יום ראשון, 6 במרץ 2011

שבוע האופנה בלונדון, חורף 2011-2012 חלק ג'

בשעה טובה ומוצלחת אני מסיימת את שבוע האופנה בלונדון. הפעם המיקוד הוא במדפיסים, הכוכבים הגדולים שלי, אותם השארתי לסוף.
שנה שעברה הציגה מרי קטרנצו קולקציה מקורית מאוד. היא השתמשה בתמונות מירחוני עיצוב פנים בתור הדפסים. כך קרה שחדרים עם נוף לים ווילונות מתנפנפים היו לאלמנטים המקשטים את הבגד ואף נוטלים חלק מרכזי בעיצובו. אם בעונה הקודמת קטרנצו שמה את החדר על האשה, בקולקציה הזו היא שמה את האשה בתוך החדר. נושאי ההשראה שלה היו קישוטי חדרים יוקרתיים, דהיינו ביצי פאברז'ה, וואזות סיניות ויפניות עתיקות, חרסינה גרמנית ושלל אביזרי קישוט לביתה של הדוכסית הממוצעת.
הגזרות לא היוו שינוי או חידוש משמעותי יחסית לשנה שעברה וכמובן שגם השנה ההדפסים גנבו את ההצגה והשאירו את הקהל פעור פה ונטול מילים.



מדפיסה נוספת שנשאה חן בעיניי עוד בעונה הקודמת היא הולי פלטון הלונדונית הצעירה. ההדפסים שלה נעים יותר בכיוון הסטנסיל ומנעד הטכניקות שלה רחב; מסלסולי ארט נובו עד לשרטוטים גאומטריים של מבנים ארכיטקטוניים מודרניים מקשטים את פריטי הקולקציה, הרבה שימוש בצבעים נועזים שבד"כ רואים בקיץ, גזרות מחמיאות ורעיונות טובים לשמלות ערב אלגנטיות ומיוחדות.


ג'ונתן סאונדרס, גם הוא הציג קולקציה צבעונית ומלבבת בעונת החורף. הוא יוצר קולקציה בהשראת הצלם Paul Outerbridge שפעל מראשית עד אמצע המאה הקודמת והיה בין הראשונים שהתנסה בצילום בצבע. טכניקת צביעת התמונות של אוטרבריג' היוותה השראה לצבעים של סאונדרס והתקופה שבה פעל היוותה השראה לגזרות. כך סאונדרס הציג קולקציה בגזרות שנות ה30-40, חצאיות עפרון מתחת לברך, גזרות מחוייטות וצבעים פסיכדליים שנראים כאילו הודפסו בשלבים.


Erdem הציג קולקציה מודפסת בהשראת ג'קסון פולוק וחבצלות המים של מונה. התוצאה היא קולקציה מאוד נשית מודפסת בצבעים קודרים ודרמטיים. במקום מעברי צבעים הוא עשה מעברי טקסטורות וכך שמלה שמתחילה בצווארון טוויד נגמרת עם חצאית משי בהדרגה. כך גם הדפס תחרה מקבל ערך מוסף על פני שמלת משי קשיחה בצבע פוקסיה. קולקציה נשית, אלגנטית ודרמטית, כאופייני לארדם.


נסיים את שבוע האופנה בלונדון עם הצמד ברונו באסו וכריסטופר ברוק למותג Basso&Brooke. קולקציה בגזרות נשיות ומחמיאות בהדפסי הסוואה צבעונית והשפעות מעולם התעופה, גם כלי תעופה וגם ציפורי תעופה. קולקציה משובבת לב ונפש, צבעונית ובגזרות טובות תשכנע כל אחת עם קצת כסף בבנק שאוהבת להתלבש יפה להתפנק על פריט אחד לפחות מהקולקציה המרנינה הזו.


התמונות מכאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה