יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

United States of Tommy

מעצב האופנה שהפך עם השנים לסינונים לסטייל האמריקאי, טומי הילפיגר, חוגג השנה 25 שנות פעילות אופנתית. לכבוד המאורע, הילפיגר יצר ספר עיון וקולקציה בהשראת אייקוני התרבות הקלאסיים של אמריקה, בניהם איגי פופ, ג'יימס דין, גרייס קלי ועוד.
הילפיגר, יליד '51 התחיל את הקריירה שלו מאוחר יחסית, כאשר היה כבר נשוי ועבר לגור עם אשתו (גרושתו בהווה) סוזי, לניו יורק. על אף שקיבל הצעות לעבוד בבתי אופנה כגון קלווין קליין ופרי אליס הוא סירב להן על מנת להתרכז בתכניות שלו. בשנת 1992 יצאה קולקציית הגברים הראשונה שלו וב1997 הוא קיבל את התואר "מעצב השנה לגברים" מהתאחדות מעצבי האופנה של אמריקה.
 בראיון למגזין ELLE איטליה הילפיגר מסכם 25 שנות פעילות ומוכיח שהוא נשאר מעודכן עם הזמן, עם רגליים על הקרקע ותמיד זוכר מה חשוב. כאשר נשאל מה הוא חושב על השימוש באינטרנט ובלוגי האופנה הרבים הנוטים לפרסם תמונות מתצוגות אופנה הרבה לפני שבתי האופנה עצמם מספיקים לעשות זאת באופן רשמי, התייחס המעצב לנושא כלגיטימי לגמרי. "מעצבי אופנה שלא מוכנים שיפרסמו את עבודותיהם בבלוג מחשש לבלעדיות תקועים במאניה אגוצנטרית משלהם והגיע הזמן שיתעוררו ויצאו מזה, שכן זוהי גם דרכם של המעצבים עצמם להתעדכן במה שקורה ופרסום עבודות ותמונות יכולה רק להועיל להם, בטוח לא להזיק. האינטרנט, בימינו, מספק קרש קפיצה והזדמנות להיחשף להרבה מעצבים אנונימיים שאחרת לא היו מקבלים הזדמנויות כאלה". התשובה הזו של הילפיגר גרמה לי להתאהב בו.
על סגנון העיצוב שלו הוא מעיד כ CLASSIC AMERICAN COOL, מושפע ממדים של בתי ספר פרטיים (הוא מעדיף את הגבריים, עם העניבות והמונוגרמות על אלה הנשיים), בייסבול ושייט. הקולקציות שלו תמיד יכללו ג'ינס, חולצה מכופתרת, חצאית בית ספר, ג'קט כחול, מעיל עור שחור וסווטשירט עם קפוצ'ון, פריטים שהוא מגדיר כמאסט בכל ארון אמריקאי.
הקולקציה האיקונית תצא ב10 בספטמבר לכבוד ה FASHION NIGHT OUT בניו יורק בחנות הכלבו MACY'S בניו יורק ובחנויות הדגל של הילפיגר.




מהקולקציה האחרונה של הילפיגר לחורף 2011


מבחר פריטים מהקולקציה האיקונית שתצא ב10 בספטמבר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה