יום שלישי, 17 באפריל 2012

שבוע האופנה בפריז, חורף 2012-2013, חלק א'

לאט לאט הגענו לפריז. אמנם לקח לי חודשיים, אבל היה שווה את זה. אני אוהבת את שבוע האופנה בפריז, שם באמת הכל הולך, החל מהקולקציות המסחריות יותר ועד לאוונגארד אמיתי כמו זה של קום דה גארסון.
אתחיל מהקולקציה הכי אהובה עליי מפריז השנה, והפעם היא שייכת לאיידר אקרמן.
בקולקציה, למרבה ההפתעה, יותר מסחרית ממה שאני רגילה לראות ממנו הוא מראה איך שאף אחד לא יודע יותר טוב ממנו לשלב צבעים. לפחות לא בפריז. מעילים וג'קטים בגזרות מרשימות ומסובכות בוצעו ברמת החייטות הגבוהה ביותר, משולבים עם צעיפים סריגים כבדים ונשפכים. מכנסיים רחבות בגזרה הנכונה היו עוד היילייט חזק מבחינתי. אם הייתי קניינית של בוטיק יוקרתי, הייתי הולכת על כל הקולקציה, ואני בטוחה שהלקוחות שלי היו מודים לי :)

Haider Ackerman
Photo: Marcus Tondo / GoRunway.com

עוד קולקציה שבטוח הייתם מוצאים על מדפי וקולבי בוטיק החלומות שלי היא זאת של רושה. גם כאן שילובי הצבעים היו אלה שכבשו אותי ממבט ראשון. מצד אחד הם קודרים, מצד שני כל כך נכונים ועושים חשק להתלבש חם. הגזרות הן אלה שסגרו מבחינתי את הדיל, נינוחות ורחוקות מהגוף, אבל רק במידה. העובדה שההדפסים הם עבודת יד מהווה מין בונוס של ערך אמנותי לכל פסטיבל טוב הטעם הזה.

Rochas
Photo: Filippo Fior / GoRunway.com

קולקציית החורף של קלואה היתה השניה של קלייר וייט קלר למותג, והיא הושפעה כולה מהחוויה האישית של המעצבת כבריטית שחיה בפריז. הפרקטיות הספורטיבית הבריטית ביחד עם העידון הפריזאי שהתבטא בפריטים מבדים עדינים וצבעים פסטליים ורומנטיים, חלקם לאו דווקא אופייניים לחורף, דוגמת צבע האפרסק הנפלא של מעיל צמר מרובע וכבד ומתחתיו סריג באותו גוון. מדובר כאן בקולקציה מאוד לבישה ונשית, וכמובן גם אותה, ברובה הגורף, הייתי רוכשת.

Chloé
Photo: Monica Feudi / Feudiguaineri.com

התחושה הרומנטית ממשיכה כאשר אני מדלגת לקולקציה של קשארל. רק השם של המותג הזה מריח מרומנטיקה ונוסטלגיה וגם הקולקציה עצמה רומנטית ונעימה. בצבעים בהירים ופסטליים נפלאים, בעיקר תכלכל שמיימי, עם הבזקי פוקסיה פה ושם, לא יותר מדיי, אבל מספיק כדי לעורר סקרנות. כמובן שהמעילים היו אלה שתפסו אותי מיד, אבל גם הסריגים ושמלת העור הצהובה הנפלאה מצד שמאל עם הכפפות התואמות הצליחה לרגש אותי ולעורר בי אמוציות חיוביות.

Cacharel
Photo: Marcus Tondo / GoRunway.com

קולקציית החורף של ביל גייטן לכריסטיאן דיור הזכירה לי מה אני כל כך אוהבת במותג הזה. לא פועלו של ג'ון גליאנו, כבודו במקומו מונח, אלא הרבה לפני, נכבשתי ב"ניו לוק" שהוצג על ידי המעצב המקורי בשנות החמישים. חצאיות נפוחות שמגיעות עד אמצע השוק קיבלו תרגום לשפה מודרנית על ידי ירידה בנפח שפוצתה בחצאיות מתנפנפות ורכות יותר. מותן מודגשת ונשית מאוד ודקולטה צנוע, עגול ופשוט, כל אלה מהווים תענוג צרוף לעיניים וחגיגה של פאסון וטעם טוב.

Christian Dior
Photo: Monica Feudi/ Feudiguaineri.com

2 תגובות:

  1. העניין הוא שהבגדים האלו מהווים יותר קונספט מאשר לאנשים שבאמת ילבשו אותם בחורף.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מסכימה.
      כמובן הכל תלוי בתקציב ובמקום הגאוגראפי. לא מדובר פה בקולקציות קונספט, אלא בגדים מוכנים ללבישה. אם נתעלם לרגע מעניין המחיר שלהם, אלה בגדים פרקטיים וחורפיים לכל דבר. כמובן שיש גם דגמים שצריך להעז ללבוש, אבל לא מדובר פה בפריטים קונספטואליים.
      אני מוכנה להתערב שבשנה הבאה נראה הפשטות זולות של הדגמים הנ"ל על קולביהן של הרשתות המסחריות והזולות...

      מחק