יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

פאסון של אחרים: קיי לונג

השבוע יצא לי לנהל את אחת השיחות היותר מרתקות שניהלתי בזמן האחרון; נפל בחלקי לשבת עם לא אחרת מאשר קיי לונג לקפה ומאפה בנחלת בנימין.
מדובר באישיות רבת פעלים; קיי לונג היא אמנית דראג והמנהלת האמנותית של ליין המסיבות FFF של שירזי, בנוסף היא מעצבת אופנה ותלבושות ובזמנה הפנוי כותבת טור ביקורת אופנה במאקו. קשה לי לסכם שיחה קולחת של שעתיים בפוסט אחד מתומצת ומהודק, מה גם שבזמן האחרון הזיכרון שלי אינו כתמול שלשום ולא הקלטתי את השיחה אז אינני זוכרת במדוייקת את השתלשלות הנושאים, אחלוק איתכם את ההילייטס של השיחה ואת החלקים שהם און דה רקורד.
את מעצבת תלבושות להופעות, להצגות ושמלות כלה, באיזה מהתחומים את מרגישה הכי טוב?
- הלכתי ללמוד עיצוב אופנה כי רציתי לעצב שמלות כלה, אבל גם בגלל שאני פרפורמרית בעצמי ואני מעצבת תלבושות לבמה. כמובן שעל הבמה אפשר להתפרע הכי הרבה וללכת עם הדמיון שלי עד הסוף, אבל גם בשמלות הכלה שלי אני משתדלת להכניס אלמנטים שמאפיינים את הסגנון שלי, אם זה בדיטייל קטן, גזרה מסויימת או שימוש בחומר מסויים, אני תמיד משתדלת להכניס משהו מעצמי לשמלות הכלה שלי.
איפה היית ממקמת את ישראל יחסית לעולם בכל מה שנוגע לסטייל?
- אנחנו לא נמצאים במקום טוב, יש לנו עוד הרבה מה ללמוד ככלל, אבל ללא ספק התקדמנו בשנים האחרונות, יש תקווה.
מה לדעתך אפשר לשפר בכל מה שנוגע לסטייל ברחוב הישראלי?
- טעויות פטאליות כמו טייץ חושף מפשעה במקום מכנסיים, נעלי אצבע וקרוקס בכל מקום, והטעות הכי נוראית של האשה הישראלית היא ההצמדות לגזרה נמוכה למרות שהיא כבר מזמן לא באופנה. מה שהרבה בחורות לא מבינות זה שהגזרה הנמוכה הזו עושה "לאפות" (צדדים) אפילו לבחורה הכי חטובה בעיר, זו גזרה שחותכת ומנמיכה והטובה הכי גדולה שנשות ישראל יכולות לעשות לעצמן היא להצטייד במכנסיים בגזרה גבוהה שיאסוף להן את כל מה שלא אמור להשפך החוצה ויתן צורה נשית ורציפה לאזור המותן.
מה דעתך על הגבר הישראלי?
- בגדול, משעמם. לגבר הישראלי הממוצע ממש לא אכפת איך הוא נראה, וגם אם הוא רוצה להשקיע, בד"כ זה נראה עוד יותר גרוע. מעטים מאוד משקיעים ויוצא להם טוב.
בתור בעלת טור שבועי לביקורת אופנה, מי מסלבי הארץ הם המתלבשים הכי טובים?
- דורית בר אור, יעל פוליאקוב, רונית אלקבץ ורונית יודקביץ'.
שמת לב שבחרת לרוב בנשים בשלות יחסית ולא בפרגיות הצעירות
- כי כשאת פרגית צעירה זה לא חוכמה, לנשים בשלות יותר יש יותר סטייל.
וגברים?
- עוז זהבי (דווקא כאן לא היתה בעיה לבחור ב"פרגית" :), ומושיק גלאמין, שהוא גם חבר טוב שלי.

כמובן שכל זה לא מתקרב אפילו לסכם שיחה קולחת ומרתקת של שעתיים, אבל זה ישאר ביני לבין קיי, לא הכל אתם חייבים לדעת. מה שכן, היא שמחה לענות לי על השאלון של "פאסון של אחרים" ולספק לי תמונות שהנן בגדר הצצה לעולמה של דיווה אמיתית.
איפה את גרה?
- בדירה בנווה צדק
אופנה בשבילי היא...
- חלק עיקרי מהחיים שלי
הבגד שאני אוהבת וחורשת עליו ללא הרף (היא לא "חורשת" על שום בגד, אבל מרבה להשתמש ב...)
- מחוך ויניל שחור מלונדון עם עצמות ממתכת, אי אפשר למצוא כאלה בארץ.


הבגד שאני אוהבת אבל בקושי לובשת, ולמה?
- צעיף שועל אמיתי שקיבלתי במתנה, אני לא לובשת אותו אף פעם כי אני נגד פרוות אמיתיות, אבל אין לי לב לזרוק אותו.

האובססיה שלי
- תיקים, לקים, Head Pieces, ונעליים ויחסית למידה הגדולה שלי, יש לי אוסף די נאה.


איפה עושה שופינג?
- באוקספורד סטריט בלונדון, לרוב אני קונה אקססוריז כי אני תופרת לעצמי כל מה שבא לי ללבוש
הפיג'מה שלך
- אני ישנה בעירום אבל יש לי בגד בית שמלווה אותי עד המיטה, חלוק קימונו יפני אמיתי ממשי


בחיים לא אתפס לובשת...
- מכנסיים בגזרה נמוכה!
מקורות ההשראה שלך
- כל דבר בחיים מעורר בי השראה, אפילו הקרואסון הזה שמונח לפניי בצלחת
המוזיקה שאיתה אני עובדת
- אני לא עובדת עם מוזיקה, כשאני עובדת אני אוהבת להאזין לזהבי עצבני או התכנית של איריס קול כשאני עובדת בלילה.
התמונה שמייצגת אותי הכי טוב

הזכייה בתואר מלכת הדראג של ישראל, עם הפרס, תחושה מדהימה שהקהל בוחר בך אחרי שנים של עשיה.
צילום: יוסי מרקו

תודה ענקית לקיי לונג על הפגישה, יצא לי להכיר בנאדם בעל תובנות עמוקות על העולם הזה, ענווה אין קץ והרבה קסם אישי. 

3 תגובות: