יום ראשון, 21 במרץ 2010

לא שופך לאגר

לעתים מאוד רחוקות האנושות מייצרת אגדות כמו האדם עליו אני עומדת לכתוב. הוא אישיות מאוד מפורסמת, הוא אוהב את אור הזרקורים כמעט כשם שהוא אוהב אופנה ויופי אך עם זאת ידוע עליו כל כך מעט. הוא נולד בהאמבורג, גרמניה לאבא רוסי, שוודי או גרמני ואמא גרמניה בשנת 1933 או 1938, למד לדבר צרפתית, אנגלית ואיטלקית בגיל 6, וכבר בגיל 14 נשלח ללמוד אופנה בפריז. קארל לאגרפלד, "הקיסר", מעצב אופנה אגדי, איש אשכולות שמאז לאונרדו דה וינצ'י לא נראה כמוהו, ידו בכל ויד כל בו. בתחילת הקריירה שלו עבד בתור אילוסטרטור בבתי אופנה פריזאים, זאת כאשר ציורים היו הדרך המקובלת להציג קולקציה להבדיל מצילומי סטילס הנהוגים כיום. בגיל 22 לאחר שהגיע למקום השני בתחרות עיצוב מעילים (אחרי איב סאן לוראן) קיבל סטאז' בבית האופנה הצרפתי Balmain. לאחר ההפסד לסאן לוראן טען שמעילים אינם התחום החזק שלו והוא מעדיף לעצב שמלות ואז הפסיד שוב לסאן לוראן בתחרות עיצוב שמלות, הפסד שמנע ממנו התמחות בבית האופנה Dior.
בשנת 1965 לאגרפלד התמנה למנהל האמנותי של יצרן העורות והפרוות הרומאי פנדי, מינוי שנשא פירות כמעט מייד והוכיח את עצמו כחיובי הן למעצב והן לבית האופנה. מיד עם הצטרפותו, לאגרפלד עיצב את הלוגו המפורסם של FF כאשר אחת מהן הפוכה. ב1966 פנדי הציגו את קולקציית הקוטור פרוות הראשנה שלהם ובשנת 1969 את קולקציית פרט אה פורטה הראשונה.
בשנת 1983 (בעודו ממשיך לעבוד בפנדי, למעשה, הוא עדיין שם) התמנה למנהל האמנותי של בית האפנה האגדי שאנל. הוא ריענן את העיצובים הקלאסיים של המותג הצרפתי הוותיק ותוך כדי שמירה על האסטתיקה האופיינית לשאנל הוא הפך את העיצובים לעכשוויים ומודרניים יותר. בעקבות הצטרפותו של לאגרפלד נפתחו 40 חנויות דגל חדשות של המותג בשנות השמונים בלבד, הדבר הביא לנסיקה בפופולריות של שאנל ועליה במחירים.
כיום לאגרפלד מוכתר כקיסר עולם האופנה. בנוסף לשני המותגים (פנדי ושאנל) להם הוא מעצב שתי קולקציות בשנה (ועוד קולקציית קוטור לבית שאנל) בבעלותו מותג הנושא את שמו.
עם כל ההצלחה והפירסום, קארל שלנו לא נח על זרי הדפנה. העשור האחרון היה מאוד עמוס בשביל הקיסר. לאחר שעיצב קולקציה לכבוד 50 שנה לבובת הברבי, מאטל (החברה היצרנית של ברבי) עיצבה בובת קארל לאגרפלד, Tokidoki, מותג איטלקי בהשראה יפנית עיצב בובת קארל לאגרפלד במהדורה מוגבלת בתור מחווה למעצב.
 הקולקציה לכבוד 50 שנה לבובת הברבי
 לאגרפלד (ואנשים) עם הבובה בדמותו

לאגרפלד בגרסת Tokidoki

ב2004 לאגרפלד שיתף פעולה עם בית האופנה השוודי (והמאוס ביותר יש לציין) H&M, ואז לראשונה פשוטי העם יכלו לרכוש עיצובים שלו במחירים נמוכים.
<

בקולקציית החורף של 2009, לאגרפלד עבד בשיתוף עם Jérôme Coste, יצרן אקססוריז לרוכבי אופנוע, על קולקציית קסדות יוקרה.


במרץ 2009 לאגרפלד ביים וצילם הפקת אופנה עם הדוגמנית Freja Beha Erichsen היפייפיה עבור העיתון Numèro. ההפקה נקראת " Autoportraits, la couture" והיא מציגה את הדוגמנית מצלמת את עצמה בעודה עוטה לגופה את יצירותיו השונות של המעצב הדגול.
 
מתחילת העשור הנוכחי, לאגרפלד בן ה77 או 72 ממשיך במלוא הקיטור קדימה. בשיתוף פעולה עם חברת כספות היוקרה (כן, כספות) Döttling, לאגרפלד עיצב 30 כספות במהדורה מוגבלת הנקראות Narcissus (כמה נכון) ואלו נחשבות לכספות האישיות הכי יקרות בעולם ומחירן עומד על רבע מיליון יורו.

השנה לאגרפלד הספיק לעשות את צעדיו הראשונים בקולנוע לאחר שביים סרטון קצר של מעט יותר מ3 דקות, בכיבובם של לארה סטון ובפטיסט ג'ביקוני. הסרטון, אילם ובשחור לבן, מציג שני נאהבים מתרוצצים מבוטיק שאנל אחד למשנהו וקונים את כל הקולקציה.
<

אז מה הוא מתכנן לנו עכשיו הקוסם המסתורי הזה? ב2011 הוא מתעתד להציג קולקציה בשיתוף בית האופנה איטלקי היוקרתי Hogan להם יעצב בגדים ואקססוריז, כמובן, במהדורה מוגבלת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה