יום רביעי, 4 בינואר 2012

לפני בוא הסתיו 2012

אצלי מחסום יצירתי, אך למזלנו הרב, לא כך הדבר אצל מעצבי העל החביבים עליי. 
זה לא מכבר סיימו לטפטף לרשת הלוקבוקים של קלוקציות טרום סתיו 2012. שלא תתבלבלו, לא מדובר בקיץ 2012, אלה קולקציות שונות לחלוטין, רחבות יותר, לכבודן עושים ארועים, פה מדובר בטרום סתיו, הבדל משמעותי, לא ברור מהו מבחינה כרונולוגית, אבל מה אכפת לי, זאת סיבה טובה להוציא קולקציות, סיבה טובה בשבילי לשבת ולרייר על פריטי לבוש אופנתיים ממעבר לים.
אחרי שראיתי את ההרצאה המרתקת של ג'והאנה בלאקלי (ראו עמוד פייסבוק) על זכויות יוצרים בעולם האופנה לא אתבייש להודות שמהקולקציות האלה אקח גם אקח אלמנטים לסרגל הכלים המטאפורי שלי, זה שבתקווה יעזור לי לעשות החייאה ליצירתיות שלי, ההולכת וגוועת בשטף ההורמונים הממלאים את גופי (לא תירוץ, אך בכל זאת).
אז לראשונה אצלי פה בבלוג (כמדומני), דיאן פון פירסטנברג עם קולקציה, באמת, אחת הטובות בעונה המוזרה הזו של טרום סתיו, מה שמרתיע אותי אצלי בד"כ זה הרצינות היתרה של הקולקציות שלה, לפעמים היא סתם לא קולעת לטעם שלי, אבל הפעם יצא לה בול. אהבתי במיוחד את צבעי הבסיס שלה, הצדודיות המחמיאות וכפפות העור הגבוהות האלה שהן כל כך שיקיות ולא שימושיות בעליל בארץ, אבל לא אכפת לי, הן פשוט שיא הפאסון.
בכל אחד מהאאוטפיטים האלה יש גאונות קטנה (מימין לשמאל):
האפקט המחורר במעיל ובמגפיים, סריג הטוניקה עם הכפפות הקטנות האלה בצבעי סופרמן, השמלה האדומה הזו פשוט עוצרת נשימה ועם הכפפות הגבוהות בכלל מפילה אותי מהרגליים ואחרון חביב איך לא, המעיל הצהוב הזה, עם הכפפות הגבוהות, קטשופ וחרדל שולט (תתתת)!

עוד מותק של קולקציה מציגה דונה קארן למותג הקליל שלה DKNY, שהוא מותג מוצלח במיוחד שכן גם את הבושם הנושא אותו אני אוהבת מאוד ומשתמשת בו כל השנה.
מימין לשמאל: גזרה נהדרת וסלחנית, הפרחים מלבבי עין ונפש, חליפה שחורה קלאסית עם טוויסט מתוק בצורת "חצאית" מתנפנפת, אך במידה, מראה מנצח של חצאית קלוש באורך ברך עם סריג מעוטר בפסים הנכונים ביותר ולקינוח שמלת הטורקיז המתוקה הזו מעל הברך עם שרוולים באורך הנכון

ג'ייסון וו (או, לפי הקולקציה ג'ייסון וו-הו!) מציג קולקציה רצינית ומהודקת, גם הוא יודע מה טוב לו ומשלב בה את הכפפות הגבוהות האלה, אהבתי במיוחד את הסריגים (מימין) עם מכנסי הסקיני האלה, הסטיילינג של הקולקציה משגע, מעיל הטרנץ' עם הקישוט התחרתי שכביכול קיטשי אבל הוא מידתי ומעניין.
משמאל: חצאית עפרון באורך ברך עם חולצה מכופתרת עד הסוף נותנים מראה רציני וחנוני לולא הכפפות הנהדרות האלה, למות עליהן!

עוד מעצב צעיר ומבטיח ממוצא אסייתי מייצג יפה את ניו יורק ברשימה שלי הוא טאקון, בקולקצית המשנה שלו Thakoon Addition מחזיר אותי קצת לילדות, לא יודעת למה, זה לא שהיו לי פריטים שמזכירים במשהו את מה שראיתי אצלו (לצערי) אבל האווירה הכללית היא קצת קרירות קייצית במזרח אירופה הקומוניסטית


המותג Tibi של אמי סלימוביץ' תמיד נשא חן בעיניי. המינימליזם שלה מידתי ונכון והקולקציה הזו במיוחד הזכירה לי קצת את רוברטו מוסו, אשר את התצוגות שלו הייתי פוקדת באופן קבוע במילאנו. יש כאן העדפה לצבעים אחידים ובוהקים והם משולבים באופן נפלא עם הדפס פרחוני יפה.
אהבתי את כל הגזרות האלו וח"ח מיוחד היא מקבלת ממני על הג'קט האפור הזה שבצד שמאל, אני פשוט רוצה אחד כזה

וסוגר את הפוסט הזה, הנציג היחיד ממילאנו Moschino Cheap and Chic עם הקולקציה הכי טרנדית לדעתי. היא נראית כמו מיזוג בין ויויאן ווסטווד ושאנל בכוס אספרסו קטנה עם בריוש בצד, בצורה הכי מילולית שרק אפשר. לצד השפעות פאנקיסטיות מובהקות (החולצה המודפסת ומשבצות הפלד) בצבעים אדום ושחור מוצגים אאוטפיטים רומנטיים בצבעי פאסטל חמדמדים בשילובים מפתיעים. 
הטופ הורוד מצד שמאל הוא בעצם טופ רגיל שמצויירים עליו הצווארון, הכפתורים והעניבה, אלמנטי מוכר של מוסקינו, בו הם השתמשו במעיל אשר עוצב עבור דמותה של דריל האנה בסרט קיל ביל הראשון

כל התמונות מכאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה