יום שבת, 18 בפברואר 2012

שבוע האופנה בניו יורק, חורף 2012-2013, חלק א'

בעוד החורף הזה בשיאו וחצי הכדור הצפוני סובל מסופות שלגים וטמפרטורות קיצוניות מתחת לאפס, על מסלולי התצוגה בבירות העולם צפוי חודש רותח של אופנת החורף הבא.
את יריית הפתיחה מספקת כהרגלה ניו יורק על שלל הידוענים והשערוריות המלוות אותה.
אז מה היה השבוע? מארק ג'ייקובס העסיק ילדות, פאשניסטה בת 95 הלכה באופן "מפתיע" לעולמה בשורה הראשונה של תצוגת אופנה, דוגמניות מעדו וטרנדים חדשים לחורף הבא נקבעו.
למארק ג'ייקובס הוחלט במשרדינו להקדיש פוסט משלו, כי מגיע לו, לפאשניסטה שהלכה לעולמה קוראים זלדה קפלן, על דוגמניות מתעופפות משעמם לכתוב ולהלן הטרנדים:

חורף לבן:
הלבן הוא צבע שבד"כ יותר משוייך לעונת הקיץ, קליל ובתולי משתלב יופי עם הכחול של הים והירוק של הדשא. לא הפעם. הלבן הוא גם שלג וערפל, מאפיינים חזקים של החורף וכשלבן בחוץ לבן גם על המסלול.

מימין לשמאל: Lela Rose, Tibi, Prabal Gurung, Narciso Rodriguez

מנגו, בננה ומלון:
עוד צבע אחד שמאוד מזוהה עם הקיץ ואהוב עליי במיוחד הוא הצהוב! הצהוב הוא צבע עליז, שמח ובוהק, הוא פשוט משמח וכשקר וקודר הוא מתלבש הכי טוב בשדה הראייה. סופסוף הוא מקבל את ההכרה לה הוא ראוי ואפשר בלב שלם להגיד כבר: צהוב הוא השחור החדש!

מימן לשמאל: Marc Jacobs, Diane Von Furstenberg, Nanette Lepore, Zero + Maria Cornejo

והאוסקר הולך ל...:
פלטת הצבעים החורפית ממשיכה להתרחב גם לצבעים המטאליים, והפעם לא כסף ולא קובלט (האמת לא נכון, גם הקובלט מככב העונה דיי הרבה, אבל לא בו עסקינן), אלא זהב. רגע לפני שתקפצו ותגידו שזה גרוזיני, אני רוצה להזכיר לכם שגרוזיני מזמן כבר הפסיק להיות מלה נרדפת לסר טעם. בדיוק כמו המנומר גם הזהב סוף כל סוף מקבל את ההערכה לה הוא ראוי ורק שתדעו, אני כבר כמה שנים אומרת את זה, וסופסוף טענותיי מקבלות אישור ממסלולי התצוגות של גדולי המעצבים.

מימן לשמאל: Nanette Lepore, Alexnadre Herchcovitch, Michael Kors, Ralph Lauren

הליידי באדום:
ואם כבר זהב אז איך לא אדום? בטח שאדום! אחרי שכמה שנים נדחק לשולי המסלולים ונחשב לצבע מבוגר ולא אטרקטיבי בגוון הכי בסיסי שלו (הוא היה אופנתי בגרסא הורודה יותר שלו) הוא זוכה שוב לחיבתם של המעצבים ומקבל ייצוג נאות כמעט בכל הקולקציות שראיתי.

מימן לשמאל: Jason Wu, Michael Kors, Diane Von Furstenberg, Calvin Klein Collection

אם חשבתם שנגמר, טעיתם! יש לי עוד הרבה מה להראות ולהגיד, אבל לא בא להעמיס עליכם, אני כזו מתחשבת, זה משהו!
התמונות מכאן

3 תגובות:

  1. בדיוק אתמול גיליתי על זלדה קפלן שמתה באמצע תצוגה... בדיילי מייל אף העלו תמונות שלה נסחבת מתה בידי כמה גברים החוצה. מזעזע...

    השבמחק
  2. לא הייתי קוראת לזה מזעזע....
    תחשבי על זה ככה
    הסבתא היתה בת 95...95! זה גיל מופלג, רוב האנשים בגילה יושבים בבית אבות ובקושי מצליחים ללכת.
    הגברת מתה בגיל 95 בשורה הראשונה של תצוגת אופנה, קשה לי לחשוב על דרך יותר טובה מזו לפאשניסטה למות...

    השבמחק
  3. קבוצת הבגדים הראשונה ממש יפה! אהבתי את הלבן, למרות שזה לא הכי פרקטי בת"א - עם כל האובך והאבק.. בכלל, יש כל מיני פריטים שלא נראה לי מתאימים לאף מזג אויר בארץ. עליוניות וכפפות עדינות...בכל מקרה, תודה שהבאת את החדשות המצחיקות ואת התמונות היפות!

    השבמחק