יום ראשון, 7 במרץ 2010

פאסון בארץ הפלאות

מאז שהסרט החדש של טים ברטון, אליסה בארץ הפלאות, צף אל התודעה הציבורית, פשוט אי אפשר להתחמק ממנו. אני עדיין לא ראיתי אותו, ואני מאוד אוהבת סרטי טים ברטון אז אל תגלו לי מה קורה בסוף.
אליסה בארץ הפלאות היא אגדה הזויה וסוריאליסטית שהרבה פעמים הציתה את דימיונם של סטייליסטים וצלמי אופנה שכן היא מלאה באלמנטים הזויים, פרופורציות לא שגרתיות ודמויות מוזרות. אבל כמו שקורה לי עם כל טרנד, ברגע שדוחפים אותו בכל חור, אני נוטה לפתח סלידה מסויימת ומיאוס ("עוד הפקת אליסה בארץ הפלאות, כמה מקורי, יופי, מה הלאה?"). הפקות האופנה בנושא אליסה בארץ הפלאות וטים ברטון שדווקא מאוד אהבתי, נתקלתי בהן עוד לפני שהסרט וכל הבאזז שסביבו הגיעו לתועדה.
מומלץ להקליק על התמונות ולצפות בהן בגודל מלא.
הראשונה שראויה לציון לשבח היא הפקת אופנה בנושא "אליסה בארץ הפלאות" מאת הצלמת אנני לייבוביץ' לווג אנגליה אי שם בשנת 2003. בהפקה השתתפה דוגמנית אחת וכעשרה מעצבי על מהשורה הראשונה, בניהם קארל לאגרפלד, ז'אן פול גוטייה, דונטלה ורסאצ'ה מארק ג'ייקובס ועוד. הפקה מאוד מושקעת ועם זאת לא מתאמצת, אין פוזות מוגזמות אין אקרובטיקה של גב עקום, אני ראיתי את ההפקה הזאת כשהיא רק יצאה ועד היום אני זוכרת אותה טוב.
 
  
טום פורד


ג'ון גליאנו


מארק ג'ייקובס


קארל לאגרפלד


ז'אן פול גוטייה


ויקטור ורולף


דונטלה ורסאצ'ה


ההפקה השניה היא להארפרס בזאר באוקטובר 2009. צילומים כוללים אלמנטים טים ברטוניים, משחקי הפרופורציות והצבעים והאווירה הסוריאליסטית הייחודית לכל סרטיו.

 
  
  
  
 


עכשיו נעבור להפקות אופנה סוריאליסטיות אחרות:
השבוע הוציא השבועון V Magazine הפקת אופנה על ליידי גאגא (גם סוג של אליסה בארץ הפלאות) ומסעותיה בעולם בשנה החולפת. כזכור, הזמרת ביקרה בארמון באקינגהאם באנגליה, בסין, בוותיקן ועוד. במאמר מוסגר אומר על ליידי גאגא, שהיא היא היורשת של מדונה בכל מה שנוגע לתעוזה אופנתית וקביעת טרנדים, ועובדה שרק אחרי שלוש שנים של קריירה היא כבר מוכתרת כאייקון אופנה. ליידי גאגא, גדולה מהחיים, ומה שהכי יפה, זה שהיא מכוערת!

 
אנגליה


ספרד 


סין


אפריקה


הותיקן

עוד הפקה שנתקלתי בה השבוע, חמודה ומקסימה, הזכירה לי גם את אליסה בארץ הפלאות, פורסמה בתחילת החודש על ידי צלם יחסית פחות ידוע בשם  Marc DA CUNHA LOPES. להפקה הזאת קוראים LULU וחוץ מזה שהיא עשויה טוב, עם תשומת לב רבה לפרטים הכי קטנים, היא מאוד מתוקה.

 
  
  
  
 

הפקה מאוד יפה וסוריאליסטית מאת Alexandra Zaharova & Ilya Plotnikov , התפרסמה לפני חודש ברשת ביהאנס ומאז עברתי עליה איזה עשר פעמים, יש משהו מאוד מטריד ועם זאת מעניין בצילומים האלה.

 
  
  
  
  
  
 


ולסיום אפנה אותכם להפקת אופנה כחול לבן בנושא אליסה בארץ הפלאות שהתפרסמה הבוקר באתר וואלה! אופנה.
רק רציתי לציין שכל זה מראה לנו כמה עולם האופנה אינו מנותק מהמציאות וכל הזמן מתכתב איתה, הוא משתמש בהשראות מעולם התרבות, הקולנוע ואפילו מאקטואליה. האופנה נמצאת תמיד עם היד על הדופק ותמיד שואבת השראה מכל מה שחם ואקטואלי.

תגובה 1:

  1. ההפקה של ווג כמובן הכי מוצלחת. ראיתי את הסרט באתר של סרטים לצפיה ישירה והאמת, חוץ מהתפאורה, האיפור והתלבושות - הוא לא כזה טוב...אבל חגיגה לעיניים.

    השבמחק