יום שלישי, 1 במרץ 2011

אז גליאנו אמר

בעקבות הרעש התקשורתי שקם סביב פליטת הפה של ג'ון גליאנו  (כמה כבר  פליטת פה של מעצב אופנה יכולה לעורר רעש...) הייתי חייבת להגיב.
ראשית כל, אם לשפוט את עם ישראל רק על פי הדעות שהוא מביע בטוקבקים באתרי החדשות השונים, אפשר לחשוב שמדובר במדינה של אספסוף חמום מוח שאינו יודע תחביר פשוט. אני מסרבת להאמין שכזה הוא המצב, אבל בכל זאת, מאחר ואין לי כלים אחרים לדגום את דעותיו, אני אסתמך על התגובות האלה.
יש תחושה שחרם מיידי הוא הנשק העיקרי שלנו. במאי מתבטא נגד ישראל, מחרימים את סרטיו, זמר מבטל את ביקורו בארץ, מי הוא בכלל? מי מכיר אותו? ועכשיו הגיע תורה של תעשיית האופנה לספוג את המכה. החל מהשתחלות נקודתית במעצב גליאנו, שהאמת, מגיע לו קצת, עד לפסילה מוחלטת של כל תחום האופנה ("אופנה זה לאנשים שיטחיים ורדודים ,נקודה סוף", טוקבק מתוך וואללה! אופנה), וכל מה שבאמצע קראתי (והזדעזעתי) היום באתרים השונים.
ג'ון גליאנו הוא מעצב מאוד מוכשר, אפשר בלב שלם לקרוא לו אפילו גאון. העיצובים שלו מרהיבים ביופיים, הוא יודע להעמיד שואו כמו שצריך, הוא מלך הדרמה והוא גדול מהחיים. 
בעידן שבו בכל רגע נתון אפשר להוציא את הטלפון הנייד ולהתחיל לצלם, קשה לי מאוד לקבל עובדות שנגזרות מסרטונים כאלה, בגלל העובדה הפשוטה שאין לנו שום אפשרות לדעת מה היה לפני שהמצלמה הופעלה ומה קרה אחרי זה. דבר אחד ברור: גליאנו שגה. באתר של ווג איטליה דווח כי הבנאדם שתה שני בקבוקי יין באותו הערב והיה שיכור כלוט, ובאמת רואים בסרטון שהוא מועד על כל הברה שלו וצרור הקללות שהוא פלט שם נשפך מפיו כגיבוב מילים, לצערו, הגיבוב הזה היה ברור. 
בית האופנה כריסטיאן דיור הוקם בשנת 1946 על ידי כריסטיאן דיור, שהיה אחד ממעצבי האופנה הראשונים בעולם, הציג המון חידושים לעולם האופנה (ה New Look שהמציא בשנת 1947, חצאיות נפוחות ובלייזרים מחוייטים לנשים) ואת כל חייו הקדיש לאופנה. ג'ון גליאנו נכנס לתפקיד המנהל האמנותי של קו הנשים בבית Dior בשנת 1997 ומאז הוא מנהל אותו ואת קו התפירה העלית שלו. לבית האופנה Dior כ-160 חנויות דגל ברחבי העולם, קו גברים, אביזרי אופנה, בישום ומשקפיים, הוא מעסיק 73,150 איש נכון לשנת 2009, ויש לו הון עצמי של 16.12 מיליארד יורו נכון לשנת 2009. כפי שאפשר לראות, מדובר בעסק ותיק וגדול מימדים לכל הדיעות.
הקריאות להחרים את Dior בצורה גורפת, אפוא, נראית תלושה מהמציאות ואפילו טיפשית ואין לה מקום בשיח של אנשים אינטיליגנטים.
הבעיה העיקרית היא שגליאנו מזוהה בצורה מאוד חזקה עם Dior ופליטות הפה שלו מעמידות 73 אלף עובדים במצב לא נעים. אתר האינטרנט של ווג איטליה מדווח שמרגע שהפרשה התפוצצה גליאנו הושעה מתפקידו עד להודעה חדשה, Dior מתנערת מהאמירות האלה ולא רואה מקום לכאלה דברים לא בעולם האופנה, הידוע בסובלנותו כלפי כל הגזעים, הצבעים והמינים ולא בכלל בעולם, בשנת 2011.
אז מה יהיה על ג'ון גליאנו? למען האמת חבל לי עליו קצת. לפי הסרטון רואים שהוא ישב בבית הקפה הזה לבד, השתכר בגפו ולא היו איתו אנשים שאולי יכלו לעצור אותו כאשר פתח את הפה, זה קצת עצוב שלאדם במעמדו אין עם מי לשבת על כוס יין. מה שיותר עצוב, זה שזו הפעם השניה בתוך שבועיים שגליאנו עולה לכותרות בעקבות פליטות פה אנטישמיות, ועל כך, מן הסתם, עליו לשלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה