יום שלישי, 28 בפברואר 2012

מארק ג'ייקובס, חורף 2012-2013

למארק ג'ייקובס מגיע פוסט משלו. אני פשוט אוהבת אותו. לא רק שהוא מעצב עבור שלושה מותגים שונים אחד מהשני ארבע קולקציות בשנה (כולל ריזורט וטרום חורף), הוא תמיד מצליח להצית את הדמיון, לשמור על פאסון ולעורר שערוריות. למרות שזה לא ממש מתחרז, השערוריה השנה היתה שבניגוד להחלטתה של יושבת ראש ה CFDA (התאחדות מעצבי האופנה האמריקאים) דיאן פון פירסטנברג, שלא להעסיק דגמניות מתחת לגיל 16, ג'ייקובס העסיק שתיים כאלה, תיירין גרסיה ואונדריה הארדין בנות ה-14. להגנתו אמר ג'ייקובס, שאם הילדות רוצות וההורים שלהן מרשים להן, מי הוא שימנע מהן את ההשתתפות בתצוגה? הבנות הוצגו בצורה מכובדת, בלבוש מלא ותנאי העסקתן היו טובים ומתאימים. כמו שיש ילדים שחקנים, כך לפי ג'ייקובס, אין שום סיבה שלא תהיינה דוגמניות ילדות אם הן מתאימות לתצוגה. לא התקבלה תגובתה של היו"ר, אבל יש לי תחושה שיהיו הרבה שתיקות מביכות סביב שולחן ליל הסדר של ההתאחדות השנה...
עד כאן השערוריות, נעבור לעיקר.
הקולקציה למותג Marc Jacobs היתה מלאת מקורות השראה. החל מעולם האגדות, שהתבטא בתפאורת הריסות ארמונה של מלכת הקרח, עבר דרך ההדפסים והכובעים הגדולים שהזכירו לי במעט את עולמה של אליס בארץ הפלאות דרך השפעות צלייניות בדמות הנעליים עם האבזמים הגדולים ועד לאייקוני אופנה כגון אנה פיאג'י  הקשישה. רבים מעורכי ועיתונאי האופנה באי הארוע נותרו המומים ומבולבלים נוכח המיצג הססגוני הזה וכך גם אני (מרחוק) אבל בבדיקה מדוקדקת יותר של הקולקציה על פריטיה ואביזריה אפשר לראות שמדובר בקולציה יצירתית מאוד העשויה לעילא.


מימין: תיירין גרסיה בת ה14. רואים עליה?
צילום: Gianni Pucci / GoRunway.com

אונדריה הארדין, 14
צילום: Valerio Mezzanotti for The New York Times

נעלי המיסיונרים הנהדרות
צילום: Gianni Pucci / GoRunway.com






אחרי מיצג שכזה, קצת קשה להתייחס ברצינות לקולקציה השניה של ג'ייקובס שהוצגה בניו יורק, זאת ל Marc by Marc Jacobs, ובכל זאת, מדובר בסגנון רחוב משובח, צדודיות משוחררות ואביזרים טובים. תמיד הליין המשני הזה של ג'ייקובס נושא חן בעיניי, אין מלה אחרת לתאר אותו חוץ מאשר פשוט "מגניב". המוד היה אורבאני, המגפיים היו שטוחות, הדוגמניות והדוגמנים נראו חמורי סבר ותוך כדי הכל גם... מגניבים.

צילום: Yannis Vlamos / GoRunway.com




התמונות מכאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה