יום שני, 4 באפריל 2011

שבוע האופנה בפריז, חורף 2011/2012- Color Blocking

כשמדברים על Color Blocking הכוונה לשימוש בבלוקים (או משטחים) גאומטריים של צבע ליד צבע אחר, לאו דווקא משתלב בצורה הרמונית עם רעהו או לחלופין יצירת פריט שלם בצבע (בוהק) חלק אחד. פיט מונדריאן היה הקולור בלוקר הראשון.
בעונת הקיץ הקרובה אנחנו נוכל לראות קולור בלוקינג והתופעה תמשיך גם לחורף הבא. למי מאיתנו שלא אוהב הדפסים אך עדיין אוהב צבע, יש פתרון מושלם בדמות הטרנד הכיפי הזה.
אניו קאפאסה, המעצב של Costumme National יצר קולקציה בהשראת שנות השישים; טוויגי ואנדי וורהול ויצירותיהם האיקוניות של פייר קארדן ופאקו רבאן. הגזרות היו קצת חסודות מדיי, ברוב המקרים צווארון הגולף השחור היה מיותר והיה אפשר להסתפק במחשוף ניקי צנוע. השימוש בצבעים ראשוניים (כחול,אדום וצהוב) קצת בנאלי ומתבקש מדיי, ביחד עם השחור והלבן, אבל קאפאסה מפצה על כך עם שיטת העבודה שלו, של "הלחמת" מקטעי בדים אחד לשני כך שהמעבר מצבע לצבע מרגיש חלק כאשר מעבירים את היד על הבגד,  גזרות משוחררות ונוחות ומעילים משגעים התוצאה הסופית מניחה את הדעת פלוס. שוב טרנד הקשקשים המוזר בצורת שמלה לבנה עם שרוולים וצווארון גולף מיותרים למדיי.




פיבי פילו למותג הפריזאי Celine הציגה קולור בלוקינג בגרסה אנינה יותר עם פחות קונטרסט. קולקציה שקטה וצנועה המורכבת מפריטים משובבי נפש והראשון בניהם הוא מכנס ישר על גבול הסקיני בשני צבעים לאורך, מחמיא ונפלא ושמלת הברך השחורה במחשוף צנוע ושרוולים ארוכים. פחות התחברתי לנעלי השפיץ (ואיזה שפיץ זה, אחד שנראה לי אפשר להידקר ממנו).
Celine

בקולקציה של האנה מקגיבון לChloe  יש שילוב בין הדפסים וקולור בלוקינג. לצד אנסמבלים בשחור או קרם מוחלט הוצגו שילובי הדפסי פיתון בצבעים שונים. התוצאה אלגנטית להפליא, הגזרות רחבות ומשוחררות וכמובן גם כאן חצאית הברך מככבת ביחד עם מכנסיים רחבות בקולור בלוקינג.


הקולקציה של ניקולא גסקייר לבלנסיאגה שילבה בתוכה בין היתר, גם קולור בלוקינג. לצד מעילים הסרוגים מחבלים דמויי עור, שיצרו מאקרו סריג, משהו שלא נראה על מסלולי התצוגות בערך...מעולם. משולבים עם בדי משי נשפכים עם הדפסים פרחוניים ורשתות שחורות היה מקום גם לטוניקות בשחור-לבן עם כחול רויאל בטכניקת קולור בלוקינג. הקולקציה ברמת המכלול נראתה מצויין, גזרות עדכניות ומעניינות, משחקי פרופורציה נכונים (השילוב של המעיל המגושם עם חצאית המשי המתנפנפת) ובחירה טובה של צבעים. ברמת המיקרו, אפשר לראות תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר והשקעה עד לרמת הסוליה של נעלי הסטילטו הבלתי הגיוניות שלו, שבניגוד לנעליים שהציג בקולקציות הקודמות, התאפיינו בקו נשי למדיי.


שימו לב לעיטור הבארוקי שממשיך לו על הסוליה. דקדקנות לשמה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה