופי החם והפתוח של הישראליות, הן מעדיפות להתלבש בשחור. בגדי ערב ומועד נרכשים בצבעים יחסית רגועים. אם לא שחור אז כחול כהה, אם לא כחול אז אפור, ואם לא זה, אז מקסימום בורדו. ואני שואלת למה? בתודעה הישראלית יש מין קונספציה מוזרה כזו ששחור מרזה וכל השאר משמין. אז לא! שחור רק ממוסס אותנו ברקע, בין שאר לבושי השחורים והכחולים כהים בסביבה, הוא לא מרזה, הוא מעלים. על מנת ליצור אשליית רזון אפשר להשתמש גם בהדפסים, color blocking (כשתופרים את הבגד מכמה בדים בצבעים שונים ונוצרים בלוקים של צבע בקונטרסט אחד ליד השני), גזרות מחמיאות וכו'. אז הנה בנות, לא רק שחור!
בעקבות שבוע סגרירי ואפרפר אשר החזיר את בגדי החורף הכהים שלי לעוד סיבוב נתקפתי חוסר סבלנות וגעגועים לעונה החמה ולצבעים העליזים שהיא מביאה איתה. על מנת להנעים לעיניי ולשמח את לבבי קיבצתי פה כמה מעצבים מוכרים יותר ופחות שגם בעונה זו, שבה שולט ה Nude Look (המראה העירום, צבעי פודרה ובז') והצבעי הפסטל העדינים, לא ויתרו על התאווה לצבע בוהק ושמח ולהדפסים משובבי עין ונפש.

נתחיל בקולקציות הקיץ לעונה הנוכחית:

קולקציית הקיץ האחרונה בעיצובו של אלכסנדר מקווין המנוח. בקולקציה הגאונית הזאת הוא השתמש בטכניקות הדפס חדישות וממוחשבות. ההדפסים, ברמת דיוק מעוררת פליאה הם של חיות כגון פרפרים, לטאות, נחשים וכו'

בטסי ג'ונסון, הניו יורקית הקופצנית לעולם לא תוותר על הצבעים הבוהקים שכל כך מאפיינים את הסגנון שלה

אמיליו פוצ'י, אמן ההדפסים האיטלקי

ורסאצ'ה, הדפיסה גם על חצאיות PVC שקופות

פול סמית' הבריטי

בשבוע האופנה האחרון בפריז הציג לראשונה המעצב מאניש ארורה ההודי את הקולקציה הראשונה שלו... והלב שלי כמעט התפוצץ מרוב אושר.

בהחלט ניתן להסיק שהמעצב הזה חי בעולם משלו, יפה יותר מהעולם שלנו.
ובזירה המקומית הצלחתי לאתר כמה דברים שמצאו חן בעיניי:

שילוב נחמד של צבעים והדפסים


טעימה קטנה מהמזרח הרחוק, תמונות משבוע האופנה אביב קיץ ביפן:
ולסיום הפקת אופנה צבעונית במיוחד מאת הצלם דיוויד ברטון. ההפקה נקראת "גרפיטי" והיא צולמה במיאמי השנה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה