יום ראשון, 10 באפריל 2011

יוקרה מתפרצת

כשרוח החג מנשבת כבר שבוע, אני כמעט יכולה להריח את החרוסת ולשמוע את התפצפצות המצה, אין מנוס מלהיכנס לאווירת החג ולחשוב על מתנות. כמה בורגני זה לחשוב על מתנות, אבל אין מה לעשות, לגויים יש כריסמס, לנו יש את פסח והעם דורש מתנה. מאחר ואין לנו סנטה קלאוס לכתוב לו רשימת מתנות שהיינו רוצים לקבל ושמעתי שאליהו הנביא לא מקבל דואר, אני פשוט אכתוב את זה פה, לקמצוץ הקוראים של הבלוג הזה, בתקווה שמי שמתכנן לקנות לי מתנה יקרא את הפוסט הזה ולבטיו יקלו.
אז הרשימה שלי מתחילה במילים "כל דבר של... יהיה מצויין" ובמקום שלושת הנקודות האלה אפשר להציב אחד מהשמות הבאים. אז ברור שפריט מכל סוג שהוא מהקולקציה האחרונה לא בא בחשבון, אלא אם יש לי מעריצים מיליונרים שאני לא יודעת עליהם, אבל למזל כולנו לכל מותג כזה יש גם אביזרי אופנה, בישום, טיפוח, איפור, אביזרים כבר אמרתי...ו....תיקים (ז"א אביזרים.) אמרתי כבר?

אז נתחיל בשם שלעולם לא יהפוך ללא רלוונטי, אחרי שניסו למכור אותו, להחליף לו בעלים, נשאר בידי המשפחה השלטת ושמר על מעמדו היוקרתי, הרמס. הם הציגו קולקציה יוקרתית בהשפעת כל מיני ענפי ספורט של עשירים כגון רכיבה על סוסים וציד, כהרגלם, מצויידים במעצב חדש, כריסטוף למאר, לשעבר המעצב של לקוסט (אחלה שדרוג לכריסטוף)  הוצגה קולקציית מסע יוקרתית, הקו בין הלבשת גברים לנשים טושטש והבגדים התרחקו מהגוף. גזרות נשפכות בטכניקות תפירה פסיפסיות יוצרות תחושה כאילו מביטים דרך קליידסקופ (עוד מתנה נהדרת שאני מתה לקבל כבר הרבה זמן, אבל אחד טוב, לא מייד אין צ'יינה כזה). אז נכון ששומדבר מהקולקציה הזו לא יכול להחשב בתור אופציה למתנה שפויה אבל אל תשכחו שהרמס מייצרים גם בשמים נהדרים ויש להם מטפחות (שהופכות לצעיפים חמודים שנקשרים על הצוואר) משי יוצאות מן הכלל.





המותג לנוון שבראשו עומד לא אחר מאשר אלבר אלבז (משלנו), שרק השנה עיצב ליין לרשת H&M ובכך איפשר למעריציו, כביכול, ליהנות מעיצוביו במחירים שפויים. אבל, וסורי על זה, אלבר, על מי הוא עובד? יחסית לקולקציה  החדשה הזו ללנוון, מדהימה ביופיה ושיקית להפליא, הקולקציה של H&M נראית כמו משהו שמוצאים בחמישה שקלים בשוק בצלאל. אז אני מבינה שהוא עבד תחת המגבלות הקשות של הרשת וזו לא אשמתו, הרי הוא מעצב מעולה, אחד הטובים, לכן אפילו לא הלכתי לראות פיזית את הקולקציה בחנות (מה גם שלהידחף ולהזיע בתוך המון שועט בשביל משהו שאני לא מקבלת בחינם :) זה לא הקטע שלי). מהקולקציה הזו הייתי קונה הכל, ומאחר שידי אינה משגת, גם כאן, בשמים, מוצרי טיפוח ואביזרים קטנים (ארנקים, חגורות, כפפות וכו') יכולים לעשות את העבודה.

קולקציה יוקרתית בצבעים חזקים

עוד מותג יוקרתי שאני מאוד אוהבת הוא מיו מיו, מותג הבת של פראדה בראשות מיוצ'ה פראדה. השנה היא הציגה קולקציה בהשפעת שנות החמישים הצוהלות, כך על פי הגזרות ופלטת הצבעים שלה. התוצאה אלגנטית ומאד-מנית. כמובן שכל דבר של מיו מיו יתקבל אצלי בברכה.



ולסיום, איך אפשר בלי ויויאן ווסטווד. הגברת הראשונה של האופנה הבריטית, המחריבה ובונה מחדש, מחדשת הקלאסיקות ויוצרת הסגנונות. כמובן שג'קט שלה היה יכול להיות המתנה הכי טובה בעולם, אבל אנחנו מודעים למצבנו הכלכלי ולכן אפשר להסתפק גם בפריט מליין תכשיטי הפלסטיק שלה (Bijoux).


התמונות מכאן

2 תגובות:

  1. טעם משובח (ויקר!) יש לך, אין מה להגיד. בדיוק היום שטפתי קצת את העיניים בחלונות הראווה של כיכר המדינה... אחחח, הכל כל כך יפה אבל גם כל כך יקרררררר.

    השבמחק
  2. הכי חשוב זה לשאוף גבוה, אחרת לא הייתי מקבלת שני תיקי ברצ'ליני בהפרש של שלושה חודשים כמו שנה שעברה, וזה רק כי חפרתי לאנשים על ברצ'ליני. כנראה שיש משהו בכל חירטוטי "הסוד" האלה. וגם אם אין, לחלום לא עולה כסף :)

    השבמחק