יום ראשון, 10 במרץ 2013

ניו יורק, חורף 2013-2014 חלק א'

אמנם שבוע האופנה היה לפני חודש, ואני מתנצלת על האיחור, אבל תיכף תראו שהיה שווה לחכות.
הפעם החלטתי לעשות ניתוח טרנדים רציני ומלבד צבעים, ניסיתי לזהות גם סגנונות, גזרות וטכניקות שקיבלו ביטוי לאורכן של רבות מתצוגות ניו יורק.
לפי דעתי, מלבד כמה יוצאים דופן, היחס של מעצבי ניו יורק לאופנה הוא מאוד פרגמטי, יש חשיבה על חלוקת הקולקציה למראה יום ומראה ערב, פריטים שניתן ללבוש גם בסביבה מעונבת וחנוטה יותר וגם במסגרות פחות מחייבות.
יש התייחסות לנשים כאל סקטורים, ואף אחת לא יוצאת מקופחת, לא אשת הקריירה הפרגמטית ולא היצירתית, לא הכלות, לא הסטודנטיות ולא הבלייניות.
אז הבה נעיף מבט בטרנדים של ניו יורק לחורף שעוד יבוא:

בתחילת השנה, חברת פנטון המכתיבת הטרנדים בכל מה שקשור לצבע בעולם העיצוב בחרה את צבע השנה שלה, האמרלד, או בעברית, הברקת. צבע ירוק עמוק על גבול הטורקיז, היא קיבל במה ברבות מתצוגות החורף לשנה הבאה, ולא רק בניו יורק:

מימין לשמאל: Carolina Herrera, Monique Lhuillier, Anna Sui, Badgley Mischka
 
מהצד השני של הסקאלה מחכה לנו הפוקסיה, האדום הבוהק ומה שבניהם. צבעים אלו, שאופייניים יותר לקיץ, מככבים הרבה גם בחורף, צבעים מעוררים ומשמחים שיכולים להראות מצויין על רקע אפרורי וחורפי של עיר בירה מערבית
 
מימין לשמאל: Diane von Furstenberg, DKNY, Marc by Marc Jacobs, Narciso Rodriguez
 
הצבעים המטאליים העדכניים לעונה הנוכחית ממשיכים באלגנטיות מנצנצת היישר לעונה הבאה וכך סוגרים שנתיים של רלוונטיות. הזהב הוא הצבע המתכתי עם הכי הרבה יוקרה מצד אחד והכי קל גם לגרום לו להראות זול והמוני מצד שני. להלן המעצבים שהלכו על הקו הדק הזה ובכל זאת הצליחו לנחות בצד הנכון:
 

 
מימין לשמאל: Marc Jacobs, Christian Siriano, Monique Lhuillier, Badgley Mischka
 
החורף הבא לא נסוב רק סביב הצבע. מגמות ברורות נצפו גם בתחום הגזרות. טכניקת האינסרציה (Intarsia) האופיינית בעיקר לעבודה עם עץ, מצאה ביטוי גם בבד בשבוע האופנה הניו יורקי. מאוד קל להתבלבל בין זה לקולור בלוקינג, ההבדל הוא שכשמו כן הוא, הקולור בלוקינג מרכיב את הבגד מבלוקים של צבע, כאשר בטכניקת האינסרציה הצבע אינו העיקר,  השימוש בחלקי הבד השונים הוא לאו דווקא למטרות בניית הדגם אלא גם כאלמטים דקורטיביים. למה אני מתכוונת? הנה:
 
מימין לשמאל: Derek Lam, DKNY, Bibhu Mohapatra, Lacoste
 
הבדיחה מספרת שבכל שנה בה המצב הכלכלי בעולם לא מזהיר (ויש לי תחושה שלא מדובר בשנה אחת), חצאית האשה מתארכת, כך זה היה במשבר הגדול ב29' ולפי הארכיונים גם ב2008, אז הנה לכם לקט של חצאיות המידי הכובשות את לב הקונצנזוס. כמה טיפים לגבי חצאית מידי: או עם בלרינות או עם מגפיים, בשום פנים ואופן לא עם מגפון עד הקרסול, אלא אם את מצרפת לזה גם מטפחת על הראש וחולצה רקומה, ואז תראי כמו העובדת הכי מצטיינת בקולחוז, אם הגובה שלך הוא 1.80מ', שכחי מכל מה שכתבתי למעלה.
 
מימין לשמאל: Michael Kors, Donna Karan, Theyskens' Theory, Victoria Beckham
 
ואפרופו קולחוז, גם רוסיה רשמה נוכחות על מסלולי התצוגה בניו יורק. בגדי הפולק הרוסיים, עם הרקמה, הפרחוניות העזה, והבדים הקלילים נראו פה ושם על מסלולי התצוגה. למי שיש סבתא שהיתה בקיבוץ ובנתה את הארץ ושמרה את הסרפן ואת הרובשקה, שיחק המזל, החורף הבא יהווה הזדמנות נהדרת להוציא הכל מהבויידעם ולחרוש כמה שיותר.
 
מימין לשמאל: Red Valentino, Suno, Tadashi Shoji
 
בפוסט הבא אדבר על השחור ועל הלבן, לא שחור-לבן, שזה טרנד שכבר ממש נמאס עליי.










תגובה 1:

  1. פוסט מעניין! דווקא אני מאוד אוהבת את כל הטרנד שחור-לבן שהולך כרגע, אבל אני מניחה שהוא באמת יימאס בקרוב..

    השבמחק