יום חמישי, 10 ביוני 2010

גם מונדיאל


ההתרגשות רוחשת באוויר, מלאי הבירות והפיצוחים בחנויות אוזל, הסדרי צפיה נקבעים ונשים מפונות מסלוניהן. כן כן כבר עברו 4 שנים וכן כן, מחר המונדיאל. למזלי הרב אני חיה בבית בו לא אוהבים כדורגל ולכן אני מקבלת פטור מהצפיה אבל משהו טוב דווקא כן יוצא מכל האירוע הזה, אפילו כמה דברים טובים.
לקראת המונדיאל עיני העולם נשואות לאפריקה. ותחום האופנה אינו שונה. ירחוני האופנה מלאים במאמרים על נשים, בעלות עסק , מעצבי אופנה, אנשי קולנוע, סופרים, מוזיקאים ועוד, כולם מאפריקה. הפקות אופנה בהשראה אפריקאית הפכו לדבר שבשגרה בעיתונות האופנה. בחרתי כמה מהן לשיפוטכם:
הדוגמנית אלק ווק האפריקאית משתתפת בהפקה לעיתון How to Spend it. ההפקה כוללת מבחר דגמים מקולקציית הקיץ ל2010 בין היתר של לנוון, סטלה מקרטני, אטרו ועוד.





הפקת אופנת גברים (לשם שינוי) עם הדוגמן ז'אק נוד (Naude) שברח מהקרקס היישר לאפריקה והצטלם לירחון Dansk.





דאריה וורבווי הרוסיה בגרסת לוחמת אפריקאית בהפקה לווג אמריקה.






  כמו בכל מדינה שמכבדת את עצמה, אפילו שהיא לא במצב הפוליטי והביטחוני הכי טוב (מזכיר לכם משהו..?) בדרום אפריקה יש שבוע אופנה. מעצבי האופנה הדרום אפריקאים, בוגרי מוסדות מקומיים אך גם כאלה שהתחנכו במדינות אחרות, כולם מציגים רמה עיצובית מאוד גבוהה ופשוט טעם טוב. שבוע האופנה האחרון של דרום אפריקה התקיים במרץ השנה והמעצבים הציגו בו את קולקציית הקיץ שלהם. בחרתי כמה מהם שמאוד התרשמתי מעבודותיהם.



Mantsho

וזה רק על קצה המזלג. אני מזמינה אותכם לקרא עוד באתר שבוע האופנה הדרום אפריקאי הרשמי.

איזה יופי זה לגלות דברים חדשים ויפים במקומות שונים בעולם. תעשיית האופנה הדרום אפריקאית, מצומצמת ככל שתהיה לא נופלת באסתטיקה שלה וברמה שלה מתעשיות האופנה בבירות האופנה הקלאסיות, כל כך משמח ומחמם לבב לראות שגם במדינה שבה בכל יום מתבצעים 50 מעשי רצח והיא טובעת בבעיות פנימיות מצליחים לשמור על שפיות ולעשות גם דברים יפים ולהשקיע בתעשיית האופנה, לקחת אותה ברצינות ולתקצב אותה נכון. חבל מאוד שבמדינת ישראל עדיין לא השכילו להבין כמה חשוב אירוע כזה.
ובנימה אופטימית זו אני אאחל לכולם מונדיאל נעים, ומי ייתן וקבוצתכם תנצח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה