יום ראשון, 29 ביולי 2012

תפירה עילית חורף 2012-2013, מעלים את הרף

אחרי הפיטורים הצורמים של ג'ון גליאנו מכריסטיאן דיור החלו שוטפים את התעשייה גלי שמועות על מי יהיה מחליפו בבית האופנה ההיסטורי הזה, בין המעטים שמשתתפים בשבוע האופנה העילית בפריז. שמות כמו היידר אקרמן ומארק ג'ייקובס הועלו והתעשיה עצרה את נשמימתה לקראת ההחלטה. בסופו של דבר נבחר רף סימונס, אשר מ2005 היה המנהל האמנותי של בית האופנה ז'יל סנדר ושל ליין הנושא את שמו. סימונס הבלגי שואב השראה מאופנת הרחוב, ותתי התרבות של בני הנוער ("תת תרבות" נשמע רע. אני מתכוונת לפאנקיסטים, גותים, מטאליסטים וכיו"ב). האהבה שלו להלבשת גברים באה לידי ביטוי גם בקו הנשים שלו ותמיד יש דגש מובהק על הקונסטרוקציה של הבגדים וכמעט ולא נמצא אצלו פריטים "נוזליים" או נשפכים מדיי, גם כשהוא עובד עם סריגים רכים, אפשר לראות שהפריטים אותם הוא יוצר בנויים ממספר חלקים שונים, הוא לא נותן לבד סתם לנזול על הגוף.
רצה הגורל והתצוגה הראשונה של רף סימונס אצל דיור היתה תצוגת הקוטור. כולם ציפו לה בכילון עיניים. בקהל היה ניתן לראות את נכבדי התעשייה שבאו להציץ במלך החדש עושה את תהלוכת הבכורה שלו; אלבר אלבז, מארק ג'ייקובס, ריקרדו טישי מז'וואנשי, דיאן פון פירסטנברג ועוד ועוד גדשו את השורות הראשונות של התצוגה ובחנו את התוצרת בשבע עיניים.
ולתצוגה עצמה. כראוי לבכורה של מעצב חדש בבית אופנה היסטורי, סימונס היה חייב לעבור על הסילואטים האיקוניים של דיור; הניו לוק, המעילים הצמודים במותניים ומתרחבים למטה והשמלות הארוכות הקלאסיות האופייניות כל כך לבית האופנה הזה קיבלו את הטוויסט ה"סימונסי" בצורת הצבעים הבוהקים אליהם הוא כה נמשך. בשביל להוסיף את השורה שלו לספר ההיסטוריה של המותג הוא שילב פריטים בצבע הורוד פודרה בו השתמש הרבה בקולקציה האחרונה שהציג לז'יל סנדר ובכך נתן את הסימן שזה עדיין הוא, אותו סימונס שכולנו אוהבים ומוקירים, רק בגלגול חדש ומרגש יותר שלו.

Christian Dior
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

מסכן המעצב שהציג אחרי פתיחה מרשימה כזו... היה זה אלכסיס מאביל הצרפתי הצעיר שהציג קולקציה מבולבלת משהו. מצד אחד ג'רזי מצד שני אורגנזה, מצד אחד תחרה ומצד שני קטיפה. לגוון זה נחמד, אבל עדיף אמירה חזקה ועקבית. גם תכשיטי היהלום שהיו תלויים עם האנטנות לראשן של הדוגמניות לא כאלה נחוצים. בגדול אבל, היו כמה הברקות, והנה הן לפניכם.

Alexis Mabille
Photo: Filippo Fior / GoRunway.com

בניגוד למבקרים, אני אישית אהבתי מאוד את הקולציה של ג'מבטיסה ואלי, על אף שהיא לה ניחוח מיושן קמעה, אהבתי את הנפחים הדימיוניים והמוגזמים בשמלותיו, את הפרפרים והרשתות. הקולקציה מושפעת מפיות יער קסומות ומהסיפור הנפלא של האמן ומרגריטה, הספר האהוב עליי מכל. זה בהחלט נראה מסורבל וכבד, אבל מי אמר שקוטור זה בשביל לרדת למכולת? מיושן? אולי, אבל ממש יפה! :)

Giambattista Valli
Photo: Yannis Vlamos / GoRunway.com

בפוסט הבא: ארמאני, גוטייה, שאנל ועוד...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה