יום שישי, 4 בפברואר 2011

גברים חורף 2011-12

אחרי הרבה לבטים החלטתי לעשות פוסט על אופנת גברים. למרות שהשאלה לגביו לא קיבלה יותר מדיי פידבק  בעמוד הפייסבוק שלי, החלטתי בכל זאת, ככה, כי מותר לי וכי אין לי עורך וכי אני לא חייבת שומדבר לאף אחד. עושה פוסט על גברים. מה תעשו???
בכלל, ינואר היה חודש מלא התרחשויות בעולם האופנה; משבוע האופנה לגבר, המשך של הטרום חורף, שבוע האופנה העילית בפריז, שבוע האופנה באמסטרדם ובברלין, עכשיו גם סאו פאולו, יש הרבה על מה לכתוב וכמעט ואין פנאי. אולי באמת צריך שיהיה בארץ פורטל אופנה מכובד אחד שירכז את כל הדברים האלה ולא ידבר רק על הפקות אופנה של מעצבי שמלות כלה מקומיים (כבודם במקומו מונח) אבל אופנה זה הכל חוץ משמלות כלה. תסכימו איתי.
ובכן לענייננו. כמו שכבר אמרתי, לעצב לגברים זה הרבה יותר קשה מאשר לעצב לנשים, לא רק שמגוון הפריטים מצומצם יותר (אי אפשר לעצב חצאית או שמלה לגבר, אלא אם את ראיי קאוואקובו לקום דה גארסון), גם הצבעים סולידיים יותר (אם בכוונתך למכור ולא רק להציג). בחרתי רשימה של קולקציות שאהבתי במיוחד. את הרשימה שלי הפעם פותח המעצב האמריקאי אדם קימל, עליו כתבתי (ואותו ראיינתי) בירחון hDL שיוצא בקרוב (או שכבר יצא) בסטימצקי הקרוב למקום מגוריכם. אחרי קולקציית קיץ מוצלחת ומושקעת במיוחד הוא ממשיך בקו העיצובי האולטרה אמריקאי שלו וכמובן משתמש בגברים אמריקאים אמיתיים מהרחוב בתור דוגמנים, דבר המקנה לפרזנטציה שלו עוד נקודות זכות. מכנסיים משוחררים, חולצות מכופתרות ובעיקר נוחות יומיומית, כל אלה קיימים בקולקציה הזו ואני אומרת למה לא, לא הכל צריך להיות טרנדי ומהוקצע.




הקולקציה של ברברי פרורסום לגבר היתה הרבה יותר מוצלחת מזאת לאשה, ולראיה, היא נכנסה לרשימה האקסקלוסיבית שלי וזאת בזכות מבחר המעילים האיכותיים שלו היה לי ממון הייתי מפנקת את אישי בכל אחד מהם, אפילו בתמונה 72 DPI רואים שהמעילים איכותיים ועשויים טוב, ולא בכדי; כי הרי ברברי התחילו בתור מותג של מעילים. המעיל הצהוב לגיטימי לגמרי, כשמעיל עשוי טוב, הוא נראה טוב בכל הצבעים, גם בצהוב מנדרינה.



עוד בגזרת ה Outerwear  (שם כולל להלבשה "חיצונית", דהיינו מעילים, ג'קטים וכו') מככב אצלי ברשימה ניקולא גסקייר לבלנסיאגה, עם קישורים ברורים לקולקציית הנשים בדמות ההדפסים הפרחוניים המבצבצים פה ושם מבין הכפתורים והריצ'רצ'ים, כי בכל זאת, מדובר בקולקציית גברים. גסקייר שוב הצליח לשבות את ליבי בזכות הנעליים המשוגעות-מגניבות שלו גם לגברים.



כמובן שבראש רשימת הקז'ואל שלי ניצבת איתנה הרמס עם קולקציה לא מתאמצת, נקיה וגברית בעליל ואין לי שום ספק שכל תפר הונדס ומוקם בדיוק במקום בו הוא היה צריך להיות. המראה הכללי פשוט מושלם, קולקציה מצויינת על כל פריטיה.


בתקופה בה הסדרה המצליחה "מד מן" משפיעה על רוב קולקציות הגברים (שלא נכנסו לרשימה שלי); חליפות רכיסה כפולה, שלושה כפתורים, שלושה חלקים שולטים במסלולי התצוגות, קונסואלו קסטיליוני (אהובתי הנצחית) למארני מעצבת קולקציה בהשראת הצווארון הכחול כי גם לחלבן ולחנווני יש מקום על מסלול התצוגה, במיוחד אם הוא בלונדיני ושרירי. כמובן שגם במארני יש דגש חזק על נעליים בעיצובים מעניינים ומיוחדים. נעלי האבזם נותנות טוויסט קשוח של פועל בניין לקולקציה, דבר נפלא בעיניי, שכן לאחרונה קצתי בנעלי השפיץ המאורכות שראיתי הרבה על המסלול.


פיליפ לים מציג קולקציה מחוייטת בגזרות נוחות ובכך משדרג את מעמדו בתחום הלבשת הגברים. "אני אוהב להתלבש יפה אבל עודני צעיר" אמר לים מאחורי הקלעים של התצוגה, וכך הוא מציג קולקציה מחוייטת עם טוויסט צעיר והרבה חידושים בתחום הגזרות (לא אלאה אותכם בפרטים) שמשדרגים הן את המראה הכללי והן את הנוחות בלבישת פריטיו.


המעצב הבריטי הותיק פול סמית כרגיל שבה את ליבי גם בקולקציית הגברים. שוב הדגש הוא על הג'קטים והמעילים ואצל פול סמית, שפשוט נולד עם זה, יש עוד ערך מוסף של נונשלאנס לא מתאמץ שמשדרג את המראה הכללי של הקולקציה ונתן לה אופי מעבר לאוסף של בגדים מאוד יפים ועשויים טוב.


אבל לא הכל זה מעילים וג'קטים. קולקציות פחות מחוייטות ויותר זרוקות ראינו מפראנקי מורלו, בלמאן ואייסברג שהשקיעו יותר בסריגים ובטריקו ויצרו קולקציות מאוד עירוניות על גבול ה Streetwear  (הלבשת רחוב).

 Balmain

 Frankie Morello
קר לך בפנים? לוקח לך יותר מדיי זמן לגדל זקן? לפרנקי מורלו יש את הפתרון בשבילך! זקן צמר סרוג שמתלבש ישר על הפנים ומספק את כל פתרונות החימום לפניך בימי החורף הקשים. כל היתרונות של זקן בלי החסרונות! לא עוד תדקור את בת זוגך ותגרום לאדמומיות בפניה! זקן הצמר הגאוני טוב גם לטמפרטורת הלחיים שלך וגם לזוגיותך.
אחלה אקססורי...
חוץ מזה, סניקרס מגניבות, קרדיגנים, כפפות וצעיפים בטכניקולור, עליזים, משובבי נפש והכי חשוב חורפיים ומחממים.

Iceberg

המעצב Neil Barrett הציג קולקציה מעורבת לגברים ונשים כאחד. על קו הנשים שלו ראו בבירור שהמעצב בא מתחום הלבשת הגברים בשל הבניה של המעילים והגזרות. לצד סריגים חמים ורכים הוא הציג מעילי צמר ומכנסי אופנוענים, הכל במוד אורבאני.


ממשיכים בכיוון האורבאני אפלולי, אן דמולמיסטר הגרמניה מציגה קולקציה קשוחה ומחוייטת של ג'קטים ווסטים בגזרות קלאסיות בשילוב עם דגמ"חים, מכנסי טריקו ומגפיים מסיביות. כפפות גדולות עם חגורות ואבזמים בשילוב עם שיער שחור ארוך לדוגמנים משלימים את המראה המהוקצע והרוקיסטי אותו ניסתה המעצבת להעביר.

סוגר את הרשימה המותג Mugler שהיה שייך בעבר למעצב האגדי ת'ירי מוגלר, עכשיו תחת פיקודו של לא אחר מאשר ניקולה פורמיקטי, הלא הוא הסטייליסט שאחראי לתופעה ושמה ליידי גאגא. כיאה לסגנונו הגדול מהחיים הוא בחר לעשות את הקולקציה בשיתוף עם אמנים אחרים כגון המעצב Romain Kremer והצלם-במאי Mariano Vivanco ואמן קנדי צעיר בשם ריקו, שכל פניו מכוסים קעקועים. ביחד הם יצרו קולקציה שהיא יותר שואו ופחות הלבשת גברים פרקטית. מה שכן הם הצליחו לעשות זה מכנס חיתול רחב עם מעיל צמר עם סגירת ריצ'רץ' וג'קט בלייזר בסגירת כפתור בודד (אותו בחרו לשלב עם מכנס פאנקיסטי לחלוטין), לבישים ונאים למראה.


כל התמונות מכאן

2 תגובות:

  1. הבורה מברלין שואלת מה זה חליפות רכיסה כפולה?

    השבמחק
  2. http://suitored.com/wp-content/uploads/2011/01/Band-of-Outsiders-Double-Breasted-Blazer.jpg

    השבמחק