יום שני, 15 בפברואר 2010

שבוע האופנה- מעצבים חדשים

שבוע האופנה הוא אירוע מאוד חשוב. זהו שבוע שבו כל בירת אופנה מתמלאת בדוגמניות שמתרוצצות חסרות אונים עם מפה בעיר, עם בוק ביד אחת ותיק עור ענק ומגניב ביד השניה. זה שבוע שבו כל סטודנט לאופנה מחפש לנצל את כל הקשרים שיש לו בשביל להצליח להסתנן לאיזשהיא תצוגה, זה שבוע מלא אפטר פרטיז, קוקטיילים ופוזה, פשוט שבוע נפלא.
מבחינת מעצב האופנה, להציג בשבוע האופנה זה מאסט. זה הזמן שבו הוא מציג את הקולקציה שלך לעיתונאים, לקניינים וללקוחות החשובים יותר שיושבים בשורה הראשונה עם משקפי שמש ענקיים, זהוא שבוע הביזנס, שכל העבודה של חצי השנה האחרונה מתנקזת בו. זה המאני טיים! זה גם הזמן שבו נקבעים הטרנדים לעונה הקרובה והמעצבים של מותגי ההמונים מתחילים להעתיק אותם.
שבוע האופנה הוא אירוע שמתרחש פעמיים בשנה, בין ינואר למרץ, המעצבים מציגים את הקולקציות שלהם לסתיו הקרוב, בין ספטמבר לנובמבר מוצגות קולקציות הקיץ לשנה הבאה. שבועות האופנה המרכזיים הם כאמור ניו יורק, מילאנו, פריז ולונדון כאשר שבוע האופנה במיאמי מתרכז בבגדי ים ושבוע האופנה בפורטלנד (עיר האורות?) באופנה ידידותית לסביבה. שבועות אופנה מתקיימים בהרבה מקומות נוספים בעולם, כמעט בכל מדינה בארה"ב, בהרבה ערים באירופה כגון אמסטרדם, ברלין, ליסבון ועוד. גם במדינות פחות מפותחות כגון קניה, הודו, פקיסטן (כפי שציינתי בפוסט הראשון) ולבנון מקיימות שבועות אופנה בשיתוף מעצבים מקומיים על מנת להציג את עבודתם. מיותר לציין שישראל היא אחת המדינות שלא מקיימת שבוע אופנה, לא ברור למה, כנראה כי יש דברים יותר חשובים לעשות כמו לזרוק נעליים על שופטים ולתכנן מאגר ביומטרי מאשר לנסות לקדם את התחום המדשדש (בלשון המעטה) הזה. אני מאמינה שאם היה מתקיים שבוע אופנה בישראל, להרבה מעצבים צעירים היה מה להציג, לצידם של זקני התחום.
מבחינה כלכלית, העיר שמארחת שבוע אופנה זוכה בבוסט כלכלי. מלונות העיר מתמלאים בדוגמניות, סליבריטאים, עסקנים ועיתונאים, מוקדי הבילוי הליליים זוכים לתפוסה מלאה (מסתבר שדוגמניות במועדון לילה זה להיט) ובכלל, העיר מקבלת זריקה של אנרגיה וחיים למשך שבוע.
על אף שלא הצלחתי למצוא רשימה מוגדרת של קריטריונים שצריך לענות עליהם, ידוע לי שמעט מאוד מעצבים, יחסית לכמות המצויה, מגיעים לשבוע האופנה.
עם סיומם של שבועות האופנה בלונדון וניו יורק, כאשר מילאנו ופריז עוד בפתח, רציתי להציג שלושה מעצבים צעירים שזו היתה הפעם הראשונה שהציגו באירועים המרכזיים של שבוע האופנה (במשך השבוע ישנם מעצבים שמציגים בגלריות קטנות יותר למספר מצומצם יותר של קהל ועיתונאים), מושא הקנאה שלי והמקום שאליו אני שואפת להגיע.

1. Christian Siriano- הזוכה בעונה הרביעית של "פרוייקט מסלול", ככל הידוע לי היחיד שהגיע לשבוע האופנה אחרי התצוגה בתכנית (משתתפי הגמר ב"פרוייקט מסלול" ארה"ב מציגים את הקולקציות שלהם בשבוע האופנה בניו יורק). לפי דבריו, הקולקציה הנוכחית הושפעה ממראה האשה האירופאית משנות השישים והיא כוללת 36 הופעות. הביקורות לא משתגעות עליו, אבל היי, בגיל 24 זה לא רע בכלל להציג בכזאת מסגרת וברוך השם יש מספיק זמן בשביל להשתפר.


2. Alice + Olivia- המעצבת הראשית סטייסי בנדט, 26, התגלתה כאשר הגיעה לראיון עבודה במכנסי סן טרופז כתומות זרחניות רכובה על רולרבליידס. עם הזמן הפכה לבעלת עסק שבנה אתרים למעצבי אופנה, רכשה לעצמה היכרויות וקשרים והחלה לייצר את המכנסיים  שלה למכירה. לאחר שהסתדרה על רשימת לקוחות מכובדת ובתוכה מינה סובארי, האחיות הילטון, קייט האדסון ואלכסיס בלאדל (הילדה המעצבנת מבנות גילמור) הרחיבה את הרפרטואר שלה מעבר למכנסיים והחלה לייצר קולקציות פרט אה פורטה (pret a porter). בקולקציה הנוכחית שלה לא תמצאו עומק יצירתי והשראה מעניינת, לפי המעצבת  הקולקציה היא קלילה ופלרטטנית ומתאימה לבחורות שאוהבות to PARTYYYY.

 Bensoni .3- בנג'מין צ'נינג קליבורן וסוניה יון, המייסדים והמעצבים של המותג הכירו בזמן הלימודים בבית הספר לאופנה "פארסונס" בני יורק. לאחר ששיתפו פעולה בכמה פרוייקטים, קיבלו שבחים על עבודותיהם וזכו בתואר היוקרתי של מעצבי השנה של "פארסונס", התמחו אצל ארמאני, דונה קארן ועוד מקומות ביחד, החליטו לפתוח מותג. מאז התצוגה הראשונה שלהם ב2006 לא עבר הרבה זמן עד שב2010 הגיעו לראשונה לאירועים המרכזיים של שבוע האופנה בניו יורק. גם מהם הביקורות לא התלהבו אבל צוינו לטובה העליוניות הפרוותיות שלהם והאפקטים הגאומטריים.

לסיום הרשו לי לחלוק שזו השנה השלישית ברציפות שגם לי תהיה טעימה קטנה מכל החגיגה הזאת שנקראת שבוע האופנה. ביום ראשון הבא אבקר בתוצגת אופנה של מעצב נישה איטלקי בשם רוברטו מוסו. הוא לא מעצב ידוע אבל יש לו פלח שוק קטן שהוא פונה אליו. אני מאוד אוהבת את הסגנון הפשוט שלו, השימוש שלו בצבעים עזים ושילובי בדים וטקסטורות מעניינים. היצירות שלו נראות יפה על כל אחת, שכן ראיתי במו עיניי את המוזמנות לתצוגה, מכל הגילאים והצורות וכל לקוחותיו נראות נפלא בבגדים שהוא מעצב. את תצוגת הקיץ שלו שראיתי בנובמבר הוא עשה בספריה עתיקה ברובע בררה במילאנו, סביבה שהעצימה את השיק המינימליסטי של המעצב, מאוד נהניתי ממה שהיה שם, כולי ציפיה לראות מה הוא יציג בשבוע הבא, במקום חדש.
האתר של רוברטו מוסו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה