יום חמישי, 12 במאי 2011

בטוקיו העסקים כרגיל

למרבה הפלא, שבוע האופנה בטוקיו התקיים כפי שתוכנן. זה לגמרי לא טריוויאלי, אחרי שאסון טבע כפול בממדים שאנחנו לא מסוגלים אפילו לדמיין לעצמנו החריב חלקים נרחבים מיפן, מוטט עסקים, ענפי עיסוק שלמים, הרג אלפי בני אדם והשאיר מדינה על ברכיה, מוכת צער ויגון, ללא עתיד ברור הנראה באופק.
מעצבי האופנה ביפן עושים כמיטב יכולתם כדי לשדר עסקים כרגיל. בימים שלפני שבוע האופנה עסקו המעצבים במדידות אחרונות, תיקונים ודוגמניות כאשר לבטח ראשם היה נתון במחשבות אחרות לגמרי. רוב התצוגות נפתחו בדקת דומייה לזכר קורבנות האסון. מלבד זה שכמובן מי שעדיין יכול, חייב להרוויח ולהמשיך לגלגל את העסק והכלכלה, צריך הרבה כוח נפשי ואיפוק כדי להיות מסוגל לעבוד אחרי אסון כזה ולא להישבר. לכן הפעם אני אוהבת את שבוע האופנה בטוקיו במיוחד.
הדור החדש של מעצבי האופנה ביפן שונה מקודמו. פעם, כדי להצליח היגרו מיטב המוחות היצירתיים למערב והשתלבו בחברות אופנה אירופאיות, אם רצו להציג עבודות, השתתפו בתערוכות בינלאומיות באירופה. הדור החדש נשאר נאמן ליפן, שבוע האופנה בטוקיו מושך אליו עיתונאים מכל העולם ויוצר באזז תקשורתי רציני. המעצבים גאים להיות יפנים, מציגים ביפן ומוכרים לכל העולם.
תמיד כשאני מדפדפת בתמונות של תצוגות אני אוהבת לדמיין לעצמי שאני קניינית בחיפוש אחרי הדבר החם הבא שהולך לשגע פאשוניסטות וחובבות אופנה (כזו אני, לא פונה לקהל הרחב) והקולקציות של טוקיו היו מספקות לי מספיק סחורה כדי למלא חנות ענקית בסחורה טובה ומיוחדת.
אז מה נמכר בחנות הדמיונית שלי? אז ככה:

במחלקה האלגנטית מבחר מותגים שבהחלט מדברים בשפה אירופאית עם טוויסט יפני משוגע, מי יותר ומי פחות:

 Araisara

 Dresscamp

Lep Luss 

Taro Horiuchi

במחלקת הגברים שני מותגים, האחד אופנת רחוב זרוקה והשני אולטרא דנדי עם שפם וכובע:

Discovered


GalaabenD

אבל עם כל הנטיה שלהם לנסות להדמות למערב, הכי טוב הם עושים אופנת רחוב יפנית, אמנם בלי הצבעים הבוהקים, אבל בהחלט עם הגזרות הנכונות:

 In Process by Hall Ohara

 The Dress & Co

Theater Products

 Vima

Yab- Yum

ואיך אפשר בלי Fur Fur, שבקולקציה הקודמת שבו את ליבי עם פאות הענק והדוגמנית המחופשת לסנופי, השנה הם מוציאים לוקבוק משובב נפש עם איורים בסטייל מינימליסטי.



Fur Fur

ומעצב אופנה עילית אחד Christian Dada



אחרי הביקור בקום אלי פו הגעתי למסקנה שהכי בא לי בעולם להיות קניינית אופנה (כמובן אחרי מעצבת אופנה), זה נראה כזה כיף, להסתובב בעולם בחיפושים אחרי הדבר החם הבא, זה בערך כמו "לחנך" את הקונים, מה אופנתי ומה לא, עבודה מושלמת! מה שבטוח, כשאהיה קניינית, In Process יהיה המותג הראשון שאייבא.
ומה אתם חושבים?

כל התמונות כאן

תגובה 1:

  1. תצוגה מאוד יפה! עם הטעם והידע העצום שלך באופנה את חייבת להיות קניינית, אולי סוף סוף האופנה בארץ תפרוץ את גבולותיה..

    השבמחק