יום שבת, 5 באפריל 2014

בו!

אימה היא הדבר החם הבא. לא, סליחה, אימה היא הדבר החם זה זמן רב, ובניגוד לטרנדים כאלה ואחרים היא הולכת ומשתרשת בחיי היומיום שלנו. בעוד העולם שלנו מתקרב להשמדה עצמית בצעדי ענק, התחממות גלובלית, בועות נדל"ן, הביטקוין ועכשיו גם וירוס האיבולה, אחריו אני עוקבת בדריכות, אנחנו מעדיפים להדחיק, ולהפחיד את עצמנו בפנטזיות, בהן נוכל להגיד לעצמנו "זה רק בסרטים". הרי לא תיתכן מתקפת זומבים בזמן הקרוב, אין רוצח קניבל שיסמם אותנו וישב איתנו לסעוד את מוחנו, אין רוח רפאים רעה שתוקפת אותנו בחלום ואין ילדה קוריאנית אפרפרה שתפחיד אותנו למוות כשתצא מתוך הטלויזה. הניתוב של הפחד למקומות האלה נותן לנו ליהנות מתחושת המתח בעודנו מתרווחים על הכורסא מנשנשים עוגיות, ואז הולכים לישון במחשבה של "הזומבי הראשון שאני רואה, אני קונה כרטיס לאוסטרליה, לפני שהמממשלה תיפול והצבא יושבת".
עם המגמה העולמית הזאת שכבר כבשה את הקולנוע והטלויזיה החליטה לזרום פראנקה סוצאני, עורכת ווג איטליה בהפקת האופנה שלה לחודש אפריל Steven Meisel: Horror Movie.
גילוי נאות, קראתי בכל מיני מקומות שההפקה מדברת בעצם על אלימות כלפי נשים, לא כך הרגשתי אחרי שראיתי את הסרטון; כולנו מבינים שאין להקל ראש באלימות נגד נשים, במיוחד לא לעשות הפקות אופנה בהן לצד אשה המוטלת חבוטה כתוב "שמלה: ולנטינו", הסרטון הזה, לטעמי, נראה יותר כמו סרט אימה יפני שטרם עבר אדפטצייה הוליוודית, הוא משחזר את כל קלישאות האימה הכי נפוצות, ובסוף הנערה השברירית סוגרת חשבון עם המניאק, אימה קלאסית.



הצבע האדום השולט כל כך בסצנות האלה, נכח גם על מסלולי התצוגות בניו יורק ומסתמן כאחד הצבעים החמים לחורף הבא. בואו תראו:

 Anna Sui, Carolina Herrera, Anna Sui

 Zimmerman, Alice + Olivia, Marc by Marc Jacobs

Donna Karan

שאר התמונות משבוע האופנה בניו יורק, כרגיל בעמוד הפייסבוק שלי.