יום רביעי, 11 באפריל 2012

שבוע האופנה במילאנו, חורף 2012-2013, חלק ב'

מילאנו לא מפסיקה לתת. והפעם תחכום בגזרות.
צמד המעצבים סטפנו סיטרון ופדריקו פיאג'י הציגו קולקציה שניה שלהם למותג הוותיק ג'אנפרנקו פרה. בעוד הביקורות שיבחו את שמלות הערב שהוצגו בקולקציה ובהקשר למעילים ובגדי היום השתמשו במילים כמו "בולקי" ו"צ'אנקי", דהיינו גרמיים, אני מצאתי קסם רב במעילי הצמר והקשמיר והפריטים המטאליים שלהם. בכל זאת מדובר בקולקציית חורף, ומה הם בגדי חורף אם לא צ'אנקיים ובולקיים? הג'קט בצד ימין, מרובה הצווארונים מבריק בעיניי והמעיל שלשמאלו מאוד אלגנטי ומעניין, בכלל, לדעתי מדובר בקולקציה בעלת ערך עיצובי מאוד גבוה ותשומת לב רבה לפרטים.

Gianfranco Ferré
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

גזרות מרובעות וצ'אנקיות למעילים נצפו גם על המסלול של ספורטמקס, הליין ה"ספורטיבי" של מקס מארה, וכשאני אומרת ספורטיבי, אני לא מתכוונת להלבשת חדר כושר. כאן יש יותר התייחסות גם לצבעים החמים של העונה, דהיינו הקובלט והפוקסיה, על קולקציה שכמעט כולה על טהרת השחור-לבן ומה שבניהם וגם שמלות יותר נשפכות וחובקות חמוקיים (במידה ויש).

Sportmax
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

קולקציה מוצלחת גם מהליין הראשון (לא ברור כבר אם זה הראשון, מאחר והעונה הוצגה גם קולקציה של מקס מארה אטלייה) של מקס מארה עוצבה בהשראת ספר שלא אלאה אותכם בשמו, פשוט תדעו שמדובר על נושא ימי. אי לכך ובהתאם לזאת הוצגו הרבה פסים לרוחב, החל משמלות ג'רזי, מכנסיים וחולצות, מה שלא הפריע ולא גנב את הפוקוס מהמעילים הגרמיים הנפלאים של המותג שהיו הפנינה האמיתית של הקולקציה.

MaxMara
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

התצוגה של הקולקציה האחרונה של ראף סימונס לז'יל סנדר נסגרה במחיאות כפיים של קהל שעמד על רגליו. נרגש ודומע יצא המעצב להודות לקהל מעריציו אחרי שבע שנות עשיה למותג האיקוני. זו היתה בהחלט הקולקציה הכי טובה שהוא יצר עבור המותג, סגירת הפרק הזה בחייו כנראה עשה משהו ליצירתיות שלו והביאה אותו לרמה גבוהה יותר. קולקציה נהדרת שנעה בין הרך והעדין לקשוח והמהוקצע, בין הורוד הפסטלי לשחור המבריק, מעילים מרובעים ושמלות נשפכות. בהחלט מדובר במשהו שהוא לא רק שיא אישי של סימונס אלא סוג של שיא של כל שבוע האופנה המילאנזי בכלל.

Jil Sander
Photo: Marcus Tondo / GoRunway.com

ואיך אפשר לכתוב פוסט על הצ'אנקי והבוקסי בלי לכלול שתיים מאהובותיי הנצחיות, מיוצ'ה וקונסואלו (פראדה ומארני בהתאמה)?
הקולקציה כללה את מיטב האלמנטים הפראדאיים, הפאטרנים, הגזרות, הנעליים המסיביות, הקישוטים הגדולים. כל מה שאפשר לצפות מקולקציה טובה של פראדה, על גבול הטעם הרע, אבל רק על הגבול, הם אלה שהופכים את הקולקציה למוצלחת ונחשקת ביותר בעיניי. ואני שואלת, מתי פראדה תעשה אייץ' אנד אם?

Prada
Photo: Monica Feudi / Feudiguaineri.com

הקולקציה של מארני היתה פחות קופסתית ויותר זורמת יחסית לכל השאר שהצגתי, אבל בכל זאת בעלת אלמנטים ויזואליים ארכיטקטוניים ברורים בשילוב קישוטים גראפיים פרחוניים.

Marni
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

ולסיום, הקולקציה של טרוסארדי מאת אומית בנאן, שמגיע מעולם הלבשת הגברים, ורואים את זה בצורה הכי ברורה שרק אפשר היא עוד צעד של המותג הוותיק לביסוסו מחדש בקדמת סצנת העיצוב המילאנזית. עונה אחרי עונה הוא מציג קולקציות בעלות מראה גברי מובהק עם דגש חזק מאוד על גזרה ברמת הוירטואוזיות. גזרות מרובעות בג'קטים ומעילים בשילוב סריגים כבדים וזורמים ותמיד חולצה מכופתרת עד הסוף מבצבצת מתחת לשכבות.

Trussardi
Photo: Marcus Tondo / GoRunway.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה