יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

והרי החדשות

בעוד החיים משיכים ובלונדון כבר הוצגו תצוגות האופנה הראשונות לעונה, עסקתי אני בסיכום שבוע האופנה החולף בניו יורק. לא אתעסק בפיקנטריה של מאחורי הקלעים, הבלגאן של ראש השנה ודחיית התצוגה של מרי קייט ואשלי אולסן, בעלות המותג THE ROW, אלא אציג לכם את פניני השבוע הזה שעשו לי טוב על הנשמה.
שבוע האופנה בניו יורק התנהל על טהרת הפרקטיות והמסחריות, הרבה לבן, שחור ואפור, על אף שמדובר בקיץ, וזאת על מנת לפנות לכמה שיותר טעמים. כאשר הכלכלה מאיטה המוזות שותקות ועל פניו נראה שהמעצבים חיפשו למכור ולא להרשים. אך בכל זאת היו כמה תצוגות מעניינות, איים של צבע שהצלחתי למצוא בבליל החיוורון הזה, שילובים מעניינים וסתם עיצובים שפשוט כיף לראות.

אלכסנדר הרשקוביץ' מציג שמלות משובבות נפש במראה מפוקסל, מה שיפה בשמלות הפיקסלים האלה, שכל ריבוע נגזר בנפרד ולא הודפס על השמלה כפי שניתן היה לחשוב. עוד נקודה לטובתו היא כפפת האגדול המקסימה שהוא הצמיד לכל לוק, דבר שהקנה לקולקציה עוד מימד של תשומת לב לפרטים קטנים.



Alice+Olivia של המעצבת סטייסי בנדט אשר סומנה על ידי כבר בעונה הקודמת מציעה קולקציה ברוח צעירה ושובבה של פריטים בסיסיים בשילובי הדפסים וצבעים לא שגרתיים.

פרטים שאהבתי: משקפי ראייה מסגרת טורקיז, הנעליים, הטרנץ' והחגורה הצהובה

ג'יל סטוארט שאת רוב הקולקציה שלה דפדפתי במהרה קדימה הצליחה להקסים אותי עם מספר פריטים ובניהם שמלות עם הדפס בשחור לבן של תהלוכה, ממש מקסים!


מארק ג'ייקובס שהציג את הקולקציה הנושאת את שמו יצר למזלי קולקציה יותר קלה לעיכול למותג MARC שלו. הקולקציה של מארק ג'ייקובס משכה הרבה תשומת לב תקשורתית וביקורות טובות, הוא הושפע לדבריו מאופנת שנות השבעים ובניגוד לעמיתיו השקיע הרבה בצבע. בקולקציית מארק ביי מארק ג'ייקובס הוא מציע גרסה לבישה ופשוטה יותר לקולקציית ה"אם" שלו. ואני כמובן אוהבת הכל.




מישל סמית העומדת מאחורי המותג Milly השיקה לראשונה ליין של אביזרי אופנה ותכשיטים. בתצוגה עשירה ויצירתית היא הציגה שילובי צבעים לא שגרתיים ושרשראות בהשראה שבטית שאיימו לגנוב את ההצגה. 


נרסיסו רודריגז המינימליסט, מוצא את מקומות ברשימה הצבעונית שלי בשל הגזרות המעניינות שהוא הציג והשיק הזה שפשוט קשה להתכחש אליו.



פיטר סום הציג קולקציה בהשראת ה-אופ ארט ופאלם ביץ'. התוצאה: פריטים נינוחים בהדפסים אופטיים מסובבי ראשים.


עוד מעצבת שהאירה את מסלול התצוגה בשלל צבעים בוהקים היתה אלברטה פרטי (FERRETTI) עם המותג הצעיר שלה Philosophy. שמלמלות משי קצרות, אוברולים וכובעים סיניים עם בטנות בצבעים והדפסים משוגעים בהשפעת המזרח הרחוק האירו את עיניהם המשועממות של פוקדי התצוגות הניו יורקיים, פרטי הצליחה להפתיע ולרתק ועל כך מגיע לה מקום ברשימה שלי.



Prabal Gurung שגם אותו אהבתי בעונה הקודמת מציג קולקציה של שמלות צמודות באורך הברך תוך כדי שהוא שומר על איזון בין הפריטים הצבעוניים לאלה בצבעים נייטרליים.



אזכיר במהרה את Proenza Schouler ואת Rodarte, שני צמדים צעירים שסומנו כדבר הבא בסצנת האופנה הניו יורקית, אותי הם פחות הרשימו הפעם, בניגוד לשנים קודמות בהן הציגו קולקציות יותר חזקות.

Proenza Schouler

Rodarte

הייתי חייבת להגיב על השמלה הזאת בנפרד, היא פשוט כל כך מוזרה לי ולא מסתדר לי העניין של הדוגמיות עץ לארונות מטבח...

המותג החדש יחסית Suno של  Max Osterweis and Erin Beatty. הם הציגו את הדוגמאות הכי יפות של שילוב הדפסים, נעליים מדהימות וגזרות מרעננות.



ואחרון חביב זאק פוזן, מעצב ניו יורקי צעיר שאוהב צבע הציג את הקולקציה הראשונה בליין הזול (יחסית) שלו Z Spoke עם הדפסים בסגנון סיליה בירת'וול בשיתוף עם המאיירת Daisy de Villeneuve שהקנו לקולקציה אווירה קצת משוגעת.


ולסיום, הפינה החדשה שלי לסיכום שבוע האופנה בניו יורק:
בקיץ הבא תלבשי...

צהוב!


מכנסונים

מתרחב

טקסטורות


ועד הפעם הבאה...
שמרו על פאסון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה